Jak używać Instagram Stories do pozyskiwania większej ilości odbiorców?

Każde medium społecznościowe rządzi się swoimi prawami. A do tego – bardzo często się zmienia, aktualizuje. Instagram służy przekazywaniu emocji przez ulotne chwile – za pomocą zdjęć, albo… stories.

Stories, to funkcja pozwalająca na udostępnianie zdjęć, albo krótkich (do 15 sekund) relacji video, które znikają z Twojego konta po 24h. Każdy może obejrzeć Twoje relacje (stories), nawet jeśli nie obserwuje Twojego konta. W momencie, kiedy tworzymy dla Ciebie ten artykuł, Instagram pozwala na zablokowanie widoczności Twoich relacji tylko wskazanym przez Ciebie osobom.

Możesz także wybrać grupę najbliższych znajomych i wybrane relacje udostępniać tylko im. Jeśli chcesz jakąś relację zachować, możesz zapisać ją na swoim telefonie. Obecnie możesz też jako stories udostępnić zdjęcie ze swojego telefonu (wcześniej zrobione – nie przez Instagram) lub video, które masz w swoim urządzeniu nawet od kilku dni.

Być może znasz podstawy udostępniania Instgaram Stories, ale są pewne niuanse, które opisujemy poniżej, i które mogą Cię zaskoczyć.

Niektóre rzeczy warto wiedzieć – tylko po to, aby docierać do jeszcze większej ilości odbiorców, których możesz zainspirować przez swoje działania… Zgadzasz się?

Jeśli tak, zapraszamy po naszą inspirację dla Ciebie dotyczącą Stories na Instagramie.

Po co używać Instagram Stories?

Ten rodzaj postów na Instagramie może zapewnić Twojej marce ogromne zasięgi i interakcję z potencjalnymi klientami – bez względu na to, czy masz konto na Insta ustawione jako prywatne czy firmowe.

Odkąd Stories pojawiło się na Instagramie w sierpniu 2016 roku, odbiorcy zaczęli spędzać w tej aplikacji więcej czasu. Do czasu stories było to około 24 minuty – teraz są to średnio 34 minuty (dziennie). Są to dane, które w 2017 roku udostępnił na swoim profilu Mark Zuckerberg.

Jeśli Twoim celem jest:

  • zwiększenie świadomości o Twojej marce
  • zwiększenie ruchu na swoich stronach albo innych mediach społecznościowych
  • dotarcie do potencjalnych klientów
  • dzielenie się wartościowymi treściami

…Instagram jest dla Ciebie idealny. Obecnie znajduje się na nim wiele grup docelowych. Wystarczy tylko dobrze poszukać, aby to sobie potwierdzić.

Jak pozyskiwać potencjalnych klientów, uczymy m.in. w naszym mini-kursie:
“Pozyskuj na Instagramie nowych klientów”

Jak robić Stories na Instagramie?

To proste. Będąc na głównej stronie Twojego konta na Instagramie (tam, gdzie widzisz zdjęcia innych osób, które obserwujesz), kliknij w ikonę aparatu znajdującą się w lewym górnym rogu.

Tutaj zaczyna się magia Stories.

Jakie rodzaje relacji masz do wyboru?

NA ŻYWO – jeśli przesuniesz dolny pasek na opcję LIVE, możesz przekazać coś swoim odbiorcom w czasie rzeczywistym. Twoja relacja na żywo zostanie nagrana i jeśli tak zdecydujesz, będzie dostępna do odtworzenia przez kolejne 24 godziny.

NORMALNY – ten tryb pozwala na nagranie video do 15 sekund (jeśli przytrzymasz przycisk), albo zrobienie zdjęcia (pojedyncze naciśnięcie przycisku).

BOOMERANG – jest to jedna z bardziej popularnych opcji udostępniania, która pozwala na stworzenie 3-sekundowego nagrania, które przewija się w kółko.

SUPERZOOM – video, które coraz bardziej przybliża obiekt, jakim chcesz się podzielić w Twojej relacji.

COFNIJ – ta opcja pozwala Ci na nagranie krótkiego video, które dla Twoich odbiorców będzie odtwarzane od tyłu

BEZ UŻYCIA RĄK – jeśli lubisz nagrywać stories jadąc samochodem, ta opcja jest dla Ciebie idealna. Pozwala na nagranie video bez trzymania przycisku nagrywania przez cały czas.

Kiedy już zaprzyjaźnisz się z różnymi opcjami Stories na Isntagramie i zdecydujesz, że chcesz opublikować jakieś zdjęcie lub krótkie video – przeczytaj ten artykuł do końca, zanim klikniesz strzałkę umożliwiającą publikację.

Co zwiększy zasięg Twoich relacji na Insta?

Przesuń palcem do góry po dodaniu video lub zdjęcia do stories. Dzięki temu uruchomisz opcje oznaczania, które zwiększą Twoje zasięgi.

Oznaczenie miejsca.

Miejsce możesz oznaczyć przez wybór napisu “Lokalizacja”. Jeśli możliwiłaś wcześniej Instagramowi rozpoznawanie Twojej lokalizacji, szybko znajdzie on miejsce, w którym się znajdujesz.

Oznaczenie to może sprawić, że znajdziesz się na liście relacji z danego regionu. Instgram sam zacznie promować Twoje konto. Spróbuj i przekonaj się o ile wzrosną Twoje zasięgi.

Oznaczenie osób.

Osoby możesz oznaczyć przez dodanie napisu (prawy górny róg – liretka A). Zacznij od @…. Możesz oznaczyć tylko konta, które sama obserwujesz, i które nie mają blokady prywatności. Spróbuj oznaczyć znane marki, których uwagę chciałabyś na sobie/ swojej marce skupić. Zobacz, co się stanie 🙂

Hashtagi.

Jeśli dobrze wybierzesz hashtag, którym będziesz promowała swoją relacje na Insta, może się okazać, że dotrze ona do ogromnego grona Twoich potencjalnych klientów.

Nie jest to artykuł na temat tworzenia swoich idealnych hashtagów (uczymy tego w naszym mini kursie – SZCZEGÓŁY ZNAJDZIESZ TUTAJ) – ale możemy podpowiedzieć Ci, abyś używała polskich słów – jeśli kierujesz swoje działania do odbiorców z Polski.

Ankiety.

Genialne narzędzie, które pozwoli Ci na interakcję z odbiorcami. Możesz zapytać o wszystko, co w przyszłości będzie Ci niezbędne do jeszcze lepszego dzielenia się wartościowymi treściami! Wykorzystuj ankiety mądrze, póki jeszcze są dostępne (kto wie, kiedy znikną).

Pozwól odbiorcom na udostępnianie Twoich relacji na Instagramie…

…to może sprawić, że Twoje zasięgi będą jeszcze większe. Poza tym, nigdy nie wiesz, kto zechce podzielić się Twoją relacją z wpływową osobą, która ma ogromną społeczność, albo chce podjąć z Tobą współpracę przez wartość, jaką udostępniasz.

Przekierowanie do Twojego linku

Instagram w opcji konto firmowych (i ponad 10.000 obserwujących) pozwala na przekierowanie do Twojego dowolnego linku z relacji. Wystarczy, że przygotujesz ciekawą relację i zachęcisz odbiorcę do przewinięcia palcem w górę w trakcie jej oglądania!

Dodatki.

Pozostałe opcje widoczne w prawym górnym rogu lub po przesunięciu palcem w górę to dodatki, które są w stanie upiększyć Twój przekaz. Pod warunkiem, że nie przesadzisz z ich używaniem.

Używasz Instagramu do promocji swojej marki online? A może kompletnie nie wiesz, w jaki sposób pozyskiwać za jego pomocą odbiorców lub nawet potencjalnych klientów?

Ponad rok temu stworzyłyśmy mini-kurs “Pozyskuj na Instagramie nowych klientów”, który do dziś cieszy się ogromną popularnością. Klienci uwielbiają to szkolenie online, ponieważ jest cały czas aktualne i pozwala im na skuteczne pozyskiwanie nowych odbiorców (z ich grupy docelowej).


Jeśli chcesz pozyskać sporą liczbę potencjalnych klientów (osób dokładnie z Twojej grupy docelowej) na Instagramie, poznaj szczegóły tego szkolenia, klikając w przycisk poniżej:

SZCZEGÓŁY MINI-SZKOLENIA ONLINE
2017-11-30T16:16:37+00:00

5 komentarzy

  1. Magda 2017-12-05 at 18:59 - Reply

    konto firmowe mam już kawał czasu, od razu jak było można, ale niestety ale nie mam tej ikonki, gdzieś czytałam, że dodawanie linku jest dostepne od 10 tys fanaów, ale nie wiem czy to prawda?

    • embraceyourlife.pl 2017-12-05 at 19:18 - Reply

      Tak, trzeba mieć ponad 10.000 obserwujących 🙂

  2. Dorota 2017-12-02 at 22:45 - Reply

    Nie wyobrażam sobie już Insta bez Insta Story!!! Mam pytanie – tego nie mogę znaleźć… Jak wstawić do Insta Story ANKIETĘ???

  3. Magda 2017-11-26 at 16:32 - Reply

    A jak dodać link do stories, technicznie jak się to robi?

    • embraceyourlife.pl 2017-11-30 at 09:46 - Reply

      Jeśli masz konto firmowe Instagramu, to po dodaniu stories powinnaś mieć ikonę linku u góry danej relacji. Wpisujesz link zaczynający się od http://

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

Loading...