Skoro to czytasz, zakładam, że jesteś właścicielką przedszkola prywatnego lub sali zabaw. Albo masz taki plan otwarcia tego typu placówki. Lub jesteś pracownikiem odpowiedzialnym za marketing i pozyskiwanie nowych klientów.

Jeśli któreś z powyższych się zgadza, to dobrze trafiłaś. W dzisiejszym wpisie podam Ci kilka sposobów na wypromowanie prywatnego przedszkola lub sali zabaw, a co za tym idzie – na pozyskanie nowych klientów.

———————————————-

Zadaniem nr #1 jest wyobrażenie sobie siebie w roli rodzica, który posyła swoje dziecko do takiego miejsca. Dosłownie postaw się w roli rodzica. A następnie wypisz wszystko, co przyjdzie Ci do głowy.

Gdybyś była mamą kilkuletniej Zuzi, która szuka przedszkola dla swojej córki, jak rozpoczęłabyś poszukiwania?

Z pewnością wpisałabyś w internecie frazę “przedszkole prywatne” a zaraz za tym ulicę i miasto, które Cię interesują.

Jaka to jest podpowiedź dla Ciebie, jako
właścicielki takiego rodzaju biznesu?

Taka, że istotną rolę odgrywa tutaj pozycjonowanie strony internetowej przedszkola w Google. Lub w Google za pomocą YouTube. Bo to znacznie tańsza forma pozycjonowania, a niezwykle skuteczna.

Nie zrażaj się na dzień dobry. Nie musisz wydawać tysięcy złotych na pozycjonowanie swojego przedszkola. Wręcz Ci to odradzam. Czy kiedy szukasz gabinetu dentystycznego, to wchodzisz na te linki, które w google oznaczone są, jako REKLAMA?

90% osób w ogóle nie klika w pierwsze wyniki wyszukiwania, oznaczone jako reklama. Dlaczego? Bo w naszej głowie z automatu pojawia się informacja, że “tam będzie drogo”. A przecież jako mama Zuzi nie chcesz, aby było za drogo, a jednocześnie chcesz, aby Twoja córka była zadowolona i chodziła do przedszkola chętnie.

Jak więc jest z tym pozycjonowaniem przez YouTube?

A no tak, że jako właścicielka prywatnej placówki skupisz się na stworzeniu tematów odpowiadających na problemy czy wyzwania Twoich klientów (a to głównie mamy decydują o miejscu, do którego poślą swoje pociechy – więc zastanów się, jakie te mamy mają problemy w związku ze swoimi pociechami) i umieścisz je na YouTube w formie krótkich, max 4 minutowych video – możesz dzięki temu podbić Google na wybrane i zastosowane przez Ciebie frazy kluczowe.

Video na YouTube wypozycjonowane w odpowiedni sposób pozwolą Ci (placówce) na znalezienie się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce Google. Zapraszam Cię na nasz Fanpage, tam jest LIVE o tym, jak pozycjonować video na YouTube.

Gdy już temat pozycjonowania będziesz miała ogarnięty, jako mama Zuzi, kolejną ważną kwestią będzie dla Ciebie pierwsze wrażenie po wejściu na stronę przedszkola.

I tutaj mam kilka istotnych wskazówek dla Ciebie jeśli chodzi o taką stronę:

  • zadbaj o to, aby oferta oraz cennik przedszkola czy świetlicy były zrozumiałe dla rodziców.
  • jeśli planujesz jakieś zajęcia dodatkowe, dokładnie opisz swoją ofertę
  • cała strona musi być nowoczesna i responsywna, aby generowała efekt WOW
  • na stronie głównej zawrzyj informacje o drzwiach otwartych i zapisach
  • pokaż zdjęcia oraz opisy i dyplomy osób pracujących w Twojej placówce
  • na stronie kontaktowej podaj nr telefonu oraz godziny, w których telefon jest odbierany. Dobrze będzie, jeśli umieścisz też dokładną mapkę dojazdu do Twojej placówki
  • jeśli Twoja placówka czymś się wyróżnia, nie staraj się całego opisu ładować do oferty. Postaw raczej na uświadamianie Twoich klientów (rodziców) o wyjątkowości tego miejsca przez wpisy na blogu. To będzie także wspierało Twoje pozycjonowanie. W ofercie umieść tylko podstawowe informacje o tym, w czym Twoja placówka się wyróżnia.

Kolejnym ważnym elementem, na który uwagę zwrócić może mama Zuzi jest fakt, czy przedszkole/ świetlica prowadzi regularnie swoje media społecznościowe.

Dobrze będzie, jeśli stworzysz sobie kalendarz postów na Facebooku i Instagramie. I jeśli zaplanujesz w nim zdjęcia dzieci, to pamiętaj o tym, aby przed zrobieniem dzieciom zdjęć uzyskać od rodziców pisemną zgodę na wykorzystanie wizerunku ich pociech.

Dlaczego dobrze będzie dla Twojej placówki, aby miała aktywne/ żyjące media społecznościowe? Bo to znak dla mamy Zuzi, że przedszkole dba o swoją renomę. A jeśli jakaś placówka dba publicznie o renomę, to znaczy, że prawdopodobnie dba o swoich klientów – w tym przypadku o małą Zuzię i jej przyszłych przyjaciół. Dodatkowo, to także znak, że po drugiej stronie ktoś jest i zawsze będzie można skontaktować się z placówką.

Co na mediach społecznościowych?

Wykorzystaj media społecznościowe świadomie do pozyskiwania nowych dzieci do Twojej placówki, kierując swoje wartościowe wpisy do mam.

Jednym ze sposobów może być udostępnianie tych samych video, które stworzysz na YouTube przez wgranie ich na Facebooka. A następnie przez puszczenie reklamy zawężonej do danego regionu i osób w danym przedziale wiekowym, posiadających co najmniej jedno dziecko. Reklama video to obecnie jedna z najtańszych form reklamy na Facebooku.

Jeśli jesteś w tym temacie zielona, zapraszamy Cię do odwiedzenia zakładki E-KURSY, w której czeka na Ciebie webinar na ten temat.

Drugim sposobem może być pisanie krótkich artykułów na blogu (i udostępnianie ich na mediach społecznościowych) o aktualnościach, które dzieją się w przedszkolu, o imprezach specjalnych lub o sukcesach maluchów. Możliwości i tematów jest tak wiele, jak daleko sięgać będzie Twoja kreatywność. A jeśli nie należysz do osób kreatywnych, poproś współpracujący z Tobą zespół o burzę mózgów. Czasem pomysły pojawiają się nieoczekiwanie. Trzeba tylko komunikować o takiej potrzebie.

Tak, jak wspomniałam wcześniej. Najlepiej będzie stworzyć sobie kalendarz z rozpisaniem, co danego dnia udostępniasz, jako Fanpage Twojego przedszkola lub świetlicy. Pamiętaj, że możesz zaplanować posty nawet z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, a później uzupełniać je tylko o aktualności. Dzięki temu nie przytłoczy się ogrom zadań do zrobienia w ramach promowania Twojej placówki w internecie.

——————————————-

Mam nadzieję, że tymi kilkoma poradami rozjaśniłam Ci trochę sposoby na pozyskiwanie nowych klientów dla Twojego przedszkola prywatnego lub świetlicy z salą zabaw. Jeśli w trakcie realizacji lub jeszcze przed, natrafisz na jakieś trudności lub pytania, zapraszam Cię do kontaktu bezpośredniego na e-mail: kontakt@embraceyourlife.pl

Pamiętaj, że możemy dla Ciebie i z Tobą dokonać realizacji strony internetowej, video lub sesji zdjęciowej. Więcej szczegółów znajdziesz w zakładce USŁUGI.