Jak powinna wyglądać Twoja promocja na Instagram

Dziś Instagram może stać się dla Ciebie wspaniałym narzędziem budowania publiki i relacji z odbiorcami. Jak? Oto 4 proste kroki – czyli jak powinna wyglądać promocja na instagram!

1. Twój Profil

promocja na instagram

Jeśli chcesz używać Instagram do spraw biznesowych, pamiętaj, że Twoje konto prywatne musi być oddzielne z kontem biznesu, który promujesz.

Marketing to nic innego niż odbiorcy, a tych mało mogą obchodzić Twoje wakacje na Majorce!

De facto na stronie Instagram poświęconej biznesowi ty sam/a powinnaś pokazywać się sporadycznie, chyba że marka to TY, wtedy zadbaj o to, żeby poruszać na tym profilu tematy związane z biznesem.

Na Instagram masz tylko jedną opcję by bezpośrednio kierować do swojej strony i jest to link w opisie tzw bio. Tutaj powinien się znaleźć link do sklepu lub strony landing page czy sprzedażowej.

Wybierz nazwę na Instagram, która jest powiązana lub identyczna z nazwą biznesu, produktu lub czegokolwiek promujesz.

Pamiętaj, że zanim ludzie klikną przycisk „obserwuj” najpierw przeczytają Twoje BIO. Dopilnuj by było ono treściwe i pokazywało, że dostarczysz im coś czego chcą i szukają.

Nie sprzedawaj, pisz lekko!

2. Obserwuj i komentuj

promocja na instagram

Kiedy już zorientujesz się w tym jaka jest Twoja idealna grupa odbiorców, będziesz wiedzieć jakie profile pokrewne śledzić. Po co to robić? Ponieważ na profilach powiązanych tematycznie z Twoim masz grupę odbiorców.

Widzisz twoja tzw. konkurencja, ponieważ my uważamy, że konkurencja nie istnieje, wykonała już kawał dobrej roboty budując swoją publikę. Nie ma więc nic prostszego jak m.in komentować jej wpisy w mądry sposób tak by zaciekawić innych tym co masz do zaoferowania.

Aby odszukać takie konta możesz wejść np. na portal Websta i używając słów kluczowych lub hashtagów sprawdzić, które konta w Twojej niszy są najbardziej popularne!

Tak dokładnie, to jest bardzo proste a takich narzędzie mamy dla Ciebie więcej np. w naszej Akademii.

Co jest ciekawe kiedy zaczynasz obserwować konto, które ma dużo obserwujących sam Isntagram wyświetli Ci 3 propozycje powiązanych tematycznie kont! A więc możesz zmierzać tym tropem do skutku ;)

Teraz wystarczy, że zaczniesz flirtować z ludźmi obserwującymi te konta. Jest na to kilka sposobów: Obserwowanie, Polubienie zdjęcia, Komentarz i Wiadomość bezpośrednia. Ta metoda nazywa się: Obserwuj, Polub, Polub, Polub :) To jest prawdziwa promocja na instagram! 

3. Bądź różnorodna!

promocja na instagram

Twoje posty mają inspirować, pomagać i wzbudzać ciekawość!

Chodzi o to, żeby jak najwięcej osób chciało kliknąć w link w Twoim BIO, szukając więcej informacji o tym co promujesz.

Nie chodzi tu o to, żeby sprzedawać na siłę. Nie – na Instagramie nie lubią nachalności.

Chodzi o to żeby w różnorodny sposób używając video, grafik, tekstu i hashtagów pokazać, że masz dla nich coś ciekawego, co może pomóc im osiągnąć ich cel.

Może to być super ciuch, usługa wykonania tipsów, warsztat z przemówień czy cokolwiek chcesz.

Najpierw jednak zadbaj o to, by dać namiastkę wiedzy. Grafiki zamieszczone do tego wpisu są tego przykładem !

Tego wymagają do Ciebie dobre działania marketingowe nie tylko promocja na instagram.

4. Hashtagi!

promocja na instagram

Twoim celem na Instagramie jest zaangażowanie Twojej obecnej publiki ale także szukających w Twojej niszy odbiorców.

Publikacja nowego posta na pewno zadowoli tych, którzy już za Tobą podążają. Ale jeśli chcesz budować sobie większą publikę – musisz używać odpowiednich # hashtagów !

Jakich?

Najlepiej obserwować konta Twoich potencjalnych odbiorców aby widzieć jakim hashtagami się posługują i co jest dla nich ważne.

Najlepszą kombinacją jest odnalezienie takich hashtagów, które odnoszą się do Twojej branży i są popularne. Dzięki temu zdobędziesz obserwujących, którzy będą zaangażowani w Twoje działania!

Tak dla ciekawości według naszych testów najlepiej działają posty z 11 hashtagami, ale być może dla Twojej niszy będzie inaczej.

Pamiętaj jednak żeby liczba ta była raczej większa i odnosiła się do: popularności kategorii np. #krawat, Twojej działalności i branży np. #modameska #akcesoriameskie, i do miejsca np. #modameskawarszawa

Na początek te 4 kroki powinny Ci dużo ułatwić.

Spodobał Ci się artykuł i uważasz, że może komuś pomóc? Podziel się i skomentuj.

Embrace Your Life