KTO I DLACZEGO PODA TWOJĄ TREŚĆ DALEJ? – 6 ZACHOWAŃ

Tak jest… dziś dowiesz się z jakimi 6 zachowaniami (typami) osób udostępniających (sharujących) treści możesz się spotkać i jakie są kluczowe czynniki, które sprawiają, że to, co piszesz, idzie dalej w świat, właśnie poprzez udostępnianie(sharing) tego przez innych.

Żeby nie przedłużać, zaczniemy od tego, kim są osoby, które udostępniają i czym się one charakteryzują.

Dlaczego to dla Ciebie takie ważne?

Otóż to są Twoi potencjalni klienci- jeśli  nie wiesz, kim oni są i dlaczego lubią takie a nie inne treści, to ciężko Ci będzie dotrzeć do ich serca, a w tym wypadku też i do ich kliknięć i stwierdzenia faktu, że: „O, to jest extra- tak, niech inni też się o tym dowiedzą”. To zdanie może być jednak wypowiedziane z inną intencją, a konkretnie z 6 innymi intencjami, o których piszemy poniżej:

6 zachowań (typów) osób udostępniających:

Altruista

Karierowicz

Hipster

Bumerang

Łącznik

Selektywny

  1. Altruista

 chce udostępniać takie informacje, które będą mogły komuś pomóc, w zamian za to oczekuje „nagrody”, chociażby w postaci podziękowania za tak ciekawą informację. Zależy mu na tym, by komunikować się z ludźmi i chce czuć, że jest z nimi powiązany.

🔸

CO MYŚLI: „Wysłałam kilka artykułów dotyczących odżywiania i dobrego samopoczucia przyjaciółce, która ma problemy zdrowotne. Podziękowała mi w emailu; docenia więc, że o niej pomyślałam.”

JAK CHCE BYĆ ODBIERANY PRZEZ INNYCH: pomocny, wiarygodny, rozważny

DOTRZESZ DO NIEGO GŁÓWNIE PRZEZ: e-mail

TWOJE TREŚCI: wiarygodne, pomocne

  1. Karierowicz

skupia się raczej na postach, które dotyczą biznesu i są rzetelne i dajace dużo wartościowej informacji, nie będzie udostępniał czy przekazywał dalej postów z gifami, czy takich, których celem jest rozśmieszenie kogoś. Chcą czuć się inteligentnymi, dlatego dobrze jest dać im coś na przykładzie: „sprawdź jaki jest Twój poziom IQ przy użyciu tej gry!”

🔸

CO MYŚLI: „Dzielę się rzeczami związanymi z interesami biznesowymi i wymieniam się pomysłami na ulepszenie oferty firm dla klientów.”

JAK CHCE BYĆ ODBIERANY PRZEZ INNYCH: cenny, inteligentny

DOTRZESZ DO NIEGO GŁÓWNIE PRZEZ: LinkedIn, grupy rozwojowe, biznesowe np. na Facebooku

TWOJE TREŚCI: rzetelne, wartościowe

  1. Hipster

ten typ nie wymaga od Ciebie poświęcania czasu na pisaniu długich maili czy rozpisywania się na nie wiadomo ile słów na Facebooku. Zazwyczaj jest to młoda osoba, chcąca być rozpoznawalną w sieci. Hipster wybiera z danej treści same mięsiwo- nie pozwól więc zawalić go setkami niepotrzebnych słów; on chce wszystko co kreatywne, ładne, dobrej jakości i konkretne. Dobrej jakości wideo, czy zdjęcie w dodatku wykonane lub przerobione w kreatywny sposób, będzie dla niego idealne. Udostępni to, z czym może się utożsamić i z czym inni będą utożsamiać jego samego

🔸

CO MYŚLI: „Dzielenie się jest w rzeczywistości częścią tego, kim jestem. „

JAK CHCE BYĆ ODBIERANY PRZEZ INNYCH: twórczy, kreatywny, popularny, ludzie znają jego tożsamość i wartości, które wyraża poprzez swój profil i informacje w nim zawarte

DOTRZESZ DO NIEGO GŁÓWNIE PRZEZ: Facebook, Instagram, mniejsze zainteresowanie emailami

TWOJE TREŚCI: konkretne, kreatywne, dopasowane do trendów, innowacyjne

  1. Bumerang

udostępnia dlatego, że chce zobaczyć, czy spowoduje tym jakąkolwiek reakcję ze strony innych, szuka potwierdzenia i zaangażowania. Musisz więc dać mu poczuć się władczym i kierującym ruchem

🔸

CO MYŚLI: „Kiedy zamieszczam kontrowersyjne rzeczy, wyglądam wtedy na zaangażowanego i prowokującego, i chcę być postrzegany właśnie w ten sposób.”

JAK CHCE BYĆ ODBIERANY PRZEZ INNYCH: zaangażowany (np. w sprawy społeczne, polityczne, silny i nie bojący się wyzwań

DOTRZESZ DO NIEGO GŁÓWNIE PRZEZ: Twitter, Facebook

TWOJE TREŚCI: wzywające do akcji, kontrowersyjne (aczkolwiek trzeba z tym uważać)

  1. Łącznik

chce skupiać ludzi, łączyć ich ze sobą i chce być tego głównym uczestnikiem. Lubi planować, dlatego przeważnie korzysta z kalendarza lub notatnika (często internetowego), Uwielbia, gdy wszystko udaje mu się spiąć w całość. Chce czuć się pomocny i potrzebny. Dlatego jeśli chcesz zachęcić go np. do polubienia Twojej strony, możesz dodać coś w stylu zaoferowania nagrody za jego trud: „Pomogłeś innym, teraz pomóż sobie”- na co on odpowie sobie: „oooh, to do mnie, ja właśnie pomagam innym!” – I cóż- w tym momencie przejdzie już tam, gdzie go sama przekierujesz, proste, prawda?

🔸

CO MYŚLI: „Dostałam ciekawą ofertę na e-maila z restauracji odnośnie ich nowego MENU. Przekazałam ją grupie przyjaciół i ostatecznie namówiłam ich na wspólne wyjście.”

JAK CHCE BYĆ ODBIERANY PRZEZ INNYCH: troskliwy, pamiętający o innych, rozważny, mający czas dla każdego (zrelaksowany), twórczy

DOTRZESZ DO NIEGO GŁÓWNIE PRZEZ: e-mail, Facebook

TWOJE TREŚCI: kreatywne, łączące ludzi, ich upodobania i zainteresowania

  1. Selektywny

skrzynka mailowa to jego mekka, jest troskliwy i chce czuć, że jest potrzebny innym, chce korzystać z wiarygodnych źródeł, raczej nie jest zainteresowany emocjonalnymi treściami

🔸

CO MYŚLI: „Dzielę się rzeczami tylko z kimś konkretnym i o ile uważam, że tej osobie się to przyda i spodoba. Jeśli według mnie, nie są one powiązane z zainteresowaniami znajomego, nie ma sensu dzielić się tymi rzeczami z kimkolwiek innym.”

JAK CHCE BYĆ ODBIERANY PRZEZ INNYCH: pomysłowy, ostrożny, rozważny, informacyjny

DOTRZESZ DO NIEGO GŁÓWNIE PRZEZ: e-mail

TWOJE TREŚCI: pochodzące z wiarygodnego źródła, zawierające dużo ciekawych i/lub ważnych informacji

__________________________________________________________________________________________________________

Uf, dobrnęłaś do końca 🤗

Poznałaś 6 zachowań osób SHARUJĄCYCH- gratulacje 🤗

Mamy nadzieję, że udało nam się poukładać w pewną składnię być może to, co już wiesz od dawna i że teraz łatwiej będzie Ci dotrzeć do Twojej grupy odbiorców.

Poznanie i rozszyfrowanie tego, kim jest, czym się charakteryzuje, co lubi, a czego nie (itd.) Twoja grupa odbiorców to nie lada wyzwanie, dlatego jeśli masz jakiekolwiek pytania, pisz do nas śmiało na: kontakt@embraceyourlife.pl

Miłego dnia!

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-06-04T22:32:26+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

WARTOŚCIOWE?

Będzie nam miło, jeśli się tym podzielisz:
Loading...