Twoja firma POWINNA odzwierciedlać Twoje WARTOŚCI

…………………………………….

Czy marzysz o tym, aby rozpocząć lub kontynuować prowadzenie własnej firmy, która pozytywnie będzie wpływała na życie innych ludzi? Która będzie odzwierciedlała pozytywne wartości, w które wierzysz i którymi żyjesz?

Jeśli tak, to co jest Twoją największą przeszkodą w realizacji tego celu?

Mam dla Ciebie wiadomość z pierwszej ręki… Możesz zrealizować swoje marzenie. Ale musisz nad nim trochę popracować. Dzisiejszym wpisem chcę pomóc Ci  pozbyć się przekonań, które nie prowadzą Cię do celu.

…………………………………….

Od samego początku tworzenia EmbraceYourLife wiedziałyśmy, że nasza firma ma większą misję, niż tylko budowanie i realizacja strategii marketingowych dla klientów. Jednak nie od samego początku byłyśmy zestrojone z tym, na czym ta większa misja może polegać. Szukałyśmy jej – na początku może trochę na siłę. Aż w końcu zrozumiałyśmy, że wraz z naszym osobistym rozwojem będziemy lepiej rozumiały, w jaką formę ubrać to, co chcemy dawać innym. Jedna rzecz pozostanie niezmienna – nasze wartości.

Obecnie rozwinęłyśmy naszą markę do takiego poziomu, że spokojnie same możemy decydować, z kim chcemy podjąć współpracę i na jakich warunkach.

Jakie są więc moje rady dla osób chcących zbudować dochodową firmę, opartą na ludzkich i pozytywnych WARTOŚCIACH?

Znajdź coś, co od zawsze kochałaś robić i uwierz w to całą sobą.

Od zawsze zachwycona byłam możliwościami, jakie niesie za sobą internet. Jednak, jako mała dziewczynka, nie miałam pojęcia, jak sama mogę to wykorzystać. Potrzeba mi było wielu lat i studiów omijających szerokim łukiem zagadnienia marketingu (skończyłam filologię angielską i kilka semestrów administracji), aby w końcu dotrzeć do momentu, w którym zaczęłam uczyć się tego, co mnie fascynuje.

Bardzo szybko zorientowałam się, że przyswajanie i wdrażanie wiedzy idzie mi lepiej, niż tylko przeciętnie. Więc nie musiałam długo czekać na propozycję od Sylwii o współpracy w tandemie. Ale co najważniejsze – w całym tym procesie uwierzyłam, że jestem w stanie zacząć coś zupełnie od zera i stać się w tym temacie ekspertem.

Dziel się swoją historią

Szczerze… Kiedyś mówiłam sobie, że jako introwertyczka, mogę schować się za monitorem i nie wychodzić do ludzi. To był dla mnie całkiem wygodny sposób na zarabianie i unikanie spotkań z nieznajomymi. Ale życie bardzo szybko zweryfikowało mój niecny plan. Wystawiając mnie przez 100 ludzi, abym opowiedziała swoją historię i zmotywowała ich do działania.

Miałam fobię przed wystąpieniami publicznymi. Bardzo uzasadnioną. Zaraz to zrozumiesz…

Jako mała dziewczynka byłam kiedyś wybrana do czytania pisma świętego w kościele, w trakcie rekolekcji. Ponieważ nigdy wcześniej nie miałam problemu z wystąpieniem przez klasą czy w teatrzyku szkolnym, normalnie bym się nie zestresowała. Jednak ten wybór w tamtym czasie nastąpił nie z mojej własnej woli. Zostałam wybrana, bo ktoś inny się rozchorował. Dosłownie zostałam wypchnięta przed mównicę z tekstem, którego wcześniej nie znałam.

I właśnie wtedy nastąpiła moja osobista tragedia. Stres ogarnął mnie od stóp do głów w takim stopniu, że nie byłam w stanie opanować głosu. Przeczytałam tekst na pół z płaczem. I obserwowałam, jak śmieje się ze mnie pół szkoły. Marzyłam o tym, aby zniknąć. Ale nigdy o tej traumie nikomu nie powiedziałam.

Może właśnie dzięki temu, gdy miałam okazję, już jako dorosła dziewczyna, wyjść na MMI przez 3 tysiące osób, aby zaśpiewać swoją piosenkę motywacyjną, zrobiłam to bez nadmiernego analizowania. Nie mówię, że o tym marzyłam, bo moje ciało mówiło mi „Spierdalaaaaj!”. Ale coś jeszcze głębiej przekonywało mnie, że jeśli teraz nie zamienię strachu w ekscytację, to nigdy nie zdobędę się na odwagę, aby dawać innym jeszcze więcej tego, w co wierzę.

Myślę, że szczególnie kobiety, w dzisiejszych czasach mają problem z dzieleniem się historiami o sobie. Prawdopodobnie przez błędne przekonania o tym, że ich historia nie jest wyjątkowa, albo niewiele z niej wynika. Jeśli sama masz o sobie takie przekonania, to moim zdaniem powinnaś stworzyć sobie bloga lub fanpage, aby dzielić się na nich swoimi historiami oraz przemyśleniami. Dzięki temu zaczniesz ćwiczyć swoją formę docierania z WARTOŚCIAMI i wiedzą do odbiorców, a w przyszłości możesz zmienić ich w klientów.

Zbuduj kulturę marki, która odzwierciedla Twoje wartości

Zanim otworzyłam firmę, pracowałam wiele lat na etacie w korporacji. Było to jeden z oddziałów wspierających i obsługujących banki w rozliczeniach ich gotówki. Więc z pieniędzmi od 19 roku życia miałam wiele wspólnego. Miałam też wiele wspólnego ze strukturą tworzoną przez pracowników danej firmy. Sama w zaledwie 3 lata przeszłam od najniższego szczebla do zastępcy kierownika oddziału. I doświadczyłam w tej firmie wszelkiego wachlarza zachowań pracowników i pracodawców wobec siebie, jakiego nigdy nie chciałabym powielić w swojej firmie.

To doświadczenie pokazało mi, jak zyskać twardy tyłek i jednocześnie, jak nie traktować innych ludzi. Ostatni rok pracy tam był dla mnie prawdziwym sprawdzianem cierpliwości, a przede wszystkim weryfikacją moich WARTOŚCI.

Dzięki temu dziś, współpracując z innymi, wiem jak chcę się do nich zwracać i jak chcę, aby zwracano się do mnie. Przede wszystkim zwracam uwagę na emocje towarzyszące pierwszemu spotkaniu z nowo poznanym człowiekiem, bez względu na to, czy jest to klient, czy współpracownik. Dbam o to, aby komunikować swoje emocje i jednocześnie zapewnić komfort drugiej stronie.

Ponad to, razem z Sylwią wypracowałyśmy swój system komunikacji i pracy z naszym zespołem. Przez to nie musimy się obawiać, że coś nie zostanie zrealizowane lub będzie niezrozumiałe.

Komunikacja przez WARTOŚCI…

…jest niezwykle istotna dla skutecznego budowania marki/ firmy na danych wartościach opartej. Ważne, abyś przekazywała je nie tylko klientom, ale na początku zaczęła od samej siebie. Jeśli mówimy o momencie, w którym dopiero rozpoczynasz budowanie swojej firmy, skup swoją uwagę na Twoich przekonaniach i dokładnie określ intencje, którymi chcesz się kierować.

Z doświadczenia wiemy, że ta praca ma największe znaczenie. Dopiero, gdy określisz SIEBIE dokładnie (tj swoje wartości), zyskasz jeszcze większą siłę i chęć dzielenia się Twoimi wartościami z innymi. Dlatego, że będziesz po prostu nimi żyła. Kolejnym więc, naturalnym krokiem będzie przekładanie tego na Twoich współpracowników i klientów.

Życzę Ci powodzenia. Przy okazji chętnie poznam Twoją historię budowania firmy z WARTOŚCIAMI.

Honorata

 

2017-04-20T13:25:29+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

Loading...