Jesteś coachem i marzysz o tym, aby prowadzić więcej sesji 1:1 z klientami, którzy znają wartość, jaką jesteś w stanie im przekazać? A może wydaje Ci się, że w tej branży jest już zbyt tłoczno, aby wciąż w niej działać? Jeśli tak, to trafiłaś wprost idealnie. W dzisiejszym artykule przedstawię Ci kilka konkretnych sposobów na to, jak możesz się wyróżnić w tej dość zatłoczonej branży.

UWAGA! Te wskazówki są bardzo istotne – musisz tylko podejść do nich poważnie, przestudiować je i przełożyć na swoją aktualną sytuację (jako Coacha). Następnie, zastanowić się, jak możesz wdrożyć tę wiedzę i zacząć działać NATYCHMIAST! Zaczynajmy…

  1. Bądź w pełni sobą, autentyczna i dostępna

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłam na scenie Marianne Williamson, od razu byłam porwana przez jej energię, entuzjazm, autentyczność i spójność. Dopiero co ją zobaczyłam, ale od razu byłam pewna, że nie jest jednym z kolejnych produktów marketingowych. Ona jest coachem z powołania i pasji. Nie dlatego, że można na tym dobrze zarobić. Swoją wiedzą i doświadczeniem, swoimi wizjami i spostrzeżeniami dzieli się w swoich książkach dlatego, że może, a nie dlatego, że dobrze wygląda na każdej kolejnej okładce.

Takie rzeczy się czuje.

Zastanów się, co mogą czuć osoby trafiające na Ciebie w sieci po raz pierwszy? Jakie sprawiasz pierwsze wrażenie? Weryfikowałaś to kiedyś? Pytałaś Twoich odbiorców o to wprost? To najlepszy sposób, aby dowiedzieć się, czy warto coś poprawić i co konkretnie. Dzięki temu dowiesz się od razu, czy jesteś postrzegana tak, jak chcesz być… Czy może jednak to, co chcesz, aby mówili (a przede wszystkim czuli) o Tobie inni, to tylko Twoje mrzonki i marzenia.

Jeśli boisz się wykonać ten krok, to już pierwszy znak do tego, że powinnaś popracować nad swoimi intencjami i powodami Twojego działania w branży coachingowej. Pamiętaj, że aby komuś szczerze pomóc, najpierw musisz umieć pomóc sobie.

  1. Bądź ekspertem w jednym (wąskim) temacie

Gdy masz problem z zębami, udajesz się do wróżki zębuszki czy do stomatologa? Zakładam, że to drugie. Gdy ktoś będzie miał problem z uwierzeniem w swoje możliwości, będzie chciał zwrócić się do specjalisty w tym temacie. A przede wszystkim do kogoś, kto ma doświadczenie w pomocy innym z tego zakresu. Do kogoś, kto ma realne opinie od ludzi, którym pomógł. I historię przemian, którymi dzieli się na swojej stronie.

Jeśli ktoś ma problem i chce udać się z nim do coacha, nie będzie szukał osoby, która jest specjalistą w coachingu związków i biznesowym. Dlaczego?

Bo to misz-masz!

Reklamując się w ten sposób, nigdy nie będziesz wiarygodna dla potencjalnych klientów.

Nawet jeśli reklamujesz się jako coach kariery, Twoja reklama będzie znacznie bardziej efektywna, jeśli skierujesz ją na konkretne zagadnienie np. Budowanie pewności siebie w pracy zespołowej. Zastanów się więc, jaki temat jest Ci najbardziej bliski i skup się na pomaganiu dokładnie w tym. Nie bądź coachem od wszystkiego.

  1. Miej przesłanie jasne i skoncentrowane na efektach

Frazy takie jak:

“Staniesz się bardziej autentyczną wersją siebie”

“oczyścisz się z negatywnej energii”

“ zmienisz ograniczające Cię przekonania”

mogą brzmieć dla Ciebie wspaniale, ale są tylko zlepkiem niezrozumiałych słów dla kogoś, kto szuka rozwiązania swoich problemów. Takie osoby szukają konkretnych rezultatów, a często nie do końca wiedzą nawet, w czym leży ich problem. Ktoś więc może mieć tylko blade pojęcie, o czym mówisz w swojej ofercie, ale to nie jest moment, w którym ta osoba powie sobie:

“TAK, ona może mi pomóc! Chcę się z nią jak najszybciej skontaktować!”.

Komponując więc swoją ofertę, skup się na podaniu konkretnych (być może rozłożonych na dni lub tygodnie) efektach po sesjach z Tobą. Np, zamiast pisać “Pomogę Ci pozbyć się ograniczających Cię przekonań na temat zarabiania pieniędzy”, napisz “Pomogę Ci zrozumieć, co sprawia, że nadal nie zarabiasz tyle, ile chciałabyś, dzięki czemu potroisz swoje zarobki w przeciągu roku lub szybciej”.

  1. Stwórz autorski program i na nim opieraj promocję

Z pewnością wiesz, że aby mieć wspaniałe ciało, powinnaś ćwiczyć. A jeśli masz problem z regularnymi ćwiczeniami i dietą, warto zgłosić się z tym do coacha, który pomoże Ci sięgnąć do głębi problemu.

Jedna ze świetnych trenerek jogi stworzyła kurs, w którym podzieliła proces dochodzenia do wymarzonej figury i zdrowego trybu życia na 9 faz. Każda z tych faz ma określoną nazwę, a względem nazwy – określone ćwiczenia (nie tylko fizyczne, ale głównie mentalne). Dzięki temu ćwiczenia jogi dla jej klientek, „to tylko jedna z wielu przyjemnych czynności wspierających dążenie do celu” (realny wycinek opinii!).

Jeśli jesteś w stanie swoją ekspertyzę podzielić na kilka mniejszych, ale zrozumiałych modułów, prowadzących do pożądanych przez Twoich klientów efektów, jesteś wygrana. To pozwoli Ci szybko wyróżnić się wśród osób działających w tym samym zakresie tematycznym.

————————-

Jak widzisz, nie podałam Ci na tacy gotowych rozwiązań, jakie powinnaś zastosować, aby wyróżnić się w branży coachingu. Mam jednak nadzieję, że rozbudziłam Twoją kreatywność. I że nie porzucisz swoich pomysłów, tylko będziesz pracowała nad nimi wytrwale. Pamiętaj o tym, że mniejsze kęsy będą smakowały lepiej. Nie musisz być ekspertem w każdej dziedzinie. Promując się w ten sposób, nie będziesz autentyczna dla większości swoich odbiorców.

[Edit] – ponieważ kilkoro obrońców wyrażenia „coach” opatrznie zrozumiało naszą podpowiedź nr 5, wyłączamy ją z treści tego artykułu. :)

Pamiętaj, że jeśli utkniesz na jakimś etapie budowania lub odświeżania swojej marki, zawsze możesz zwrócić się do nas bezpośrednio na maila: kontakt@embraceyourlife.pl. Z radością wesprzemy Cię w rozwoju.