5 kroków, które warto podjąć, gdy już masz gotowy kurs on line.

Stworzyłaś już swój pierwszy kurs on line i jesteś pełna entuzjazmu. Brawo! Wiele osób nie ma na tyle wytrwałości, żeby dotrzeć do tego momentu. Może napisałaś e-booka korzystając z bezpłatnych narzędzi + Canvy do obróbki grafiki?

A może nagrałaś video za pomocą Camtasii, zgrywając ekran swojego komputera i być może siebie, albo stanęłaś przed telefonem i nagrałaś video w którym promujesz wszystko swoją twarzą?

To świetnie!

Współcześnie mając dostęp do tak wielu bezpłatnych narzędzi do tworzenia, obróbki i publikacji, byłoby egoizmem nie podzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem i pasją.

Tylko jest jeden mały haczyk… Bo widzisz… Jest wiele osób, które uczą Cię jak łatwo jest stworzyć kurs e-mailowy, e-book, czy video, ale…

Jak z tym wszystkim możesz dotrzeć do swojej grupy odbiorców?

Kochana… Jeśli sądzisz, że wystarczy wrzucić ten kurs na bloga lub na parę grup Facebooka i fanpage, to… no cóż. Nie sprzedasz go w milionowych ilościach. Nie zbudujesz listy na setki tysięcy… Może jednak podpowiem Ci co możesz z tym zrobić. Tutaj podaję:

5 kroków, które warto podjąć, gdy już masz gotowy kurs on line.

1. OPRACUJ SWOJĄ STRATEGIĘ

Co to oznacza?

Po krótce podpowiadając Ci to nie tylko od strony promocyjnej. Zacznę od pytań: Czy Twój kurs rzeczywiście powstał z pasji n na podstawie wiedzy, którą możesz pomóc innym? Czy rzeczywiście poświęciłaś czas na poznanie swojej grupy docelowej i jej potrzeb? Czy Twoje działania to tylko akt nonszalanckiego pomysłu pod tytułem: “A ja też stworzę sobie kurs”, bo można na tym zarobić?

Mam szczerą nadzieję, że nie zrobiłaś kursu, który można by było zatytułować: “kopia kopii kopii”. Czyli, że Twoja wiedza jest przynajmniej w jakiejś mierze świeża, oryginalna, oparta na Twoim doświadczeniu i Twojej sprawdzonej prawdzie, a nie książkach i kursach innych osób oraz na wymyślonych efektach.

Jeśli tak, to świetnie… Możesz ze spokojnym sumieniem przejść dalej…

Teraz potrzebujesz poświęcić trochę czasu.

Nam normalnie w przypadku opracowywania każdej strategii dla naszych działań lub działań naszych klientów, potrzeba co najmniej 2-3 tygodnie.

Jest to czas na analizę konkurencji, rynku, potrzeb odbiorców, tego co będzie tzw. haczykiem. Na opracowanie pomysłu komunikacji, mocnych stron, drogi Twojego odbiorcy, tego na jakich kanałach można go znaleźć i w końcu jakie działania na Social Media podjąć, żeby miało to sens.

A to tylko drobny wyrywek tego, co masz do zrobienia, jeśli chodzi o przygotowanie strategii działań.

Kiedy już przygotujesz swoją strategię to czas i pora na krok numer 2

2. WDRAŻANIE STRATEGII

Chodzi o to, żeby działać systematycznie i konsekwentnie.  Żeby realizować zamierzone w strategii cele i być im wierną. Żeby nie mieszać celów kampanii i wiedzieć do czego prowadzi każdy z nich.

No bo, po co Ty tak w ogóle stworzyłaś ten kurs?

Chodzi też o to, żeby – będąc sobą, autentyczną – niczego nie udawać i nie robić na siłę. Bycie sobą, to bycie sobą – tego nie da się wpisać w strategię działań. Każde działanie poza Twoimi wartościami, wierzeniami i przekonaniami – nawet na temat sposobów promocji Twojego kursu – już jest „POZA TOBĄ”, czyli poza tym, kim jesteś na co dzień.

Wdrażanie strategii i przeprowadzanie całej kampanii marketingowej to kawał roboty – który jest przyjemnością, gdy podchodzisz do tego na luzie – traktując to, jako przygodę, a nie przymus pod argumentem konieczności zarobienia kasy. Pieniądze zarobione z Twojego kursu, to tylko bonus tej przygody. I potrzebujesz być tego świadoma.

3. TESTOWANIE I MIERZENIE EFEKTÓW

Nic samo i od razu się nie zrobi. Dlatego ważne jest to aby śledzić rezultaty swoich działań i wprowadzać korekty na bieżąco.

Testować – sprawdzać czy plan, który przygotowałaś przynosi spodziewane efekty. Czy np. godziny zamieszczania postów na Facebooku są ok, czy jednak inna pora danego dnia zadziała lepiej.

Czy tekst reklamy jest ok, czy jednak powinnaś go trochę zmienić.

Czy dane zdjęcie reklamy przynosi dobre efekty, czy jednak warto przetestować inną.

Czy ten tekst w poście przynosi Ci zasięg organiczny, czy jednak go obniża.

Wytycznych może być naprawdę dużo. Uwierz – samo stworzenie przez Ciebie kursu online, to tylko malutki krok. Ale mimo wszystko – już go zrobiłaś i nie było to takie trudne. W związku z tym to – co tutaj piszemy, też możesz ogarnąć. Najlepiej – po drodze pytając ekspertów, jak się za to zabrać.

4. NIEUSTANNE BUDOWANIE RELACJI

Pamiętaj, że wszystkie Twoje działania to budowanie relacji z Twoimi odbiorcami. I, że robisz to nie tylko na teraz, ale i na przyszłość. Bo przecież Twój kurs może jest pierwszym, ale nie ostatnim Twoim kursem.

5. DOSTOSUJ STRATEGIĘ DO CZASU I OKOLICZNOŚCI.

Trochę inne działania podejmuje się na co dzień, trochę inne np. w wakacje, a jeszcze inne w okresach przedświątecznych. Wszystkie Twoje działania powinny być jednak podporządkowane 1 głównej strategii budowania marki.

I… nie będę Cię już dłużej zniechęcać. Po prostu przygotuj swoją strategię i daj nam znać jak Ci idzie.

A jeśli będziesz potrzebować więcej informacji na temat tworzenia strategii okolicznościowych, może zainteresuje Cię to co kryje się pod TYM linkiem.

Serdeczności,

Sylwia Sikorska

 

2016-10-10T15:52:54+00:00

One Comment

  1. Dominik Jedrzejczak 2016-10-19 at 13:18 - Reply

    Budowanie społeczności wokół siebie to podstawa do zbudowania listy, relacji i dużych sprzedaży.
    Zaczynając można budować listę i promować produkty z programów partnerskich, a dopiero później zapytać listę czego potrzebuje i stworzyć pod nią odpowiedni produkt, który z pewnością się dobrze sprzeda.

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

Loading...