Strategia komunikacji online. Zweryfikuj, czy docierasz do osób GOTOWYCH na zakup. - embraceyourlife.pl

Strategia komunikacji online. Zweryfikuj, czy docierasz do osób GOTOWYCH na zakup.

Jeżeli miewasz czasem wrażenie, że Twoje treści czytają w większości osoby początkujące (a Tobie zależy na osobach bardziej świadomych jakiegoś tematu), to czy problem rzeczywiście leży w tych osobach?

A może warto, abyś zrobiła rachunek sumienia i sprawdziła, czy odpowiednio ukierunkowujesz swój przekaz? Czasem to, co nam się wydaje nie jest tym, co rzeczywiście odbierają i widzą inni.

Ten artykuł pozwoli Ci z szerszej perspektywy spojrzeć na twoje treści udostępniane online (płatne i bezpłatne) i zweryfikować, czy formułujesz swój komunikat w poprawny sposób. Poprawny, to znaczy taki, który trafia do odbiorców, na których przyciąganiu Ci zależy. Do takich, którzy są na odpowiednim poziomie świadomości dotyczącej danego obszaru/ tematu/ ekspertyzy. Przeprowadzając dokładną analizę treści u siebie – dowiesz się, czy Twoje rozwiązania albo oferta skierowana jest w odpowiedni sposób do osób, które chcesz przyciągać, czy jednak komunikat jest niespójny.

Bo przecież… Nie jest łatwo sprzedawać bardzo zaawansowane rozwiązania do odbiorcy, który jest na podstawowym poziomie świadomości, prawda?

Wyobraź sobie, że sprzedajesz szkolenie na żywo o tym, jak stać się bardziej pewną siebie kobietą w zakresie pozyskiwania nowych kontaktów biznesowych.

Jeśli Twoje bezpłatne treści będą kierowane do kobiet, które wiedzą i czują, że brakuje im pewności siebie, ale nie prowadzą biznesu – a Ty ich o tym nie poinformujesz choćby w tytule artykułów czy video – Twój komunikat będzie nietrafiony. Odbiorcy mogą mieć poczucie, że tracisz ich czas. Na pewno stracisz też sporo swojego czasu.

Lub inaczej.

Jeśli Twoje bezpłatne treści będą kierowane do przedsiębiorczych kobiet, które potrzebują nowych kontaktów biznesowych i już szkoliły się w tym zakresie u innych ekspertów, a Ty prowadzisz szkolenie dla osób początkujących biznesowo, kompletnie nie znających się na pozyskiwaniu wartościowych relacji biznesowych – i nie poinformujesz o tym w ofercie – klientka może wyjść ze szkolenia rozczarowana – nie pozostawiając na Tobie suchej nitki.

Po tym przydługawym wstępie, zapraszamy do konkretów.

My wyróżniamy 5 poziomów świadomości odbiorcy/ potencjalnego klienta. I w zależności od jego poziomu świadomości – kreujemy odpowiedni rodzaj treści (w tym także ofert). Na podstawie poniższych opisów zweryfikuj, czy kierujesz swój przekaz jasno i do odpowiedniego poziomu świadomości Twojego odbiorcy.

Jeszcze jedno. Sformułowania typu „poziom świadomości”  lub „wejście na wyższy poziom” służą tylko i wyłącznie zobrazowaniu sposobu komunikacji do danego odbiorcy w Twoich treściach marketingowych i sprzedażowych. Nie ma ono na celu umniejszania osobom, które rozwijają się we własnym zakresie i w swoim czasie osobiście lub duchowo.

Świadomość, że istnieje PROBLEM

Osoby świadome swojego problemu są najtrudniejszą grupą odbiorców. Najtrudniejszą pod względem przekonwertowania ich w klientów. Dlaczego? Dlatego, że dużo czasu zajmuje uświadamianie ich i wprowadzanie na kolejny poziom. I decyzja o wejściu na kolejny poziom zależy tylko i wyłącznie od danej osoby i jej chęci rozwoju w danym obszarze.

Przyjrzyj się swoim treściom. Jeśli w większości z nich skupiasz się na uświadamianiu ludziom, ŻE MAJĄ PROBLEM – to prawdopodobnie nie masz obecnie zbyt wielu klientów (jeśli masz, to jak drogie są Twoje szkolenia lub produkty i jak bardzo klienci doceniają Cię za Twoją pracę?)…

Jeśli w Twojej ekspertyzie istnieje już wiele treści uświadamiających o tym, że problem istnieje – pozwól tym treściom działać na Twoją korzyść, a sama mów do odbiorcy, który chcę więcej, niż tylko wiedzieć, że problem istnieje.

Chyba, że działasz online tylko charytatywnie…?

Generalna świadomość – wie CO i DLACZEGO

Osoby będące na tym poziomie świadomości przeszły z etapu podjęcia decyzji o rozwoju do konkretnych poszukiwań. Choć konkretne poszukiwania w cale nie oznaczają poszukiwania rozwiązań.

Taka osoba nie wie jeszcze do końca, czego szuka. Jest to bardzo często „wieczny” albo „niezdecydowany” kupujący. Wyda ona taką sumę, która jest dla niej racjonalna, bezpieczna albo nic nie znacząca. Często inwestuje w jakiś dalszy krok, aby „przetestować”. Sprawdzić, czy to rzeczywiście dla niej. Czy faktycznie się nadaje. Albo czy to działa.

Taki klient może być jeszcze na etapie zrzucania odpowiedzialności za jego efekty na kogoś innego. Najczęściej na Ciebie, jeśli kierujesz swoje usługi/ ekspertyzę/ rozwiązania do odbiorcy na tym poziomie świadomości.

Jak sprawdzić, czy Twoje treści przyciągają takie osoby? To proste.

Są to wszystkie te posty, w których odpowiadasz na pytania:

– CO MUSISZ ZROBIĆ i DLACZEGO WARTO/ POWINNAŚ/ MUSISZ TO ZROBIĆ

Przyciągają one wyżej wskazaną grupę docelową. Jeśli w Twoim zbiorze przeważają tego typu treści – DODAJ DO NICH ODPOWIEDZI – „JAK TO” zrobić. I od tej pory trzymaj się tego kierunku.

Szuka konkretnych rozwiązań – wie CZEGO SZUKA i CHCE WIEDZIEĆ, JAK TO ZROBIĆ

Grupa na tym poziomie świadomości kupuje bardzo chętnie od osób dających konkretne rozwiązania. Są to osoby świetnie zorientowane w swoim problemie i znają już możliwe rozwiązania. Zorientowały się już one trochę w rynku i być może nawet obserwują Cię od jakiegoś czasu.

A ponieważ dajesz im to, czego szukają – i jeszcze więcej – z radością czytają Twoje wpisy, uczestniczą w życiu społeczności i kupują kolejne rozwiązania.

Już wiesz, jak zweryfikować, czy przyciągasz takich odbiorców, prawda?

Wystarczy, że odpowiadasz na pytanie: JAK. Nie oznacza to, że musisz dawać wszystkie odpowiedzi na pytanie „Jak to robić?”. Wystarczy, że uchylisz rąbka tajemnicy i pobudzisz ciekawość. Jednocześnie uświadamiając, że jest coś więcej… I że masz to coś w swojej ofercie.

Przy okazji… Jeśli to Twój problem:

Daję za dużo – ludzie nie kupują

to przeczytaj ten artykuł:

Podejmuje konkretne działania – wie CO, JEŚLI…

Bardzo lubimy odbiorców na tym poziomie. Są to wszystkie te osoby, które podejmują już jakieś działania w kierunku rozwiązania swojego problemu. I znają kilka za i przeciw.

Chociażby za i przeciw współpracy z Twoją konkurencją. Albo za i przeciw jakiegoś konkretnego rozwiązania. Są też świadome ryzyka związanego z niepodjęciem działania i nierozwiązaniem danego problemu albo nie poszukaniem rozwiązania, które szybciej i łatwiej zaprowadzi ich do celu.

Przyjrzyj się swoim ofertom. Czy w nich uświadamiasz swoich klientów, co stanie się, jeśli… I czy sama jesteś świadoma, czym jest to „jeśli”? Znasz najczęstsze obiekcje, jakie klienci z takim poziomem świadomości mają? I czy znasz dokładnie potrzeby takich osób?

Szuka czegoś więcej – CHCE wiedzieć, jaki jest KOLEJNY POZIOM

Na tym poziomie świadomości w Twoim otoczeniu pojawią się osoby:

– będące już Twoimi klientami
– z sukcesem stosujące inne rozwiązania
– uznające Ciebie za eksperta, który może zaprowadzić ich dalej – do rozwiązań, o których do tej pory te osoby nie śniły, albo które wydawały im się odległe.

Jeśli masz w swoim gronie takich odbiorców – to znak, że robisz wszystko tak, jak należy.

Upewnij się tylko, że masz dla nich TEN KOLEJNY KROK. Nawet, jeśli ten krok nie miałby być realizowany z Tobą, to zadbaj o to, aby odesłać takich odbiorców do kogoś innego. I zatrzymać dla siebie % od polecenia i sprzedaży. 😉

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Czy udało Ci się zweryfikować, jaki komunikat wysyłasz między wierszami do odbiorców? Zauważyłaś, jakich odbiorców i na jakim poziomie świadomości przyciągasz?

Jeśli nie wiesz, czy udało Ci się sprawdzić wszystkie elementy, albo boisz się, że coś przeoczyłaś: napisz do nas w sprawie wsparcia i współpracy: kontakt@embraceyourlife.pl

Pozdrawiam,

Sylwia Sikorska
Mentorka Marketingu i Zwiększania Sprzedaży Online

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-03-13T15:55:14+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

WARTOŚCIOWE?

Będzie nam miło, jeśli się tym podzielisz:
Loading...