Umówmy się, Nowy Rok sprzyja planowaniu, wprowadzaniu zmian i nadziejom na rozwój.

Ale nawet, jeśli trafiłabyś na ten artykuł po największym dołku, do którego wpadłaś w połowie kwietnia, nie miałoby to większego znaczenia. Sama dobrze wiesz, że nowy początek można mieć zawsze, kiedy tylko się na to zdecydujesz.

Bez względu więc na to o jakiej porze roku to czytasz – za pomocą tego artykułu – będziesz w stanie stworzyć plan na kolejnych 3, 6 lub 12 miesięcy – nie popełniając najczęściej powtarzających się błędów.

Zanim następnym razem powiesz sobie, że nie nadajesz się do zbudowania firmy opartej głównie na sprzedaży szkoleń, usług lub rozwiązań przez internet – uważnie przeczytaj, jak my i nasi klienci podchodzą do przygotowania strategii rozwoju firmy online.

Za każdym błędem kryje się rozwiązanie i sposób na poprawne działanie.

#1 – Brak analizy liczb z poprzedniego roku – ilości klientów, konwersji zapisu, sprzedaży

Podsumowanie roku (albo zbieranie się po dołku w połowie kwietnia) nie powinno rozpocząć się i jednocześnie zakończyć na analizie stanu Twojego konta oraz powiedzeniu sobie “Jestem świetna” lub “Jestem beznadziejna”.

W rzeczy samej – to najgorsza z możliwych, a jednocześnie najczęściej stosowana analiza, jakiej podejmuje się wielu przedsiębiorców.

Zawsze uczymy naszych klientów, aby wyciągali wnioski z rzetelnych analiz konkretnych liczb. Takich liczb, jak m.in. ilość dotychczasowych klientów korzystających z danych produktów albo usług. Ilość adresów mailowych zebranych w określonym czasie do bazy w ramach konkretnych kampanii. Konwersja sprzedaży z umówionych spotkań, wykonanych telefonów lub przekierowań na stronę z ofertą.

To są oczywiście tylko przykładowe miejsca, z których sama już teraz mogłabyś pobrać jakieś dane, aby na ich bazie wyciągać wnioski.

Jeśli chcesz wiedzieć, jak dokładnie analizować swoje liczby, aby następnie wiedzieć, co poprawiać w swoich działaniach online, obserwuj uważnie nasz Fanpage, lub dołącz do grupy (przycisk na dole tego artykułu). Wkrótce udostępnimy informacje o webinarze na ten temat.

#2 – Brak ustalenia celów finansowych z podziałem na kwartały oraz konkretne kampanie sprzedażowe (w odniesieniu do analizy z poprzedniego roku).

Kiedy już dokładnie przeanalizujesz swoje liczby z poprzedniego roku, dopiero teraz jesteś w stanie zacząć budować realny plan krok po kroku.

I zanim uznasz, że ten artykuł nie jest do końca dla Ciebie, bo nie posiadasz żadnych liczb do analizy (dopiero zaczynasz, albo do tej pory nie sprzedawałaś online), to chyba jednak zatrzymamy Cię na dłużej.

Brak liczb to też jakaś wytyczna.

I jeśli inni sprzedają online, to możesz korzystać ze źródeł uśrednionych danych w Twojej branży – tak, jak to robią nasi klienci w naszym programie mentoringowym Embrace Your Business MAP.

70% uczestników naszego programu nie posiada kompletnych (albo w ogóle) danych, które mogliby wykorzystywać do analiz. A jednak – przy swoich pierwszych lub drugich kampaniach sprzedażowych online odnoszą sukcesy rzędu 5.000 zł lub 10.000 zł zysku.

Wracając do ustalenia planu krok po kroku… Abyś mogła go sobie dokładnie rozpisać, najpierw potrzebujesz wiedzieć, ile chcesz zarobić.

I wcale nie mówimy tutaj o ustalaniu celów metodą S.M.A.R.T, bo już nie raz w swoich publikacjach pisałyśmy, że dla nas jest ona nudna.

Jak my ustalamy cele finansowe? Dokładne ćwiczenie, którego uczymy także naszych klientów, przedstawiłyśmy w tym artykule:

[ĆWICZENIE] Jak ustalić CEL sprzedażowy, który OSIĄGNIESZ?

https://embraceyourlife.pl/osiagalny-cel-sprzedazowy/

#3 – Brak ustalenia harmonogramu działań:

– harmonogramu contentowego
– harmonogramu kampanii sprzedażowych
– harmonogramu spotkań 1:1

Gdy już jasno określisz swoje 3 cele (chociażby na najbliższy kwartał albo kampanię sprzedażową) teraz pora na krok kolejny, którego większość osób działających już w mediach społecznościowych nie stosuje.

Umówmy się, w końcu to nie jest nic odkrywczego… Jeśli nie trzymasz się jakiegoś sprecyzowanego planu, to nie sterujesz, tylko pozwalasz sobą sterować. Zdajesz się wtedy raczej na serię przypadków, które niekoniecznie muszą być miłe i przyjazne dla Twojego rozwoju.

Owszem – regularne podążanie za prostym planem też może przysporzyć Ci wielu niespodzianek. Będziesz jednak zaskoczona jak wiele z nich jest pozytywnych dla rozwoju Ciebie i Twojej firmy w internecie.

Jak zabrać się za przygotowanie własnego harmonogramu contentowego? O tym mówiłyśmy w naszym LIVE w otwartej grupie na Facebooku Embrace Your Business MAP. Bezpośredni odnośnik do nagrania tego LIVE znajduje się poniżej:

(możesz zacząć od 30 minuty, jeśli interesuje Cię tylko kwestia samego harmonogramu – choć z pewnością znajdziesz w całym nagraniu sporo ciekawych wskazówek)

[NAGRANIE LIVE ] 9 korków do STRATEGII rozwoju marki w mediach społecznościowych.

https://www.facebook.com/mentorkimarketingu/videos/1487968041322515/

#4 – Brak przygotowania strategii rozwoju oferty produktowej/ usługowej lub zawężenia tej oferty

Trafiają do nas często klienci, którzy albo posiadają zbyt szeroką gamę produktów/ usług lub… mają tylko jeden produkt (w wielu przypadkach są to tylko konsultacje 1:1 na skype albo założenie stworzenia kursu online).

W każdym z tych przypadków kluczowe jest podjęcie działania nad opracowaniem modelu biznesu, który po pierwsze ustabilizuje zyski, a po drugie – będzie je skutecznie zwiększał w bezpiecznym dla przedsiębiorcy tempie (uwierz – zbyt szybki przyrost zysku też może być sporym problemem w świecie online – zwłaszcza, gdy działasz sama – nie rozwijając zespołu).

Jeśli należysz do grona osób, która ma bardzo wąską (lub tylko zaplanowaną) ofertę produktową, pierwszym krokiem będzie praca nad modelem, który pomoże Ci wypracować stały przychód.

W przypadku, gdy masz zbyt dużo pomysłów i zbyt wiele usług oraz produktów – Twoim zadaniem będzie skondensowanie ich w nowym modelu biznesowym, który pozwoli Ci (w zależności od dotychczasowych efektów sprzedażowych) ustabilizować zyski lub zacząć je stopniowo zwiększać. Może okazać się, że będąc w tym miejscu będziesz musiała zrobić krok w tył, aby z szerszej perspektywy przyjrzeć się swojej firmie. Nie obawiaj się tego jednak, bo każdy krok do tyłu daje wiele możliwości na rozpędzenie się w odpowiednim kierunku.

Jeśli stoisz obecnie przed realizacją strategii rozwoju Twojej firmy na kolejny rok i nie masz pojęcia od czego zacząć, zacznij od znalezienia mentora, który jest już tam, dokąd Ty sama zmierzasz.

Zapraszam do kontaktu z nami – bo jesteśmy wyluzowane, stosujemy rozwój mentalny, nie nosimy garsonek i uwielbiamy wspierać kobiety w rozwoju ich firm online – pod mailem:

kontakt@embraceyourlife.pl

oraz do skorzystania z pozostałych materiałów wspomnianych w artykule.

Pozdrawiam,
Honorata Lubiszewska

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY