Media społecznościowe – odwieczna tajemnica początkujących w promocji swojego biznesu i sprzedaży online. Główne pytania brzmią:

“Czy ja muszę być wszędzie?”

Drugie

“Ale przecież to zajmuje dużo czasu, jak to ogarnąć?”

Pozwól, że najpierw szybko odpowiemy na pierwsze z nich.

Nie nie musisz być wszędzie, powinnaś być tam gdzie są Twoi odbiorcy i gdzie możesz się z nimi najłatwiej komunikować. Wynika to z dobrze opracowanej strategii.

Działania w mediach społecznościowych to tylko taktyki docierania do klienta, ale najważniejsze jest według jakiej strategii stosujesz te taktyki i dokąd one prowadzą.

Druga odpowiedź brzmi – nie musisz spędzać długich godzin postując, komentując itd. Musisz wiedzieć co działa, a co nie i co przynosi Ci największe zaangażowanie i efekty.

Na samym Facebooku na przykład od początku 2017 roku zaangażowanie fanów na stronach fanpage spadło średnio o ponad 30%. Na szczęście istnieją sposoby na to, by sobie z tym poradzić.

Jak możesz zadbać o to, żeby zaangażowanie ta Twoim fanpage wbrew obecnym działaniom algorytmów Facebooka, wzrastało?

Sprawdź kiedy Twoi fani są online i swoją komunikację z nimi zaplanuj właśnie w tym czasie.

Nie ma już czegoś takiego jak ogólny czas w którym dobrze jest postować. Czyli np. godzina 19:00 czy 9:00. To już po prostu teraz nie działa.

Najlepszy czas postowania jest zależny od paru czynników, a te czynniki są inne dla każdej branży.

Żeby dowiedzieć się kiedy jest najlepszy czas postowania dla Ciebie i co postować, potrzebujesz przeanalizować swoje dotychczasowe działania. Możesz to zrobić korzystając z wewnętrznych danych fanpage.

Wystarczy, że wejdziesz na swoim Fanpage w zakładkę STATYSTYKI i będziesz mogła dokładnie sprawdzić zachowania swoich fanów.

Dowiesz się nie tylko skąd są Twoi fani, jakie podejmują akcje, które Twoje posty cieszyły się największym powodzeniem, ale także wchodząc w zakładkę Posty, możesz sprawdzić dokładnie – kiedy Twoi fani są online! Dzięki temu będziesz dokładnie wiedziała w jakie dni i o jakich godzinach publikować swoje wpisy.

Użyj tego samego wpisu, który przyniósł Ci dobre efekty, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby osób.

Oczywiście każdy kanał ma inne zasady ponawiania tych samych treści, ale np. na Facebooku możesz to robić trochę częściej niż na Instagramie.

Ważne aby pamiętać, żeby nie robić tego częściej niż raz na półtora miesiąca na Facebooku i raz na kilka miesięcy na Instagramie i żeby cały czas dodawać także nowe treści.

Aby wybrać taki wpis, oczywiście także warto skorzystać z wewnętrznych danych Facebook i sprawdzić dokładnie, które posty miały największe zaangażowanie i przyniosły Tobie najwięcej ruchu organicznego.

W ten sposób masz o wiele mniej pracy, a przy okazji pewność, że wiedza która już raz przyniosła Ci dobre efekty, ponownie przyciągnie nowych zainteresowanych. I że nie zostanie pominięta w gąszczu innych Twoich wpisów.

Wyszukaj osoby, które udostępniają Twoje wpisy najczęściej i także mają duże grupy odbiorców (co ważne w Twojej grupie docelowej).

Możesz w tym celu użyć kilku narzędzi takich jak np. Brand 24 czy po prostu skorzystać z raportu na Google Analitycs.

Po tym kiedy już dowiesz się kto np. podzielił się Twoim artykułem na blogu lub zobaczysz kto udostępnił Twój wpis na Facebooku, warto jest zacząć budować relacje z taką osobą. Oczywiście pod warunkiem, że w Twojej ocenie nie tylko ta osoba będzie mogła zrobić coś dla Ciebie, ale Ty także będziesz mogła pomóc jej w promocji jej treści.

Taka współpraca na dłuższą metę jest bardzo opłacalna. Po pierwsze – pomaga w dotarciu z przekazem do szerszego grona odbiorców na różnych poziomach marketingowych. Po drugie – pozwala na wypracowanie stałych partnerów, którzy potem bez problemu pomogą Ci np. podczas promocji Twojego kolejnego produktu czy usługi.

Tylko te 3 zasady pomogą Ci w tym, aby przy trochę mniejszym zaangażowaniu w optymalny sposób wykorzystać Media Społecznościowe do promocji swojej marki.

Pamiętaj o tym, że jest więcej sposobów na to, aby mądrze skorzystać z danych dostępnych w środku Twoich kont na mediach społecznościowych. Chodzi o to, aby optymalizować swoje działania i wybierać te, które przynoszą najlepsze efekty. Jeśli zastosujesz to, co przedstawiłyśmy poniżej – zyskasz nie tylko czas, ale także efekty w postaci wzrostu zaangażowania.

Do dzieła!

Sylwia Sikorska


DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY