Mam wrażenie… I ludzie mówią mi, że daję za dużo wiedzy w swoich materiałach. Przez to odbiorcy nie chcą kupować moich usług/ produktów/ szkoleń.

Znasz to?

To jeden z często powtarzających się problemów osób, które chcą w szybki sposób wybić się na rynku i wypozycjonować swój autorytet – popełniając po drodze kilka błędów. Błędów, przez które odbiorcy nie zostawiają pieniędzy w ich portfelach.

Zwróć uwagę na poniższe punkty i zweryfikuj, czy nie warto będzie poprawić niektórych z nich w Twoich działaniach strategicznych.

Jaka jest struktura Twojego darmowego szkolenia lub treści?

Zacznijmy od podstaw. Czy realizując darmowe treningi lub tworząc treści online pamiętasz o tym, aby temat nie był zbyt szeroki? Gdy obierasz szeroki temat, jesteś siłą rzeczy zmuszona do wybrania pomiędzy

– daniem dużej ilości odpowiedzi i treści (wrzuceniem wszystkiego do jednego worka)

Ryzyko jest tutaj proste. Odbiorca albo niewiele z tego zapamięta i zrozumie, albo zapisze wszystko i zacznie realizować w swoim tempie (bez Twojej pomocy).

– daniem małej ilości konkretów

Ryzyko jest następujące – odbiorca nie uzna Cię za autorytet i pójdzie do kogoś innego.

Czy w tym punkcie sugerujemy, aby nie poruszać szerokich zagadnień? W cale nie. Ale jeśli decydujesz się na szersze zagadnienie to rozważ udostępnienie go w formie jakiejś serii. I tworząc tę serię nie zapomnij o kolejnych pytaniach poniżej…

Czy informujesz, że to co dajesz za darmo jest tylko jedną nogą całej struktury?

Decydując się na poruszanie szerokich zagadnień z Twojej branży i ekspertyzy – nie zapomnij, aby nie wyczerpać tematu do cna. Zostaw sobie ASy w rękawie. Zawsze musisz mieć to coś, co przyciągnie odbiorców i przekonwertuje ich w klientów. Aby tak się stało – musisz w swoich treściach jasno i wyraźnie UŚWIADAMIAĆ ODBIORCÓW, że to co dałaś TUTAJ nie jest całą układanką, ale tylko częścią.

Odbiorca musi mieć świadomość, że MASZ OFERTĘ. Sam o nią nie zapyta. Wejdzie – weźmie darmową kawę lub grzańca i wyjdzie zadowolony.

Chyba, że zaciekawisz go pysznym, płatnym ciastkiem… To oznacza nie tylko UŚWIADAMIANIE, ale także MÓWIENIE JASNO O SWOJEJ OFERCIE.

Czy mówisz jasno o ofercie?

To pytanie zostało wyjaśnione powyżej. Dodamy tylko, że informowanie o ofercie musi być zawsze uzasadnione. Musi mieć kontekst. Strzałem w kolano jest promowanie oferty bez kontekstu – co gorsza – do osób, które nie słyszały dotąd o Tobie ani słowa.

Czy jasno przedstawiasz korzyści ze skorzystania z całej struktury / oferty?

Jak prezentujesz swoją ofertę? Czy można w niej znaleźć informacje o tym, jak przebiega współpraca z Tobą, czy raczej skupiasz się na efektach i korzyściach ze skorzystania z danej oferty?

Najgorsze oferty, to takie, w których sprzedający opisuje formę np. swojego kursu, konsultacji, szkolenia czy warsztatu, bez podania mierzalnych rezultatów, jakie daje dane szkolenie. Bleeeech…

Nie masz pojęcia, czy Twoja oferta jest stworzona tak, aby sprzedawała? Napisz do nas na kontakt@embraceyourlife.pl – pomożemy Ci to zweryfikować.

Czy podważasz podejście grupy odbiorców na temat darmowych treści, zmieniając ich nastawienie?

Dostarczanie rozwiązań to nie tylko wiedza w zakresie danej branży. To także uświadamianie Twoich odbiorców i zmienianie ich podejścia do życia, do biznesu, do zdrowia, do inwestowania… Do różnych sfer ich życia – w zależności od Twojej ekspertyzy.

Jeśli do tej pory większość Twoich odbiorców to osoby, które liczą na drapane – zmień ich podejście i nastawienie do darmowych treści. Pokaż im inną perspektywę na swoim przykładzie.

Ucz czegoś, czego nie sprzedajesz w programie, a co jest uzupełnieniem tej wiedzy

Jeśli dokładnie tę samą wiedzę, którą dajesz bezpłatnie można znaleźć w Twoim szkoleniu płatnym – może się okazać, że takie szkolenie nie ma dla odbiorców wartości. Zwróć uwagę czy z Twoich darmowych treści nie można wywnioskować zbyt wielu odpowiedzi – takich, które zabijają Twoją sprzedaż. Zapytaj też o opinię Twoich obecnych klientów. Mogą udzielić Ci jej anonimowo. Wystarczy, że wyślesz do nich ankietę z prośbą o feedback.

Zamiast uczyć w bezpłatnych treściach tego, co jest w płatnym rozwiązaniu – wypisz sobie listy tematów będących uzupełnieniem.

Jakimś początkiem albo kolejnym krokiem całej ścieżki (struktury programu). Stosując tę zasadę regularnie i konsekwentnie – jednocześnie komunikując o tym, że to tylko uzupełnienie – zauważysz większe zainteresowanie odbiorców wokół Twoich działań. Ponad to – zaczniesz doświadczać, że i jak bardzo, ludzie cenią sobie Twoje treści i przekaz.

Szukaj metafor, ciekawych historii, skrótów, anegdot i żartów, przez które możesz uczyć

Może Twoje treści są po prostu nudne? Może Twoi odbiorcy nie kupują, bo nie porywasz ich swoją osobowością oraz przekazem? Bo jest nudny i przydługi, jak flaki z olejem? Nie zrozum nas źle – czasem się to zdarza.

Nie piszemy tego przypadkowo – my też czasem tak bardzo skupiamy się na tym, aby treści były konkretne, że zapominamy o naszych naturalnych umiejętnościach żartowania… Albo czasem hamujemy się przed żartowaniem, z obawy o niezrozumienie.

Znów – najlepszą receptą na to będzie zapytać wprost Twoich odbiorców, co w Tobie lubią najbardziej i czego trzeba im od Ciebie więcej…

# Może obecna cena nie jest adekwatna do wartości?

Jeżeli problemem jest to, że dajesz za dużo wartości w darmowych treściach, to być może cena Twojego płatnego rozwiązania jest zbyt niska? I przez to odbiorcy mają wrażenie, że nie odpowiada ona faktycznej wartości. Albo, że „po drugiej stronie” będzie rzeczywiście jakiś chiński bubel? Nie bój się dawać dużo, a jednocześnie sprzedawać za wysokie stawki.

To dopiero pozycjonuje Cię jako ekspertkę, której zależy na jej odbiorcach i ich rozwoju. A jeśli kogoś nie będzie stać na Twoje rozwiązanie, to pamiętaj – i tak dużo już dostał w bezpłatnych treściach. Wystarczy, że zacznie działać. To nie Twoje zadanie, aby brać odpowiedzialności za efekty innych (lub ich brak).

Nadal dajesz za dużo? Nie wiesz, jak ułożyć pełną strukturę swojej wiedzy, aby sprzedawała? Zapytaj nas o współpracę, pisząc bezpośrednio na maila: kontakt@embraceyourlife.pl

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY