Który z nich wygra dla Ciebie więcej klientów? Fanpage vs. Profil prywatny

Czego używać kiedy chcesz budować swój biznes efektywnie i długoterminowo?

Kiedy już masz swoje cele biznesowe, pora na dobór odpowiednich kanałów, które zaczną Ci, i to jak najszybciej, generować ruch na te strony, które pozwolą przekształcić ten ruch w sprzedaż.

Patrząc na samego Facebooka, jak na jedno ze źródeł ruchu, potrzebujesz zadać sobie na wstępie pytanie:

Co jest lepsze i bardziej efektywne kiedy mowa o promocji marki online, o namacalnych efektach w postaci np. powiększenia swojej listy, pozyskiwania kontaktów, większej ilości klientów czy sprzedaży?

Jeśli chcesz spojrzeć na to obiektywnie, potrzebujesz przyjrzeć się przynajmniej dwóm aspektom promocji: zarówno za pomocą profilu prywatnego na Facebooku jak i przez Fanpage. Który z nich wygra dla Ciebie więcej klientów???

Przyjrzyjmy się temu bliżej.

1. Zasięg organiczny

Twój Fanpage, kiedy zaczynasz to oczywiście masz niewielki lub zerowy zasięg organiczny, chyba, że płacisz za ten ruch lub wiesz w jaki sposób stworzyć post, który stanie się organiczny.

Na Twoim profilu prywatnym jest trochę inna sytuacja, pod warunkiem, że Twoi znajomi są zaangażowani w to, co na nim udostępniasz – lub chociażby masz takich znajomych, którzy Cię wspierają.

Podstawą tego, aby Twoje posty rozeszły się organicznie dzięki profilowi prywatnemu, jest tworzenie postów PUBLICZNYCH, a nie PRYWATNYCH. To jest jeden z pierwszych i podstawowych warunków, ale nie jedyny.

Drugim jest odpowiednie nastawienie do budowania swojej marki, które pomoże Ci zrozumieć, że bez względu na to, czy zaczniesz tylko od promocji poprzez profil, czy stworzysz też sobie Fanpage, potrzebujesz:

A. Strategii działań i strategicznego podejścia do budowania marki online.

Przy jednoczesnym odpowiedzeniu sobie na pytanie – czy traktuję swój profil na FB jako możliwość obserwowania znajomych, czy możliwość zarabiania na nim.

Przy okazji temu punktu zobacz to video, w którym odpowiadamy na pytanie, dlaczego jeszcze nie pozyskujesz klientów na Facebooku:

https://embraceyourlife.pl/tv-klienci-na-facebooku/

B. Tworzenia dobrych treści, które są atrakcyjne dla Twoich odbiorców – tak aby rósł ich organiczny zasięg.

Kilka fajnych podpowiedzi o tym, jak stworzyć sobie listę 30 tematów na wartościowe treści znajdziesz wkrótce na naszym blogu i kanale

YouTubie. Stay tuned.

C. Wspierania tych działań za pomocą reklamy płatnej

Ile Inwestować w reklamę? Odpowiedziałyśmy na to pytanie bardzo rzeczowo na naszym Fanpage na Facebooku. Bezpośredni link do tego wpisu masz tutaj:

http://bit.ly/IleZainwestowacWReklame

Kiedy już to rozumiesz, to jesteś także świadoma, że aby budować biznes długofalowo potrzebujesz platformy, która może rozwijać się bez ograniczeń, czyli w tym przypadku Fanpage na Facebooku.

Pamiętaj, że Twój profil prywatny pozwala na przyjmowania do znajomych tylko 5000 osób.

Dodatkowo Facebook ma bardzo wiele restrykcji jeśli chodzi o promowanie biznesu poprzez profil prywatny. I jeśli będziesz robić to bez odpowiedniej wiedzy, może okazać się, że któregoś dnia obudzisz się i stracisz swoje prywatne konto z całą jego historią i bazą kontaktów.

Z naszej perspektywy najlepiej jest połączyć obydwie formy w taki sposób, aby Fanpage służył Ci do przekazywania treści związanych z Twoim biznesem, profil pomagał Ci rozprzestrzeniać te treści jeszcze mocniej organicznie, np. poprzez udostępnianie postów publicznie z Fanpage na profil – LUB Z PROFILU NA FANPAE. Najlepiej robić to zamiennie.

Twój profil może też pomóc Ci przekierowywać osoby, które poznajesz na różnego typu eventach, szkoleniach, spotkaniach – do Twojej trony biznesowej za pomocą: opisu profilu i linków w nim zawartych oraz wspomnianych podczas jakiegoś spotkania udostępnionych treści.
Profil prywatny prowadzony w mądry sposób, pokazuje Ciebie jako kobietę, która tworzy swoją markę, ale także wskazuje na Twoje inne zainteresowania, podejście do życia, wartości, czy to jak spędzasz czas wolny.

Jeśli używasz swojego profilu prywatnego do wzmacniania promocji marki, to pod żadnym pozorem nie zamieszczaj na nim treści i zdjęć, które mogą psuć Twój wizerunek: nie pisz o wydarzeniach politycznych, nie komentuj wydarzeń, które są sporne, nie zamieszczaj też głupich dowcipów czy memów. A ponad to, nie reklamuj różnych rzeczy w nadmierny sposób – związanych z Twoją marką lub innymi, zupełnie przypadkowymi.

Pamiętaj, że profil jest miejscem, w którym możesz budować bliższe relacje ze znajomymi, którzy może nie należą do grona Twoich najbliższych przyjaciół, ale bacznie Cię obserwują i w odpowiednim momencie – potrzebując takiego rozwiązania jakie oferujesz – zgłoszą się właśnie do Ciebie.

Niejednokrotnie zdarzyło się nam, że nowa sąsiadka, osoba poznana na spacerze z psem, czy na szkoleniu, czytając posty na profilu spytała o usługę, strategię lub szkolenie. Możemy śmiało powiedzieć, że minimum 20% naszych klientek pochodzi właśnie z relacji, które po obserwacji w mediach społecznościowych zamieniły się we współpracę biznesową.

Ważne aby świadomie budować środowisko znajomych na profilu Facebookowym – wiedząc, jakiemu celowi towarzyszy każde Twoje działanie.

Owszem nasze profile służą nam do tego, by utrzymywać kontakt np. ze znajomymi mieszkającymi za granicą.

Ale przede wszystkim dla nas profil prywatny na FB jest narzędziem biznesowym, które pomaga nam sprzedawać.
Ty sama zadbaj zarówno o swój Fanpage jak i Profil prywatny, dzięki czemu zaangażowanie z Twoimi postami wzrośnie, a z tym także ich zasięg organiczny.

2. Budowanie relacji z odbiorcami za pomocą Facebook LIVE

Live na Facebook już sam w sobie, jest przez FB bardziej promowany organicznie niż inne rodzaje postów.
W związku z tym, że Facebook promuje mocno formę video, oraz budowanie relacji, Live stał się obecnie podstawowym narzędziem marketingowym.

Czy Ci się to podoba, czy nie, osoby, które używają Live jako jednej z form promocji, budują swoje społeczności, autorytet oraz markę kilka razy szybciej.

Widzimy dokładnie różnice miedzy naszymi klientkami, które od samego początku przełamują się i dostarczają kontent w tej formie i tymi, którym trochę zajmuje zanim zrozumieją, że mogą osiągnąć to samo innymi środkami promocji, ale kilka miesięcy później.

Ok a więc kiedy już robisz Live, to gdzie jest lepiej je publikować?

Prawdę jest, że Live robiony na profilu prywatnym, zwłaszcza kiedy zrobisz już ich 8-10, będzie przez samego Facebooka rozpowszechniany w lepszy sposób.

Sam FB zacznie wysyłać powiadomienia do Twoich znajomych o tym, że właśnie robisz Live.

Jeśli więc zadbałaś o to, żeby Twój profil był miejscem, w którym w odpowiedni sposób wspierasz promocję swojej marki, to warto jest robić dwie rzeczy:

A. Udostępniać Live, które robisz z Fanpage, na swoim profilu prywatnym

B. Robić Live, bardziej osobiste, odnoszące się do problemów Twojej grupy docelowej, ale nie bezpośrednio powiązane z Twoimi rozwiązaniami.

Przykład.

Jeśli Twoją grupą docelową są kobiety, które budują swoją markę z domu i jednym z wyzwań jest to, że inni w domy myślą, że one nic nie robią, bo przecież są w domu… Dobrym tematem na Live na profilu prywatnym może być danie kilku rozwiązań na to, jak komunikować to, że pracujemy z domu i nie mamy czasu na inne działania.

Przykład 2.

Jeśli Twoja grupa ma problemy z wydłużonym czasem pracy, bo tworzy swoją markę, a więc każdą chwilę spędza na wdrażaniu nowej wiedzy, to dobrym tematem może być „10 sposobów na szybki relaks po długiej pracy przy komputerze”.

Przy tym wszystkim, nie bój się być sobą, nie bój się żartować. W końcu między innymi po to ludzie są na Facebooku. Aby się zrelaksować i pośmiać.

Live na Fanapge daje Ci za to jeszcze inne możliwości.

Np. możesz wspomóc swoje działania za pomocą reklamy i mocno zautomatyzować budowanie relacji z klientami. To daje dodatkowe korzyści w postaci większego ruchu organicznego na pozostałe posty.

Oczywiście na Fanpage poruszasz tematy związane z Twoją główną tematyką, dając konkretne rozwiązania, które działają od razu.
Wyobraź teraz sobie, że robisz Live, gdzie dajesz bardzo dużo wiedzy i dobre wezwanie do akcji. Odbiorcy zaczynają komentować, dodatkowo stosujesz bot, i okazuje się, że inwestując 10-20 zł dziennie w reklamę zyskujesz niebotyczny zasięg, budujesz listę, relacje i sprzedajesz więcej…

Jak widzisz ponownie warto jest stosować zarówno Profil Prywatny jak i Fanapge – z podejściem strategicznym do każdego z tych narzędzi pozyskiwania nowych klientów online.

Jeśli chcesz w odpowiedni sposób stworzyć swoją strategię marketingową i świadomie wykorzystywać cały potencjał mediów społecznościowych do budowania autorytetu i sprzedaży, napisz do nas z zapytaniem o współpracę na e-mail:

kontakt@embraceyourlife.pl

Na wszystkie maile odpowiadamy osobiście.

Z radością wesprzemy Cię w rozwoju ?
Pozdrawiamy,

Honorata i Sylwia

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY