CZYM JEST I JAK PISAĆ SKUTECZNE „CTA”?

Pamiętasz jak ostatnio, by dostać rabat -20% na zakupy albo by otrzymać bezpłatny próbny dostęp do jakiegoś programu musiałaś podać swoje dane i zarejestrować się? Pamiętasz?

A pamiętasz jaką decyzję podjęłaś praktycznie bez większego zawahania?

Dokładnie… (sign me up).

Skoro już sobie to przypomniałyśmy, to czas na to, by teraz nad tym trochę usiąść i się zastanowić, jak przełożyć to na własne efekty.
Bo to, co zadziało się wtedy (gdy się zarejestrowałaś) to było nic innego jak wezwanie do działania– i to skuteczne wezwanie.

Dobry CTA może zdziałać cuda w świecie marketingu – może przyciągać więcej użytkowników do Twoich treści, generować sprzedaż oraz zwiększać liczbę potencjalnych klientów i współczynniki konwersji.

🔹Czym jest CTA?

CTA, w języku angielskim „call to action”, a po polsku „wezwanie do akcji” powiedzmy że „prosi” potencjalnego klienta o wykonanie czegoś, dzięki czemu będzie mógł uzyskać więcej informacji, skorzystać z bonusów lub po prostu zachęci go do dalszego czytania czy korzystania z jakiejś aplikacji, itd. Itp. CTA to czasami zestaw słów, wyrażenia, a czasem nawet tylko, dobrane w odpowiednim miejscu i czasie, jedno słowo

Przykłady? Subsrybuj, pobierz e-book, weź udział w wydarzeniu, kliknij, aby uzyskać więcej informacji i tak dalej.

🔹Gdzie napotkasz się z CTA i gdzie działa?

CTA najczęściej pojawia się na końcu postów na blogu/na dole strony internetowej, ale można je również znaleźć w tytułach postów, promocji, wiadomościach wysyłanych jako tzw. boty na Messengerze itp.

Najczęściej CTA łatwo zauważyć po tym, że jest on nie tylko samym tekstem, ale i zarazem  przyciskiem, obrazkiem lub linkiem w tekście. CTA wskazuje na dalszy krok, który potencjalny klient podejmie po tym, jak da się przekonać do akcji (by uzyskać coś dodatkowego).

_ _ _ _ _ _ _ _ 

Ok, zatrzymamy się tu na chwilę 🙌. Dwa ważne przerywniki.

Jeśli wydaje Ci się, że CTA nie jest dla Ciebie i nie jest Ci potrzebne, to prosimy, przeczytaj chociaż tylko te dwie poniższe informacje.

A więc…

Po co wgl jest to CTA?👆

🔷 Wezwanie do akcji  jest szczególnie użyteczne, ponieważ możesz śledzić jego skuteczność- umieszczenie wezwania np. „podaj adres e-mail i uzyskaj 10% rabatu na szkolenie z marketingu” może znacząco wpłynąć na wyniki w sprzedaży tegoż właśnie szkolenia.

🔷 A dla tych co statystyk nie lubią i tym bardziej ich analizowania- wezwania do działania mogą pomóc Ci osiągnąć cel, po prostu prosząc czytelnika, aby to zrobił. Ha, to takie proste! Kiedy regularnie prosisz czytelników o zrobienie czegoś – dziel się, odpowiadaj, przesyłaj ponownie, kontaktuj się ze mną – jesteś bliżej i bliżej swojego celu.

Ah i jeszcze jedno- angażujesz tym swojego klienta. ANGAŻUJESZ.

ANGAŻOWANIE ANGAŻOWANIE ANGAŻOWANIE

Była o tym mowa i w ramach tematu o Seo Youtube i również i teraz. I pewnie jeszcze nie raz będziemy o tym mówić i powtarzać. Tak tylko Ci mówimy… z góry przepraszając za naszą upartość 😅

Ale naprawdę w słusznym celu, po to by Ci pomóc i możliwie jak najczęściej uświadamiać o powadze tego ANGAŻOWANIA💯🔝.

_ _ _ _ _ _ _ _ 

Ok, ale już starczy tego dobrego, robimy miejsce na jeszcze lepsze, a mianowicie na:

9 wskazówek dotyczących pisania skutecznych CTA

1️⃣ Trochę intrygi przy wezwaniu

Korzystaj z takich czasowników jak: „odkryj”, „znajdź”, „sprawdź”, „przetestuj”, „dowiedz się” itp. po to by przyciągnąć gości intrygą i popchnąć ich do działania.

2️⃣ Pokaż wartość

Jeśli chcesz, aby twój potencjalny klient/czytelnik podjął określone działanie, musisz pokazać mu, że warto, jasno i zwięźle, w jaki sposób czytelnik odniesie korzyści.

💯 Zanim ustalisz jakie będzie Twoje CTA, postaw się na miejscu klienta i zadaj sobie pytanie: „Co jest w tym dla mnie?” 💯

3⃣ Unikaj dowcipu 👆

Jeśli chodzi o pisanie CTA, jasność jest kluczowa. Unikaj żargonu i bądź ostrożna w posługiwaniu się humorem –  w CTA może to odbić się na postrzeganiu Twojej marki a także zaufaniu do niej.

4️⃣ Wykorzystaj ludzkie emocje

FOMO (Fear of missing out)- może być niesamowicie użyteczny w twoim marketingu. Fomo to przeraźliwy strach przed tym, że ominie nas ważna informacja czy wydarzenie. Aby skorzystać z FOMO, w swoich wezwaniach do działania sugeruj wyłączność, bezpośredniość lub zbliżającą się datę wygaśnięcia (deadline).

✅ „Zadzwoń teraz” jest znacznie bardziej przekonujące niż „Zadzwoń w dowolnym czasie”. Inne przykłady: „Nie przegap, zamów teraz”, „Dostępne dla Ciebie tylko do końca tego tygodnia”.

5️⃣ Im łatwiej, tym łatwiej…

Tak jest, CTA musi przyciągać uwagę, ale też i nie może być skomplikowanie.

💯Znów postaw się na miejscu klienta/czytelnika i zadaj sobie pytanie, czy łatwiej byłoby Ci wypełnić poniższy formularz, czy jednak zarejestrować się. Musisz odpowiedzieć sobie sama na to pytanie i „przewidzieć”, co będzie faktycznie łatwiejsze i nie zniechęci Twoich czytelników, a wręcz przekona ich do myśli: Ok, mogę to w sumie zrobić, czemu nie”.💯

6️⃣ Miejsce docelowe

Ok, ciągle mowa o tym co, jak i gdzie z tym całym CTA, ale na kliknięciu przez Twojego klienta w CTA się nie kończy, a przynajmniej nie powinno. Zwykle powinien on trafić tam, gdzie obiecywałaś, że Twój klient się dostanie- a więc na stronę docelową akcji.

❗Niedopasowana treść lub nieistniejąca strona docelowa może mocno odbić się na wiarygodności Twojej marki.❗

7️⃣Ułatw kontakt

„Skontaktuj się z nami” lub „napisz do nas” i podobne zwroty, mówią ludziom, że jesteś otwarta na komunikowanie się z nimi. Przejrzystość i otwarta komunikacja to olbrzymie punkty sprzedaży, które często są pomijane przez marki. A marka to Ty. Im więcej człowieka w Twojej marce, a więc im więcej Ciebie, tym lepiej jesteś odbierana, tzn. Twoja marka. No dobra- i Ty i Twoja marka. Po prostu dajesz swoim klientom poczucie komfortu i możliwość na interakcję z Tobą.

Coś Ci to przypomina? Angażo… 😎

8️⃣Bądź widoczna!

Twoje wezwanie do działania powinno wyróżniać się czytelnikom – i treścią i wizualnie. Staraj się by Twoje CTA wyróżniały się od pozostałej treści czymś wyjątkowym, by przyjmowały np. postać klikalnego linku, przycisku, obrazu czy nawet okna podręcznego.

9️⃣Ty, czy My, a może Oni?

To już pewnie zauważyłaś, albo i wiesz. Ale tak w gwoli przypomnienia. Ponieważ prosisz klienta/czytelnika, by zaufał Tobie i zrobił to, o co prosisz, byłoby całkiem mu pewnie miło, gdyby poczuł, że Ci na nim zależy. Dlatego zwracaj się do niego. Daj mu poczucie tego, że to DO NIEGO kierujesz swoją pomoc i to O NIEGO się troszczysz, a nie o wszystkich innych dookoła i w sumie to już tak przy okazji i o niego, skoro już się po drodze napatoczył.

💯Na przykład zauważ różnicę między „Zwiększ Twoje zyski już dziś” a „Zwiększ zyski już dziś”.💯

______________________________________________

Tak gdyby podsumować teraz to wszystko i wybrać najważniejsze to….

ZAWSZE miej na uwadze, że dobre wezwanie do działania odpowiada na dwa bliźniacze pytania: „Co dalej?” oraz „Dlaczego powinnam?”.

Do zobaczenia!
Miłego dnia!❤

P.S. I już zupełnie na sam koniec:

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-06-27T23:41:50+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

WARTOŚCIOWE?

Będzie nam miło, jeśli się tym podzielisz:
Loading...