Słyszałaś już na pewno nie raz o tym, że nagrania wideo są przyszłością content marketingu, prawda? Ludzie teraz mają tendencję do wyświetlania bardziej, niż do czytania. Po całym dniu w pracy i zabieganiu, wolą przyjść do domu i włączyć sobie webinar, niż przechodzić po kolejnych stronach w poszukiwaniu informacji.

Jaki jest Twój stosunek do nagrywania wideo z wartością? A co najważniejsze… Dlaczego jeszcze tego nie robisz?

Zacznijmy od tego, jakie korzyści Tobie, jako twórczyni i kreatorce swojej marki może przynieść regularne nagrywanie i udostępnianie wideo na YouTubie.

Otóż – dobrze wypozycjonowane wideo na YouTubie może Ci przynieść więcej nowych, zupełnie unikalnych odwiedzin strony, niż kiedykolwiek wcześniej jakiś wpis udostępniony na mediach społecznościowych.

Jak to możliwe?

Wyszukiwarki Google i YouTube współpracują ze sobą. Lub – inaczej mówiąc – Google wspiera to, co umieszczane jest na YouTubie. Dlatego wszystkie wideo typu „HOW TO” szybko zyskują na popularności – bo po ciężkim dniu pracy ludzie chcą mieć natychmiastowe odpowiedzi na to, jak coś zrobić, aby uzyskać zamierzony efekt. Nie chce im się za dużo myśleć i samodzielnie; dociekać, przeszukując stronę za stroną.

W związku z tym, kiedy wpisują w Google frazę „Jak szybko umyć okna?”, na pierwszej stronie pod kilkoma wpisami wyskakuje im odpowiedź w formie wideo.

Co sama byś wybrała w tym wypadku? My na pewno krótkie nagranie na ten temat.

W video marketingu ma znaczenie to, co mówisz.

Dlaczego wiele osób nie nagrywa jeszcze wideo zamiast/ lub na zmianę z pisaniem postów?

Pierwszą, klasyczną odpowiedzią, jaką słyszymy w trakcie udzielania konsultacji blogow0-marketingowych, jest:

Nie lubię siebie oglądać.

Jasne, że nie lubisz. A kto lubi te wszystkie zdjęcia ze swoimi dziwnymi minami? Rzecz w tym, że w postawieniu każdego kolejnego kroku chodzi o rozwój. Jeśli więc teraz nie lubisz siebie oglądać, to zamiast wciąż bronić się przed działaniem, zastanów się – co możesz zrobić, aby to zmienić?

Poza tym, kiedy któraś z naszych klientek mówi, że naprawdę nie lubi się oglądać i nic tego nie zmieni, zawsze mamy w zanadrzu odpowiedź:

Nie musisz nagrywać siebie. Możesz nauczyć się tworzyć animowane wideo podkładając tylko głos. Nadal mogą być one bardzo wartościowe.

Kolejną wymówką, jak towarzyszy tego typu konwersacjom, jest:

Nie lubię swojego głosu.

Jeśli nie lubisz swojego głosu, w ramach rozwoju swojej działalności możesz zapisać się na warsztaty z emisji głosu lub poprosić kogoś z lepiej brzmiącym dla Ciebie głosem o podłożenie go – w przypadku wideo animowanych.

Jednak  – jeśli chcesz oprzeć promocję na budowaniu swojej marki, a to Ty jesteś marką, to dlaczego miałabyś się chować za animowanymi postaciami, w dodatku z nie Twoim głosem?

Nie wiem, o czym mam mówić.

No to jest dopiero klasyk. Trzecia najpopularniejsza wymówka, którą kobiety bronią się przed realizowaniem wideo, które może im przynieść nic innego, jak tylko nowych klientów…

Jeśli wiesz, co masz pisać na blogu, to na pewno wiesz też, co możesz mówić w nagraniach. Kwestia przełożenia tego w innej formie.

Jeśli wiesz, jakich rad udzielać swoim klientom, wiesz też, o czym możesz mówić w nagraniach. Rzecz w tym, aby całą wiedzę, jaką posiadasz, podzielić w taki sposób, aby odcinek nie trwał więcej niż 5 minut i aby zasób nie wyczerpał Ci się po 3 miesiącach. Bo… Gdy znajdziesz prawdziwych fanów – oni zawsze będą chcieli więcej.

Pamiętaj też o tym, że w dawaniu wartości w nagraniach nie musisz dawać w cale więcej, niż dajesz na blogu lub w innej bezpłatnej formie.

A jeśli posiadasz już spory background dobrych wpisów, to możesz je teraz przenieść na wideo… Problem rozwiązany.

Wskazówki za 100!

Przed rozpoczęciem nagrań potrzebujesz:

  • Dobrej jakości sprzętu nagrywającego (często obecnie wystarcza najnowszej klasy telefon z funkcją nagrywania)
  • Dobre jakości dźwięk – tutaj polecamy mikrofony krawatowe
  • Dobre doświetlenie – zapomnij o nocnej lampce oświetlającej jedną stronę Twojej twarzy w ciemnym pokoju. Nagrywaj zawsze przy świetle dziennym, oświetlając się z dwóch stron światłem o równym natężeniu.
  • Dużo dobrego humoru – nie nagrywaj, gdy jesteś zestresowana (często stres mija po pierwszej lampce wina) lub poirytowana, bo nie wyjdzie z tego nic dobrego dla Twoich odbiorców, a tylko przekażesz tę energię do ich podświadomości.

To co – kiedy prześlesz nam swoje pierwsze wideo? A może chcesz się umówić na spotkanie z nagraniami swojego nowego szkolenia dla Twoich odbiorców? :)

Najważniejsze to, abyś przed wgraniem jakiegokolwiek wideo na swój kanał YouTube wiedziała, jak je wypozycjonować. A to całkiem prosta sprawa. Musisz tylko znać kroki. Może Ci w tym pomóc nasz najnowszy kurs online:

 


P.S. Przeczytaj też ten artykuł koniecznie:

Jakich 5 elementów wpływa na
SEO Twojego video?

SEO wideo wideomarketing


DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY