Widzisz – Social Media wyrównały szanse dużych i mniejszych graczy na rynku. Jako niezależnie działająca kobieta, która sprzedaje swoje usługi, produktu czy też np. sztukę, możesz mieć dostęp do potężnej grupy odbiorców, którzy odpowiednio potraktowani i przyciągnięci, mogą stać się Twoimi klientami.

A więc jak pozyskiwać klientów na Social Media?

1.Cel używania Social Media

Określ sobie jasno precyzyjny cel. Dlaczego i po co używasz Social Media. Co one mają dać Tobie i co ty masz dać swoim odbiorcom dzięki nim.

Social media mogą Ci pomóc np. :

  • ściągać ruch na strony
  • nawiązywać relacje z klientami
  • pokazywać Twoją wiedzę w jakimś zakresie
  • zbudować Twój wizerunek

Bez względu na to jakie cele wybierzesz, jeden będzie na pewno stały – BUDOWANIE RELACJI.

Zawsze, ale to zawsze skupiaj się na odbiorcy. Odgaduj jego potrzeby i bądź pierwszą osobą, która dostarcza cennych odpowiedzi

2. Zawsze dawaj więcej niż obiecujesz

Cokolwiek robisz i jakichkolwiek Social Media używasz zawsze skupiaj się na wartości, którą dajesz. Nie rób tego od niechcenia, żeby tylko coś napisać. Skup się na wybranym problemie i dawaj realne i skuteczne rozwiązania.

Dlaczego tak ważne jest dawanie wartości – czyli wiedzy która pomaga rozwiązać jakieś problemy grupy docelowej?

Ponieważ wtedy budujesz swój autorytet i zaufanie do siebie. Stajesz się osobą, która nie wciska nic na siłę, ale która skupia się na tym by pomóc.

3. Pytaj ludzi, czego potrzebują

Jeśli chcesz coś sprzedać za pomocą Social Media, spytaj najpierw czego ludzie potrzebują. A potem daj im dokładnie to o czym mówią.

4. Buduj ciekawość wokół produktu lub usługi i chęć przynależności do grupy

Jeśli już trochę czytasz nasze artykuły lub obserwujesz na naszych kanałach Social Media, to wiesz, że nie pracujemy z każdym. Zwłaszcza jeśli chodzi o realizację projektów długoterminowych.

Wybieramy sobie klientów pod względem ich podejścia, misji i intencji działań przede wszystkim.

Nasze warsztaty czy webinary także prowadzimy dla określonej grupy osób. Tak, jak na przykład ostatnio. Na nasze warsztaty z promocji na Instagramie mogło się zapisać tylko 30 osób. Miejsca zostały zajęte w 1-2 dni po ogłoszeniu terminu.

Po warsztatach ogłosiłyśmy, że niedługo poprowadzimy webinar na ten sam temat i że będzie na niego tylko 100 miejsc. Jak myślisz, co zrobiły osoby, które jako pierwsze dostały informacje o tym webinarze?

Oczywiście nie stało by się tak, gdybyśmy nie dały z siebie 200% podczas pisania artykułów, czy prowadzenia warsztatów.

Skup się więc na budowaniu przestrzeni w sieci nie dla wszystkich – ale tylko dla tych, którzy mogą być naprawdę zainteresowani i którym Twój produkt jest potrzebny. Jednocześnie, przepracuj swoje intencje działania i zacznij przyciągać tylko takich klientów, którzy mają podobne wartości do Twoich.

5. Wybierz odpowiednie Social Media dla Ciebie i naucz się je obsługiwać dobrze!

Nie wystarczy, że założysz sobie wszystkie możliwe kanały i zaczniesz wrzucać tam te same treści na każdym z nich.

Po pierwsze – nie każe Social Media są dobre dla danej grupy. Dlatego określ swoją grupę docelową, a potem wybierz pod tym kątem media, na których będziesz się z nią komunikować.

Np. Facebook to super medium dla Ciebie jeśli kierujesz swoje działania do kobiet między 25 – 60 rokiem życia. Oczywiście w tym widełkach mamy aż 4 grupy wiekowe…

Instagram to medium na którym znajdziesz więcej młodzieży oraz kobiety pomiędzy 18-35 lat głównie.

Widzisz jak ważna jest świadomość dla kogo działasz? I jak ważne jest znać zasady i możliwości, które dają różne Social Media.

Podsumowanie

Jak Ci się wydaje, nad którym z podpunktów musisz jeszcze popracować? Który już przerobiłaś, a który na teraz jest jeszcze czarną magią?