BRAK REAKCJI NA TWOJE POSTY- 4 BŁĘDY+JAK IM ZAPOBIEC? - embraceyourlife.pl

BRAK REAKCJI NA TWOJE POSTY- 4 BŁĘDY+JAK IM ZAPOBIEC?

Niedawno pisałyśmy o nagłówkach i o tym, jak zachęcić Twoich odbiorców do tego, by kliknęli w to, co napisałaś. Jeśli jeszcze nie czytałaś tego wpisu, zapraszamy tutaj.🤗

Może jednak zrodzić Ci się w głowie takie pytanie:

Dziewczyny, wszystko super, ludzie klikają w nagłówki, czytają, ale nie widzę, by moi odbiorcy jakkolwiek reagowali (albo ich reakcja jest znikoma) na wartość, którą im dostarczam, dlaczego? Przecież tyle czasu poświęcam na to, by tą wartość przekazać w ciekawy i bardzo jasny sposób…

Wiesz, że… średnia liczba słów w najpopularniejszych treściach (w Google) wynosi od 1140 do 1.285, a na napisanie jednego postu potrzeba średnio 3-3,5 godziny?
Nie wiemy, czy to dla Ciebie dużo czy nie, ale… chyba żadna z nas nie chciałaby, by ten czas i te precyzyjnie dobierane słowa nie przynosiły efektów?

Być może, że popełniasz jeden lub nawet kilka z 4 błędów, które gdzieś w podświadomości wychwytują Twoi odbiorcy i stąd takie a nie inne ich zachowanie. Te 4 błędy to:

1. Niespełnianie oczekiwań Twoich odbiorców.

2. Odrzucenie nowych (starszych) użytkowników.

3. Brak wideo.

4.  Literówki i nie tylko.

Spokojnie, nie zostawimy Cię z tymi błędami na pastwę losu 😅 Jeśli chcesz dowiedzieć się, co konkretnie kryje się za tymi błędami i jak je naprawić… przygotuj notatnik, otwórz swój umysł na świeże pomysły i rozwiązania i … czytaj dalej 😎

Gotowa?🤗

1.Niespełnianie oczekiwań Twoich odbiorców.

Niestety, albo i stety, zachowania ludzi zmieniają się, trendy i ich oczekiwania również. Pamiętasz, jak w poście o Marketingu wartości wspominałyśmy, o tym, jak przez to zmienia się podejście sprzedawców do klienta i podejście klienta do sprzedawcy? Jeśli nie, zajrzyj tutaj.

Ważne jest więc, byś ciągle śledziła to, jak zmieniają się Twoi odbiorcy, czego w danym momencie potrzebują i oczekują. To jest klucz do tego, by ich do siebie przyciągnąć i zachęcić do działania. Wiesz dlaczego ludzie lubią dzielić się i przekazywać dalej to, co znajdą?
UWAGA: 94% ludzi, którzy udostępniają posty, czy wpisy, robią to dlatego, że uważają, że jest to pomocne dla innych.
To pokazuje nam jak ważne jest by tworząc wpis czy post, był on właśnie TU I TERAZ przydatny i pomocny. Jeśli tak nie jest- cóż… spójrz jeszcze raz na tą liczbę… 94%. Czy więc nadal będziesz się dziwić, że jeśli dajesz ludziom, to, co WEDŁUG CIEBIE może być przydatne, nie zważając na odbiorców, reakcji nie będzie?
Mamy dla Ciebie jeszcze parę wskazówek, które pomogą Ci uprościć spełnianie oczekiwań Twoich odbiorców:

  • Bądź prawdziwa.

Znów wiąże się to z marketingiem wartości 3.0. Ludzie chcą Ciebie… Ciebie jako człowieka… interakcji i prawdziwej relacji, a nie kontaktu z urządzeniem, robotem, botem itp. Potrzebują rozmawiać i móc się z Tobą komunikować. Nie wierzysz? 61% respondentów ludzi lubi dostawać wiadomości prywatne od firmy (też czyt. Ciebie)- sporo prawda? Tak więc- komunikacja między Tobą (prawdziwą Tobą), a Twoim odbiorcą może wnieść wiele dobrego, jak i nawet – bardzo wiele. To z kolei powinno wiązać się z:

  • Bądź zabawna i szczera

Nie mówimy o tym, byś nagle musiała robić z siebie przysłowiowego „błazna”. Ludzie szanują ludzi, którzy szanują też siebie, ale przy okazji potrafią mieć do siebie dystans. Tak, poczucie humoru może zdziałać cuda. Czy nie masz tak, że czujesz większą więź i sympatię do tej osoby, która nie czuje większych oporów, by pożartować ze swoich błędów, wpadek, nie ubliżając przy tym osobom trzecim? Nie musisz (a nawet do tego nie namawiamy!) stawać się Jim Carrey’em- oj nie! Bądź sobą- ale pamiętaj by mieć do siebie i do otaczającego Ciebie i Twoją markę świata dystans. Zresztą z uśmiechem zawsze ładniej się wygląda (i łatwiej pisze- poważnie!), a do tego naprawdę poprawia to humor. Spróbujesz?😉

2. Odrzucenie nowych, starszych użytkowników.

Kierujesz swoje reklamy, posty głównie do osób w wieku 25-35 lat? No dobra, może ciut młodszych lub… ciut ciut starszych… To teraz uważaj:

Badanie przeprowadzone przez Pew Research Center w 2017 r. pokazuje, że:
67% respondentów w wieku POWYŻEJ 65 lat korzysta z Internetu REGULARNIE❗
Są to dane dotyczące USA, ale w Polsce również widać tendencję wzrostową, jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu przez osoby starsze.

Ciekawe co?

A co to tak naprawdę oznacza?
Po pierwsze, że nie powinnaś pomijać tej grupy użytkowników.
Druga informacja jest taka, że ta liczba wciąż wzrasta. Dla porównania w 2014 r ludzi w wieku 65+ korzystających z Internetu było zaledwie 14%.

Czym się charakteryzuje ta grupa odbiorców?

Hm… w dużym skrócie – niczym szczególnym 😅, ponieważ w zasadzie korzystają z mediów społecznościowych w podobnym celu co: Twoi odbiorcy, my, czy i Ty-  czyli… utrzymywanie kontaktów z innymi.

Ale ale…

Im więcej się dzieje, tym bardziej ta starsza grupa odbiorców czuje się zdekoncentrowana. Ludzie młodszych pokoleń są przyzwyczajeni do tempa i do wszystkich nowości Internetu. Jednak dla starszych osób… jest to troszkę odstraszające.

Wniosek?

Im konkretniej, zwięźlej, bez pstrokatych zdjęć, od których oczy aż bolą, czy ruchliwych GIFów- tym lepiej dla Ciebie i osób pow. 65 lat. Po prostu- nic nie będzie ich rozpraszało, co mogłoby utrudnić zrozumienie informacji i przekazu.

Ciekawostka: Papież Franciszek, który ma już 81 lat, założył ostatnio konto na Twitterze i Instagramie. W przeciągu 12 godzin obserwowało go już ponad 1 milion osób! Jest to nowy rekord tempa uzyskania nowych followersów. Nadal uważasz, że ludzie starsi nie sięgają po dobroci Internetu i social media?

3. Brak wideo

A konkretniej, pomijanie go przy każdym poście, czy wpisie.

W ankiecie Hubspot z grudnia 2017 r. 83% respondentów stwierdziło, że rozważy udostępnienie odpowiednich treści wideo w swojej sieci. Co więcej… Oczekuje się, że znaczenie i oglądalność wideo będzie nadal rosło w znacznym stopniu.

Najlepiej więc, by w każdym Twoim poście było wpuszczone wideo.
Tak, wiemy, tworzenie wideo może być czasem kosztowne, pod względem i czasowym i finansowym.

Ale jest na to inne rozwiązanie: linkowanie do takiego wideo, które akurat będzie albo nawiązywało i poszerzało to, o czym piszesz, albo będzie fajnym przerywnikiem albo może nawet ciekawym newsem.
Filmy sprawiają, że Ty i Twoja marka stajecie się jeszcze bardziej godnymi zaufania i zainteresowania.

4. Literówki i nie tylko.

Oh mały, choć.. no dobrze, przyznaję- jaskrawy, błąd ortograficzny czy gramatyczny, przecież nie może zrujnować zaangażowania na moim blogu?

Niestety… może.

Cóż- jeśli popełniasz błędy, rodzi to sceptycyzm wśród użytkowników, szczególnie nowych, którzy nie mają pojęcia, że na ogół piszesz świetnie, a akurat teraz zdarzyła Ci się mała pomyłka- ej, w końcu jesteśmy ludźmi i błędy możemy popełniać! Możesz- jeśli chcesz stracić na zaangażowaniu, a z czasem i na zawartości portfela…

Sposoby na omijanie błędów szerokim łukiem?

  • Jeśli masz jeszcze czas zanim post lub wpis ujrzy światło dzienne- przespaceruj się lub prześpij się. Pozwól sobie na odrobinę przestrzeni, dzięki której odświeżysz swoje myśli i łatwiej będzie Ci wychwycić wszelakie pomyłki.
  • Czytaj na głos. Możesz wyłapać wtedy wieeeele błędów, szczególnie tych składniowych 😉 A jeszcze lepiej- czytaj przy kimś.
  • Daj do przeczytania komuś- co dwie głowy to nie jedna 💃💃

Trochę jest tych informacji, niektóre z nich brzmią może i banalnie prosto, jednak w praktyce różnie to czasem wychodzi.

Ale to nie znaczy, że od dziś, po przeczytaniu powyższych wskazówek, masz nie popełniać błędów, a jeśli popełnisz chociaż jeden- to „oj… nic z Ciebie nie będzie…”

Mało tego… Masz popełniać błędy! Co takiego jeśli nie one, uczą nas, że czas może zmienić ścieżkę albo obrać inną strategię?

Pamiętaj, to co podajemy dziś tu, za rok czy dwa, może być już nieaktualne i mamy tego pełną świadomość. Ba, a może nawet i za miesiąc? Kto wie? Tak… Świat jest pod tym względem zaskakujący. Wszystko zmienia się jak w kalejdoskopie i często nie mamy na to zbyt wielkiego wpływu. Jednak mając wiele różnych wspaniałych narzędzi i ludzi dookoła nas, nie musimy się niczego obawiać. Zawsze, ZAWSZE jest rozwiązanie z jakiejś sytuacji 😊 Pamiętaj, nie jesteś sama! 😍

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-04-27T20:54:19+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

WARTOŚCIOWE?

Będzie nam miło, jeśli się tym podzielisz:
Loading...