Czy Twój własny biznes prowadzony lub częściowo przeniesiony do świata online walczy z wiatrakami? Jak wygląda konwersja na Twojej stronie? Czy ktoś w ogóle kupuje? Czy odwiedzający wiedzą, co oferujesz lub co mają zrobić, aby otrzymać od Ciebie więcej wiedzy?

A może wkładasz tyle czasu i energii w promocję na mediach społecznościowych, że zapomniałaś o tym, aby analizować wyniki konwersji swoich stron, i aktualnie nie masz pojęcia co zrobić, aby ta ciągła, niekończąca się promocja, w końcu przełożyła się na realne zarobki?

Ten artykuł pozwoli Ci zapoznać się z pojęciem dobrze stworzonej Strony Lądowania (Landing Page). Konkretnie dowiesz się, czym ona jest, po co jest Ci potrzebna i jak się na niej komunikować z Twoimi odbiorcami, aby zarabiać.

Jeśli nie posiadasz lub wydaje Ci się, że nie potrzebujesz Landing Page, ponieważ niczego nie sprzedajesz i nie zamierzasz, polecamy mimo wszystko zostać i przeczytać artykuł do końca. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zmienisz zdanie…

Czym jest Strona Lądowania?

Strona lądowania, to dokładnie strona lub podstrona na posiadanej przez Ciebie domenie (adresie www), na której Twoi odbiorcy „lądują”, gdy zostają przekierowywani z różnych innych stron lub mediów społecznościowych. Inaczej mówiąc, jest to strona, którą Twoi odbiorcy zobaczą po kliknięciu w link, który umieszczasz (Ty lub zatrudnione do tego osoby lub partnerzy biznesowi) np. na Facebooku, w mailach, na AdWords, czy gdziekolwiek indziej w sieci.

Liczba stron lądowania, jakie posiadasz lub możesz posiadać zależna jest od rodzaju działań, jakie prowadzisz online, od branży, produktu, usługi czy też grupy docelowej.

Celem Stron Lądowania jest zapoczątkowanie procesu sprzedaży. Proces sprzedaży online rozpoczyna się często w momencie, gdy Twój odbiorca pozostawi swój adres e-mail na Twojej stronie lądowania.

Podpowiedź nr 1: Na jednej stronie lądowania stosuj jedno wezwanie do akcji. Jeśli poprosisz o więcej działań, oznacza to, że sama nie wiesz, czego chcesz, a Twój odbiorca:

a) zostanie przytłoczony ilością zadań do wykonania
b) nie zrozumie Twojego komunikatu, przez co nie zrobi nic

Jakie więc mogą być pierwsze wezwania do akcji na samym początku tunelu sprzedażowego?

  • zapis do newslettera
  • zapis do RSS
  • zapis w celu pobrania bezpłatnego informatora (w formie e-booka, infografiki, video, etc)
  • stworzenie bezpłatnego konta w panelu
  • i wiele więcej

Czy Twoja strona główna może być też stroną lądowania?

Jak najbardziej TAK! Właściwie, jeśli aktywnie tworzysz wartość dla swoich odbiorców, a jednocześnie pragniesz zarabiać ze swojego bloga (nawet jeśli nie bezpośrednio od czytelników, tylko pośrednio – np. od reklamodawców) – budowanie sobie listy adresów e-mail jest dla Ciebie dodatkową kartą przetargową przy podejmowaniu współpracy i wycenie reklamy na Twojej stronie.

Spójrz chociażby na naszą stronę główną embraceyourlife.pl Na samym początku umieściłyśmy zapis na newsletter – Gdy ktoś poda nam swojego maila, pozwala nam to w dowolnym czasie kontaktować się z wszystkimi naszymi zapisanymi czytelnikami, informować o nowych wpisach oraz promocjach i przypominać o sobie od czasu do czasu. Czyli – głównym celem elementu strony lądowania w naszym przypadku jest konwersja zapisów na listę mailingową.

strona lądowania komunikacja

Tak naprawdę, jeśli jesteś jedną z naszych bardziej aktywnych czytelniczek, na pewno zdążyłaś się zorientować, że niektóre elementy stron lądowania stosujemy także we wpisach na blogu (zajrzyj później do zakładki BEZPŁATNE, a zrozumiesz, o czym mowa).

Jak widzisz – nie tylko osoby sprzedające czy posiadające już konkretny i sprecyzowany produkt, powinny (rekomendujemy) posiadać na swojej stronie biznesowej lub na blogu formę strony lądowania. Oczywiście, jeśli to dla Ciebie mało przekonujący argument, poniżej podajemy kilka dodatkowych.

Opanuj sztukę komunikacji na swoich stronach lądowania!

Od czego zacząć?

Zakładamy, że dobrze znasz swoją grupę odbiorców. Jeśli więc wiesz, kim są ci ludzie, na pewno wiesz też, jakiego języka używają. Oraz ile i jakiego rodzaju informacji potrzebują, aby podjąć decyzję.

Jeśli nie wiesz lub strzelasz, to dla Ciebie pierwsze zadanie domowe:

  • rozpoznaj język, jakim między sobą komunikuje się Twoja grupa docelowa. Jeśli tych grup jest kilka, potrzebujesz kilku rodzajów stron lądowania
  • testuj, ile informacji o samym produkcie potrzebują Twoi odbiorcy. Jeśli Twoją grupą są głównie kobiety, na pewno tych informacji o produkcie lub usłudze musisz napisać więcej – ale UWAGA: nie na samej stronie lądowania, tylko już w dalszych etapach tunelu sprzedażowego. W dalszych, czyli szczególnie w tym, gdy ktoś ma już kliknąć KUP TERAZ.
    Jeśli Twoją grupą odbiorców są mężczyźni, komunikuj się zwięźle i na temat, tak precyzyjnie i konkretnie, jak tylko się da. Możliwe też, że będziesz musiała używać specyficznego – biznesowego lub technicznego – języka.
  • testuj, ile informacji o Tobie potrzebują Twoi odbiorcy. Czasem niektórzy muszą obserwować Cię rok lub 7 lat, aby w końcu zrozumieć, że możesz być autorytetem w danej branży i kupując od Ciebie, otrzyma naprawdę wartościowy produkt. Czasem wystarczy tylko kilka konkretnych zdań na Twój temat, fakty w liczbach lub pisemna czy nagrana opinia, abyś sprzedała od razu, bez większego wysiłku.

Poza tymi kilkoma zagadnieniami dotyczącymi odpowiedniej komunikacji na Twojej stronie lądowania, znaczenie mają też same elementy strony sprzedażowej. Oto kilka najważniejszych:

  • Cel – odbiorca już przed wejściem na stronę musi dobrze wiedzieć, po co na nią wchodzi. Aby jednak odbiorca wiedział, co ta strona (jej zawartość) może mu dać – najpierw Ty sama musisz wiedzieć, co przekazujesz. Określ jeden cel dla jednej strony lądowania. Cel możesz określić przez takie elementy na stronie, jak:- NAGŁÓWEK
    – PODTYTUŁ
    – STWIERDZENIE Z OBIETNICĄ
  • Obraz/ Grafika – odbiorca po wejściu na stronę lądowania powinien mieć dobrze zwizualizowane za pomocą grafiki to, co może od Ciebie otrzymać. Zadbaj więc o obrazek, który przyciągnie uwagę, ale jednocześnie nie odciągnie uwagi od wezwania do akcji. Jeśli nie sprzedajesz konkretnego produktu czy usługi, użyj swojego zdjęcia (profesjonalnego zdjęcia biznesowego), aby zobrazować komuś energię, jaką emanujesz.
  • VIDEO – dla odważnych polecamy realizację nagrania wideo, które może pokazać więcej konkretów o Tobie oraz o produkcie. Pamiętaj, aby było dynamiczne i nie trwało więcej niż 1 minutę. Więcej o video dla biznesu dowiesz się w zakładce BEZPŁATNE E-BOOKI.
  • Konkretne i widoczne WEZWANIE DO AKCJI – gdy już jasno określiłaś cel strony lądowania, nie pozostaje nic innego, jak wrzucić na nią widoczne i sprecyzowane wezwanie do akcji. Skoro Twój odbiorca wiedział, na co się pisze lub co może otrzymać, daj mu to lub sprzedaj.
  • Lista korzyści – nie mów swoim językiem, co Twoim zdaniem to daje. Mów językiem korzyści Twojego odbiorcy. Zastanów się, czego on potrzebuje i sprzedaj to jego językiem za pomocą konkretnej krótkiej listy korzyści. A potem… Nie zapomnij spełnić tej obietnicy…
  • Dowód społeczny – zbieraj opinie o współpracy z Tobą na różnych płaszczyznach i umieść kilka z nich na samym dole swojej strony lądowania. Czasem niektórzy potrzebują potwierdzenia od innych, aby zapłacić właśnie Tobie za to, czego potrzebują.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że posiadasz już solidne podstawy jeśli chodzi o strony lądowania i to, jak wiele mogą mieć zastosowań. Pamiętaj, że nie musisz jeszcze niczego sprzedawać, aby już zacząć stosować u siebie niektóre rodzaje takich stron.

Czy już kiedyś tworzyłaś lub zlecałaś stworzenie dla Twojej marki strony lądowania? Jakie były tego efekty? Czy w ostateczności strona przyniosła Ci zysk w postaci realnej sprzedaży? A jeśli nie – to co Twoim zdaniem poszło nie tak?

A może chcesz poddać naszej analizie Twoją stronę lądowania? Pisz do nas śmiało!