Jak wykorzystać LinkedIn do promocji swojej marki w internecie?

LinkedIn to medium mocno jeszcze niedocenione w prowadzeniu marketingu, promocji i sprzedaży online. A szkoda, ponieważ może być bardzo skuteczne, zwłaszcza kiedy znasz moc ukrytych w nim funkcji.

Poniżej znajdziesz 5 podstawowych wskazówek, jak możesz używać Linked In do promocji siebie i swojej marki.

Czym w ogóle jest Linked In?

Ta platforma powstała w 2003 roku. W przeważającej części skupia się ona na karierze zawodowej. Pomaga użytkownikom nawiązywać kontakty zawodowe, poznawać profesjonalistów, partnerów biznesowych czy też znajdować pracowników lub pracę.

Jednocześnie umożliwia też dzielenie się kontentem i promocję swojego biznesu.

Co więc musisz zrobić na dzień dobry, aby Twój profil wspierał promocję Twojej marki?

1. Zadbaj o wygląd linka kierującego do Twojego konta

Zakładając konto w serwisie dostajesz taki link z nadania. Warto go zmienić i sprawić, aby wyglądał przyjaźnie. Dokładną instrukcję, jak to zrobić, masz w linku poniżej:

https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/87/customizing-your-public-profile-url?lang=pl

2. Dodaj zdjęcie w tle, w swoim profilu prywatnym

LinkedIn zaleca wymiary zdjęcia w tle 1584 x 396 pxi. Dzięki temu spersonalizujesz swój profil pod swoją działalność. Pamiętaj tylko, że to medium jest bardzo mocno biznesowe i skupia profesjonalistów, dlatego warto tutaj dobrać odpowiednią formę i styl.

3. Wykorzystaj możliwość dodawania linków w opisie Twojego profilu.

Obecnie LinkedIn wprowadził możliwość dodania linków oraz multimediów w opisie profilu. Daje to bardzo dobre możliwości promocji tych projektów na których Ci obecnie zależy.

4. Zoptymalizuj swój profil pod kątem wyszukiwarki

Podobnie jak Google, LinkedIn ma swoją wewnętrzną wyszukiwarkę i można dzięki temu po wybranych frazach, znaleźć to, co Cię interesuje.

Dodaj odpowiednie słowa kluczowe w różnych sekcjach swojego profilu. Np. w nagłówku, podsumowaniu czy doświadczeniu zawodowym.

5. Wykorzystaj moc przynależności do grup

LinkedIn to miejsce w którym liczą się relacje i powiązania.

Jeśli chcesz nawiązać kontakt z kimś kogo nie znasz, możesz poprosić swojego znajomego, który zna daną osobę, aby Cię zaanonsował. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie Ci rozmawiać i budować więzi biznesowe.

Nie musisz jednak ograniczać się tylko do tej metody… Jeśli należysz do tej samej grupy co osoba z którą chcesz nawiązać kontakt, możesz minąć potrzebę powiązania pierwszego stopnia.

Jeśli masz konto minimum 30 dni i należysz do jakiejś grupy przynajmniej od 4 dni, możesz śmiało wysłać 15 wiadomości miesięcznie do członków 1 grupy do której należysz.

Jeśli chcesz wysyłać więcej wiadomości i móc przeglądać profile osób, których nie znasz, po prostu dołącz do odpowiednich grup.

Fajne? Wartościowe? Co zastosujesz najszybciej z tych 5 wskazówek?

Pozdrawiam,
Sylwia


DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2017-11-07T16:21:53+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

Loading...