Wiele z Was tworzy różnego rodzaju infoprodukty na swoje strony i blogi. Obserwujemy jednak, że pomimo ogromnej popularności tego typu „reklamy”, wielu twórców powiela te same błędy. W związku z tym dzisiaj mam dla Ciebie krótki i konkretny zbór elementów, które powinnaś zawrzeć w swoim e-booku.

Dla osób, które będą tworzyły swój pierwszy infoprodukt – krótka podpowiedź. Infoprodukt ma kilka funkcji.

Funkcja dla Twojego odbiorcy:

  • uświadomienie go w jakimś temacie, który jest dla niego ważny
  • wskazanie kilku możliwych rozwiązań
  • dostarczenie wartości merytorycznej

Funkcja dla Ciebie:

  • zyskanie danych osobowych potencjalnego klienta, najczęściej maila oraz imienia
  • możliwość kontaktowania się z potencjalnym klientem, np za pomocą newslettera
  • zapoznanie odbiorcy z Twoją marką oraz możliwymi korzyściami ze współpracy/ zakupu

Skoro już bardziej zrozumiałe jest dla Ciebie, po co w ogóle tworzyć infoprodukt w formie e-booka, to teraz musisz wiedzieć, jakie dokładnie powinien on zawierać elementy, aby Twoja praca przy tworzeniu go nie poszła na marne.

 Najważniejsze dla Ciebie, jako autora – jest fakt, aby spełniał on wszystkie możliwe funkcje promocyjne lub marketingowe. Przy czym nie powinnaś też zapomnieć o tym, aby jego treść sama w sobie była wartościowa dla Twojego potencjalnego odbiorcy. Jeśli schrzanisz ten punkt – twoje treści w formie e-booka nie zostaną polecone dalej. Ba… Możesz też spodziewać się kilku soczystych hejtów pod reklamą czy wpisem promującym go.

No dobra, do dzieła. Oto elementy, o których musisz pamiętać przy tworzeniu e-booka.

#1 okładka

To ona pomoże Ci przyciągnąć na Twoją stronę lading page osoby zainteresowane treścią. Okładka sama w sobie musi mieć kilka elementów:

  • chwytliwy tytuł
  • imię i nazwisko autora
  • grafikę lub zdjęcie (przy czym z naszego doświadczenia wiemy, że lepiej na konwersję wpływa dobrze dopasowana grafika). Postaraj się nie paćkać wszystkiego, co Ci przyjdzie do głowy – ważne, aby okładka była przejrzysta i z gustem.

Najbardziej istotnym dla Ciebie faktem może być to, że taką okładkę możesz wykonać sama w mniej więcej 5 minut. Wykorzystaj do tego darmowy program online www.myecovermaker.com/ecover-design
Do samego projektu okładki wykorzystaj www.canva.com

Baw się świetnie :)

#2 formułka o prawach autorskich

Jest to element, o którym zapomina 95% osób tworzących infoprodukty w różnych formatach do pobrania. Umieść ją na 2 stronie swojego e-booka na samym dole. Wystarczy, że zrobisz KOPIUJ/ WKLEJ.

Wszystkie prawa zastrzeżone. Żadna część tej publikacji nie może być powielana, rozpowszechniana, dystrybuowana ani przekazywana w jakiejkolwiek formie lub w jakikolwiek sposób, w tym kopiowanie, nagrywanie lub inny sposób mechaniczny lub elektroniczny bez uprzedniej pisemnej zgody wydawcy są niedozwolone. Wyjątek stanowią: upublicznianie krótkich cytatów zawartych w cudzysłowie w celu udzielenia opinii oraz inne niekomercyjne zastosowania dozwolone przez prawo autorskie.

#3 stopka

Powinna się ona znaleźć na każdej (poza okładką) stronie Twojego e-booka. Tworząc e-book np. w Wordzie zastosuj funkcję stopki, a następnie kopiuj/ wklej i uzupełnij o swoje dane tę część.

© Copyright.TWOJE IMIĘ I NAZWISKO Wszystkie prawa zastrzeżone.

#4 partnerzy

Zanim wypuścisz w internety swojego e-booka zaplanuj bardzo skrupulatnie, kto pomoże Ci go reklamować. Tworzenie infoproduktu dla wypuszczenia go tylko pod reklamę lub post, który będzie widoczny dla garstki ludzi nie ma sensu. Nie osiągniesz takim działaniem efektu w postaci dużych liczb na swoim newsletterze. O sprzedaży nie wspominając. Zaplanuj więc działanie mądrze.

Zastanów się, jakie firmy/ marki mogą pomóc Ci w promocji – przez umieszczanie informacji o możliwości pobrania e-booka na swoich mediach społecznościowych.

Wypisz sobie takie osoby/ firmy i napisz do nich wiadomość z propozycją współpracy.

Oto, co chcesz otrzymać:

  • reklamę e-booka na ich kanałach z odnośnikiem do strony landing page co najmniej 2 razy w tygodniu w datach od xx-xx-xxxx do zz-zz-xxxx

Oto, co dajesz w zamian

  • umieszczenie logo z aktywnym odnośnikiem do strony partnera na stronie landing page oraz w e-booku, który będzie w formacie .pdf na stronie 3

Tadammmm (fanfary)… Sprawa załatwiona. Masz partnerów, a dzięki temu Twoja lista rośnie. Idziemy dalej, bo jeszcze trochę pracy przed Tobą.

#5 informacje o autorze/ o firmie

Strona 4/5 to idealne miejsce na poinformowanie Twoich wspaniałych odbiorców o tym, kim jesteś i z jakiej racji w ogóle piszesz e-booka. Co Cię do tego upoważnia? Jakie jest Twoje doświadczenie?

Pamiętaj, że im więcej konkretów o Tobie, tym lepiej. Jednocześnie nie przesadzaj z długością tego opisu. Wystarczy pół strony. Kolejne pół wykorzystaj na wstawienie Twojego zdjęcia. I jeszcze jedno – nie kopiuj opisu ze swojej strony internetowej, z zakładki „o mnie”. Stwórz dedykowany tekst, tylko dla tego e-booka.

#6 spis treści/ informacja o treści

Kolejne strony do dobry moment na rozpisanie odbiorcom, co mogą znaleźć w e-booku. Możesz tutaj stworzyć spis treści lub krótką notatkę o tym, co znajdą na kolejnych stronach. Tutaj możesz też uświadomić im lub przypomnieć, dlaczego pobranie i przeczytanie tej treści może być dla nich istotne.

#7 realne przykłady/ case studies Twoich klientów lub Twoje własne

Pisząc treść swojego infoproduktu nie zapominaj o tym, aby podpierać się realnymi przykładami – Twoimi lub Twoich klientów. Nic nie działa lepiej na potencjalnych klientów, jak zrzuty ekranów wskazujące efekty innych osób dzięki współpracy z Tobą.

#8 oferta

Skoro już poświęciłaś swój czas na dostarczenie wiedzy Twoim odbiorcom w postaci infoproduktu, to upoważnia Cię to do umieszczenia swojej oferty na końcu Twojego poradnika. Jeszcze lepiej, gdy nazwa Twojej oferty (programu szkoleniowego/ produktu) pojawi się w treści wcześniej już kilka razy.

Swoją ofertę zawrzyj na jednej stronie.

#9 linki

W punkcje 8 pisałam o wplataniu nazwy oferty w treść e-booka. Nie zapominaj, że każda nazwa może być podlinkowana przez hiperłącze do strony, na której ktoś może od razu kupić Twój produkt lub usługę. To jest bardzo ważna podpowiedź marketingowa!

#10 dobre zdjęcia

Całą swoją treść uzupełnij o dobre zdjęcia. Nawet jeśli są to zrzuty ekranu, to Word pozwala Ci zmienić wygląd grafiki tak, aby nie była zwykłym, płaskim elementem.

#11 konkrety

Wracając do początku, a jednocześnie kończąc ten wpis – przypominam. Odbiorca uwielbia konkrety. Jeśli w nazwie lub podpunktach obiecujesz w e-booku dostarczyć odpowiedzi na jakieś pytanie/ problem – to zrób to. Nie obchodź tematu dookoła.

Oczywiście – nie zdradzaj wszystkich swoich asów z rękawa, ale daj co najmniej 1 know how. Uwierz – zadziała to tylko na Twoją korzyść.

Podsumowanie

Tworzyłaś już wcześniej e-booki? Czy miałaś w nich zawarte wszystkie te punkty? A może umieszczałaś w nich coś, czego tutaj nie ma? Podziel się tym w komentarzu – z pewnością zainspiruje to inne kobiety do działania!

Ściskam!

Honorata