Wiem – nie robisz tego specjalnie. Jak wiele osób promujących swoje firmy przez Facebooka – Ty też chciałabyś, aby każdy Twój post miał zasięg nie mniejszy niż 5 tysięcy. To oczywiste. Tylko, że… Przez brak wystarczającej wiedzy o tym niezastąpionym (jak do tej pory) medium społecznościowym – zamiast sobie polepszać – często sobie szkodzimy.

Poniżej podajemy 5 typowych działań, które obniżają zasięg Twoich postów na Facebooku. M.in. przez to nie widzą ich Twoi obecni, oraz potencjalni nowi fani.

1. BRAK REGULARNOŚCI DZIAŁAŃ

Czy wiesz, że aby Twoje posty były wciąż widoczne, powinnaś na swoim Fanpage publikować je co najmniej raz dziennie? Facebook nie sprzyja tym, którym raz na jakiś czas przypomni się, że mają swój Fanpage i czasem coś na nim zamieszczają. Za to wspiera on wszystkich, którzy regularnie dzielą się swoimi treściami. W końcu sam portal powstał dla społeczności – a o społeczność trzeba dbać. Jeśli gromadzi się ona w jakimś miejscu, to znaczy, że właśnie z tego miejsca chce czytać albo oglądać treści.

Co najmniej raz dziennie, ok? Pamiętaj o tym. Ale to nie wszystko

2. PUBLIKOWANIE O NIEODPOWIEDNICH GODZINACH

Gdy już zaczniesz sobie nastawiać budzik z przypomnieniem o konieczności wrzucenia nowego posta, albo zaplanujesz je wszystkie na kolejny tydzień z wyprzedzeniem, to… Weź pod uwagę, że Twoja grupa docelowa nie jest obecna na Facebooku 24/h.

Załóżmy, że kierujesz swoje treści do osób pracujących w korporacjach. Czy jesteś więc pewna, że wrzucenie nowego wpisu o godzinie 13-16 będzie dobrym wyborem?

Na 80% zginiesz w gąszczu innych wpisów, a kiedy Twój potencjalny odbiorca zacznie być aktywny, wejdzie na post Twojej konkurencji. Jak to możliwe? Konkurencja wie, w jakich godzinach ich społeczność jest najbardziej aktywna.

Jak możesz sprawdzić to u siebie? Sposobów jest wiele. Ale sama znajomość godzin publikacji wciąż nie jest kluczem do sukcesu. To złożony proces.

3. PUBLIKOWANIE NIEODPOWIEDNICH TREŚCI

Prowadzisz Fanpage podróżniczy i nagle zaczęłaś reklamować na nim kolekcję swoich koszulek z frazami motywacyjnymi… I teraz dziwisz się, że wszyscy pasjonaci podróży nie rzucili się jeszcze na Twoje koszulki?

To może bardzo obrazowy przykład, ale właśnie w tym rzecz. Pamiętaj o spójności w dostarczaniu treści. Twoja społeczność gromadzi się wokół Ciebie, ponieważ masz jasny i przejrzysty przekaz. Oni wiedzą, o czym piszesz i Ty wiesz, co chcesz im dostarczać.

Teraz jeszcze daj im powód, dla którego mieliby dzielić się Twoimi treściami dalej…

4. BRAK WEZWANIA DO AKCJI

Ludziom się zazwyczaj nie chce… Ich prywatne ściany są ich prywatnymi ścianami, dopóki nie dasz im wystarczającego powodu, dla którego mieliby się na niej podzielić Twoim wpisem.

Ale często też zdarza się tak, że ludzie nie myślą w cale o udostępnieniu treści. I właśnie wtedy trzeba im to podpowiedzieć lub przypomnieć.

Do tego właśnie służą wezwania do akcji. Połączone z podaniem dobrego argumentu przemawiającego za udostępnieniem, przyniosą Ci spory zasięg.

5. NIEZNAJOMOŚĆ SWOJEJ GRUPY DOCELOWEJ

Koniec końców… Nie wystarczy po prostu pisać. Trzeba wiedzieć, do kogo się pisze. Posty modowe dla nastolatek nie trafią do kobiet 40+ i najprawdopodobniej z wzajemnością. Analizuj swoją grupę docelową i sprawdzaj, jaka z nich najczęściej reaguje na Twoje wpisu.

Sam Facebook umożliwia Ci przeprowadzenie takich analiz w swoim panelu opcji Fanpage. Przyjrzyj się im uważnie, aby w odpowiednim czasie (chociażby PRZED ŚWIĘTAMI) nie puszczać reklamy do wszystkich, którzy przyjdą Ci na myśl.

PODSUMOWANIE

To tylko 5 z… dość dużej listy możliwych działań, obniżających zasięg postów. Wyeliminuj je i daj znać, jak poszło ze zwiększaniem zasięgów. A skoro już byłyśmy przez chwilę przy tematyce PRZEDŚWIĄTECZNEJ SPRZEDAŻY…

Czy wiesz, że październik, to ostatni dzwonek na stworzenie sobie i wdrożenie ŚWIĄTECZNEJ KAMPANII PROMOCYJNO – SPRZEDAŻOWEJ? Mówię o sprzedaży, która trwa od początku listopada do początku stycznia 2017 roku…

Tymczasem,

Honorata Lubiszewska