Przedsiębiorco! Przestań zbierać to, co spadnie z drzewa

Co dla Ciebie – jako przedsiębiorczej kobiety – jest najbardziej istotne?

Czy skupiasz się na tym, aby sprzedać jak największą ilość swoich produktów i usług, tym samym osiągając szybki efekt? Czy może jednak bardziej zależy Ci na pozyskiwaniu długofalowych relacji, które zapewnią Ci stabilny i wciąż rosnący zysk?

Większość zainteresowanych tematem z pewnością wybrałoby drugą opcję. Z uwzględnieniem tej pierwszej od czasu do czasu…. Najprościej mówiąc – przedsiębiorcom zależy na budowaniu silnego i dającego zyski biznesu, który zapewnia im sukces i dostatek.

Oczywiście – w zależności od człowieka – sukces i dostatek mają wiele definicji. Każda z nich jest bardzo mocno subiektywna. Jednak uważam, że to, na czym każdemu z nas, przedsiębiorców zależy, to być w grze jak najdłużej.

Czy ostatnie zdanie dotyczy Ciebie?

Też chciałabyś być w grze jak najdłużej? Jeśli to prawda, to zastanawia mnie, dlaczego wiele z nas wkłada swoją ciężką pracę i wysiłek w zbudowanie czegoś fajnego i przynoszącego efekty, aby po kilku dobrych miesiącach rzucać się na to, co spada z drzewa. Po co inwestować w coś, co przynosi małe pieniądze i wciąż wymaga wysiłku? Zamiast tego przecież można skupić się na strategii, która będzie non stop zapewniała Ci rosnący zysk.

Rozumiem. Musisz sięgać po okruszki, bo to zapewnia Ci dochód i pozwala utrzymać Twoją markę przy życiu. To daje Ci wciąż nowych klientów. Problem jednak polega na tym, że gdy przekierowujesz swoją uwagę na generowaniu jednorazowego przychodu – koło nosa przechodzą Ci klienci, którzy mogą zapewnić Ci stałe przychody miesięczne. Dodatkowo – te kąski, które można zdobyć szybko, zużywają Twoją energię i odciągają uwagę od Twojego prawdziwego powołania. Od powodu, dla którego w ogóle rozpoczęłaś tworzenie firmy.

Wróć na chwilę do swoich początków.

Dlaczego tworzysz swoją markę? Kto jest Twoim idealnym klientem? Jaki problem rozwiązujesz? Ile zdrowych i smacznych owoców nie dostrzegłaś przez szukanie tych, które się nadają pod drzewem? Ile razy nadziałaś się przez to na robaki, które sprawiły, że cofnęłaś się na drodze do realizacji swojej misji?

Ważnym kluczem do sukcesu jest odpowiednie skupienie uwagi.

Próbuje mi wmówić, że nie powinnam korzystać z okazji.

Nie – to nie jest to, co chcę Ci dziś przekazać. Zalecam Ci, abyś rozważyła dokładnie każdą propozycję czy możliwość – upewniając się, czy nie odciągnie Cię ona zbyt daleko od ścieżki, którą wyznaczyłaś sobie na początku.

Silny brand to ten skupiony na realizacji swojej misji. Pamiętaj, że nie musisz być wszystkim dla wszystkich. Nie musisz znać się na wszystkim i robić wszystkiego – dlatego, że aktualnie jest to modne. Kiedy próbujesz zadowolić wszystkich – wielu z Twoich dotychczasowych odbiorców może się w pewnej chwili pogubić i stracić do Ciebie zaufanie.

Podsumowując

Podejmując kolejną decyzję o przyjęciu jakiejś biznesowej okazji, miej w pamięci dzisiejsze przesłanie. Możesz skupiać się na owocach, które leżą pod drzewem, pod warunkiem, że spadły one dla Ciebie dosłownie przed chwilą. Pamiętaj też, aby podchodzić strategicznie do zrywania tych owoców, które są na samej górze.

Pozdrawiam

Honorata

2017-01-16T12:01:58+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

Loading...