3 sposoby na wyróżnienie strony internetowej Twojej marki

To, bez czego w obecnych czasach nie może obejść się żadna poważna marka – także marka osobista – to strona internetowa. Dziennie powstaje ich tysiące. Niektóre żyją bardzo długo – inne umierają tak szybko, jak powstały.

Dlaczego tak się dzieje, że niektóre strony internetowe nie są obiektem zainteresowań pewnych osób z grup docelowych? Co sprawia, że wraz ze stroną internetową z czasem umiera też firma/ marka?

Dzieje się tak z 3 wymienionych niżej powodów.

Od razu napiszemy, że jeśli o nie zadbasz już teraz (stosując niektóre z naszych prostych, aczkolwiek konkretnych podpowiedzi) – możesz odhaczyć kolejny krok do sukcesu.

#1 Twoja strona to nudna broszura z ofertami

Najchętniej odwiedzane strony, to te, które są interaktywne i pozwalają użytkownikowi uczestniczyć w jakimś procesie. Mogą to być np. dynamiczne źródła różnego rodzaju informacji lub rozrywki.

Zastanów się nad tym, jaka jest obecnie Twoja strona okiem użytkownika.

Oto kilka ważnych powodów, dla których powinnaś zadbać o to, aby nie była ona martwą broszurą:

  • taki rodzaj strony nie wspiera pozycjonowania ze względu na statyczną treść. SEO wymaga regularnego dodawania treści
  • Strona w formie broszury jest cała o Twojej firmie. Znacznie bardziej wartościowe dla użytkowników są strony dostarczające informacji z Twojej branży. Zadbaj o to, aby Twoja strona edukowała lub dostarczała rozrywki dla Twoich odbiorców.
  • Strona informacyjna nie zapewni rozwoju Twojej firmie. Aby firma mogła rozwijać się na większą skalę, musisz mieć stronę, która także cały czas “rośnie”.

#2 Nie dbasz o pierwsze wrażenie

Większość odbiorców, którzy odwiedzają Twoją stronę, prędzej czy później wyląduje na Twojej stronie głównej. I to jest właśnie miejsce, w którym powinnaś zadbać o efekt “WOW”. To pierwsze 3 sekundy mają największy wpływ na decyzję użytkownika o powrocie na nią w przyszłości, o zaufaniu do Ciebie jako marki i o zapamiętaniu Ciebie i Twojego brandu.

Co czyni STRONĘ GŁÓWNĄ dobrą?

  • Informacja o marce (lub o Tobie, jeśli mowa o marce osobistej)
  • Jasne i widoczne wezwanie do akcji
  • Opinie klientów o produktach/ usługach
  • Zdjęcia/ grafika
  • Informacje kontaktowe

To tylko kilka istotnych elementów, które wpływają na efekt WOW i zaufanie Twoich odbiorców. W tym wszystkim oczywiście istotne jest, aby strona była wizualnie spójna i przejrzysta.

#3 Nie zoptymalizowałaś strony pod wyszukiwarki

Żadna strona nie odniesie sukcesu, jeśli nie będzie widoczna dla wyszukiwarek.

W jaki sposób dokonać optymalizacji strony?

  • Stwórz listę swoich słów kluczowych. Na jakie słowa kluczowe chcesz się pozycjonować? Po jakich mają Cię znajdować Twoi odbiorcy z grupy docelowej?
  • Stwórz przynajmniej jedną podstronę do jednej frazy kluczowej
  • Każda podstrona powinna mieć unikalny tytuł. W tytule powinnaś zawszeć swoje słowa kluczowe.
  • Każda podstrona powinna posiadać unikalny nagłówek. Oczywiście – nagłówek powinien zawierać frazy kluczowe.
  • Twoje frazy kluczowe na stronie powinny też znajdować się w pierwszym paragrafie na danej podstronie.
  • Zadbaj o to, aby słowa kluczowe przewinęły się co najmniej 3-5 razy w tekście. Ale nie przesadzaj z tym. Jeśli umieścisz słowa/ frazy kluczowe w jednym tekście 25 razy – bardziej sobie zaszkodzisz, niż pomożesz.

Jak się ma Twoja strona na tle tego, o czym dzisiaj przeczytałaś? Ile pracy przed Tobą? Mamy nadzieję, że choć trochę zmotywowałyśmy Cię do posiadania “żyjącej” stony www.

Pamiętaj, że gdy pojawią Ci się jakieś dodatkowe pytania, zawsze możesz się z nami skontaktować przez mail, w komentarzach poniżej lub przez Fanpage.

Jeśli wiesz, że potrzebujesz rewolucji swojej strony www, pamiętaj aby w tej sprawie napisać do nas – dokonamy dla Ciebie bezpłatnej analizy i wyceny.

Ściskamy!
Honorata i Sylwia

2017-01-08T15:49:34+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

Loading...