Jesteśmy dorosłe, prawda? Więc wiemy, że każde kolejne konto na kolejnym medium społecznościowym (pod warunkiem, że masz co i wiesz, co sprzedajesz) zakładamy z jakiegoś konkretnego powodu. Czy… może jednak nie?

Porozmawiajmy dzisiaj o INSTAGRAMIE, jako że zbliża się nasz webinar na temat pozyskiwania za jego pomocą nowych klientów i odbiorców (więcej o zamkniętym, 2 godzinnym webinarze TUTAJ). Masz tam już swoje konto? Jak ono się ma? Jak często udostępniasz na nim wartościowe treści? A co najważniejsze…

Czy jesteś świadoma, jaki obecnie efekt przynosi Ci posiadanie konta na INSTAGRAMIE?

Jeśli jest się świadomym, jaka publika (ile ma lat, skąd pochodzi, w jakich językach mówi, jaki jest to % kobiet, jaki % mężczyzn i co chce osiągnąć) korzysta z Instagramu, można dzięki tej wiedzy szybko skorzystać. Skorzystać, zyskując nowych odbiorców i nowych klientów.

Oczywiście – sztuka polega na tym, aby to robić mądrze i zadziałać szybko – póki tylko 2% małych i średnich firm wie i korzysta z Instagramu według pewnych zasad, zyskując co miesiąc aż do 20% nowych klientów (to tylko przykład naszego wyniku ze sprzedaży jednego z ostatnich najnowszych e-kursów).

Na pewno już rozumiesz, dlaczego warto korzystać z Instagramu, prowadząc na nim konto firmowe? Zastanów się więc teraz, czy na pewno wiesz, w jakim celu możesz prowadzić konto na Instagramie. Poniżej podajemy 4 najważniejsze:

Reprezentacja marki

Może zdecydujesz, że Instagram będzie miejscem, w którym będziesz pokazywała Twoją firmę zza kulis? Może pokażesz tam kulturę pracy w Twojej firmie, albo Twój styl pracy (będący może jednocześnie stylem życia)? Wiele zagranicznych firm używa Instagramu do pokazywania ludzkiej strony swojego biznesu. Pozwala to odbiorcom na zapoznanie się z organizacją, a organizacji pozwala na obrazowanie (dosłownie) misji i wizji działań.

Przedstawianie klientów

Masz klientów, którzy dzięki Tobie odnieśli duży sukces? Instagram to idealne miejsce na pokazanie tego. Możesz zdecydować, że celem prowadzenia firmowego konta na Instagramie będzie pokazywanie case studies Twoich podopiecznych. Jeśli Twoi potencjalni klienci uwielbiają widzieć efekt w postaci liczb, to może być dla Ciebie idealna strategia.

Przekierowanie na stronę

Zamierzasz używać Istagramu do przekierowywania odbiorców na konkretne podstrony? Jeśli tak, najpierw upewnij się, że Twoja strona www jest w 100% responsywna. Dopiero wtedy jest sens kierować ruch z tego medium na własną domenę. Nie zapominaj w tego rodzaju strategii, aby Twoje wpisy były wartościowe, ale nie zdradzały szczegółów. Zawsze rozwinięcie dawaj w swoich postach na blogu.

Gromadzenie społeczności

Może na początek chcesz się skupić na budowaniu społeczności wokół własnej marki, a dopiero potem zastanowisz się, co z tym zrobić i w jaki sposób im sprzedawać? To całkiem niezły pomysł szczególnie dla początkujących Instagramowiczów. Nie zapomnij tylko o tym, aby nie zasypywać swoich przyszłych i potencjalnych odbiorców swoimi zdjęciami z ręki, bo to jakich odbiorców (i za pomocą jakich obrazów) przyciągniesz teraz, będzie miało przełożenie (albo właśnie nie) na sprzedaż w przyszłości.

Tymczasem…

Zwróć proszę uwagę (zrób to dla samej siebie) na to, jakie zdjęcia do tej pory pojawiły się na Twoim koncie na Instagramie i zdecyduj, czy warto zmienić je na konto firmowe, czy może jednak będzie lepiej założyć nowe – typowo pod Twoją markę.

Ustal cel działań na samym początku. Pamiętaj, że każdy z nich możesz ze sobą łączyć, ale musisz mieć jeden nadrzędny, abyś wiedziała do czego dążysz.