Czym jest i jak polepszyć konwersję akcji w Twoich kampaniach? - embraceyourlife.pl

Czym jest i jak polepszyć konwersję akcji w Twoich kampaniach?

Konwersja akcji na stronie, dotyczy procentowego zwiększenia podejmowania wybranej akcji przez Twoich odbiorców na tej stronie.

Przykład: masz stronę zapisu na webinar i pożądaną akcją jest zapis na webinar.

Aby Twoje wyniki konwersji poszybowały w górę, potrzebujesz znaleźć takie działania marketingowe, które pozwolą Ci wkraść się w umysł i serce Twojego potencjalnego klienta. Twoja konwersja wcale nie zależy od kolorów przycisku wzywającego do działania (choć to oczywiście jest jednym z elementów, o który warto zadbać).

Tutaj ważne jest przede wszystkim wejście w buty Twojego klienta i zrozumienie, w jaki sposób on myśli i dokonuje wyborów tego, co dla niego jest ważne

Aby dokładnie sprawdzić swoją konwersję, potrzebujesz też wniknąć w cały proces (ścieżkę), którą podąża Twój klient. Sprawdzić ją na każdym etapie jego poszukiwań online i wyciągać wnioski.

Tutaj nie ma porażek, są tylko informacje, które pomogą Ci usprawnić i zwiększyć np. ilość zapisów na webinar.

Kampanie skupione na odpowiednio stworzonej stronie zapisu (Landing Page), są takimi które mają jasno określony cel. Nigdy nie twórz swojej strony landing page, zanim nie określisz głównego celu kampanii. Np. głównym celem może być sprzedaż.

Najważniejszym elementem Twojej strony Landing Page powinno być Copy – czyli tekst oparty na wcześniej odkrytych potrzebach Twojej grupy docelowej. Dopiero potem zajmujesz się tym, jak Twoja strona LP wygląda.

Pamiętaj aby ze strony LP usunąć wszelkie elementy, które mogą odciągać uwagę od celu jaki spełnia ta strona (zapis na listę).
Nie powinnaś więc umieszczać na niej np. menu, linków do artykułów itp.

Zawsze upraszczaj działania.

Jeśli zależy Ci na podaniu adresu mailowego, spraw by było to proste. Najlepiej aby osoba zapisująca się mogła podać swój adre e-mail w miejscu widocznym od razu po wejściu na stronę LP, żeby nie musiała przewijać strony i szukać formularza zapisu.

Jakie liczby mogą być dla Ciebie ważne?

Stosunek wejść na stronę zapisu a faktyczna ilość zapisów.

Innym przykładem, dla innego typu strony, może być stosunek osób które weszły na stronę zakupu, zaczęły wypełniać dane i porzuciły koszyk.

Aby polepszyć wybraną konwersję, musisz najpierw wiedzieć, jaki jest Twój obecny wynik.

Jeśli nie masz z czego spisać danych, ważne będzie dla Ciebie poznanie uśrednionych wskaźników efektywności.

Gdy już dokładnie poznasz swoje najważniejsze liczby w biznesie online, kolejnym krokiem będzie w danym obszarze polepszanie ich. Polepszenie konwersji nawet o 5% choć w jednym z etapów może diametralnie zwiększyć Twój efekt sprzedaży.

Przykład:

Twój webinar zobaczyło 200 osób, a 100 z nich weszło na stronę z ofertą.

10 ze 100 osób kupiło (skorzystało z oferty). Jeśli Twój produkt/ usługa kosztowały 300 zł, zyskujesz 3000 zł (przed odjęciem kosztów).

Gdybyś umiała poprawić konwersję sprzedaży i zmieniła cenę produktu podwyższając ją chociażby o 50zł, zobacz, co się stanie.

Poprawiasz konwersję sprzedaży, aby zamiast 10 kupiło 15 osób.

15 x 350 zł = 5250zł.

Aby poprawić konwersję sprzedaży wystarczy:

a) zwiększyć nieco cenę swojego produktu (uzasadniając to dodatkowymi bonusami, przez to oferta będzie bardziej atrakcyjna),
b) poprawić swoje umiejętności sprzedażowe na webinarze

Dwa proste kroki mogą przynieść Ci sprzedaż dwa razy większą. A to tylko przykład poprawienia jednego rodzaju (z wielu) konwersji.

Jeśli chcesz poznać, jak dokładnie szukać swoich najważniejszych liczb w biznesie online, a potem poprawiać je, zapisz się na nasz webinar, który startuje 16 stycznia 2018 roku od godziny 20:00.

Szczegóły tego webinaru i możliwość rezerwacji miejsca znajdziesz w linku poniżej:

http://embraceyourbusiness.pl/webinar/

2018-01-09T18:53:56+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

WARTOŚCIOWE?

Będzie nam miło, jeśli się tym podzielisz:
Loading...