Youtube SEO- jak pozycjonować filmy? 4 kroki cz.1

Ten artykuł jest dla Ciebie jeśli:

✅ masz swój działający kanał na Youtube

✅ albo też dopiero co rozpoczynasz zabawę z tą platformą,

✅ a dodatkowo chcesz mieć więcej wyświetleń, subskrybentów i ogólnie większego zaangażowania odbiorców/subskrybentów na Twoim kanale.

W tej części poznasz 2 pierwsze kroki, dzięki którym Twój kanał będzie miał szansę na wyższe pozycjonowanie na Youtube.

Najlepiej otwórz sobie w tej chwili swój kanał na Youtube w oknie przeglądarki, obok tego artykułu i rób na bieżąco to, o czym będzie mowa poniżej. Dziś gwarantujemy dużo zabawy ale i konkretnej wiedzy, serio!

🔝 Zaczynamy! 🔝

1: BADANIE SŁÓW KLUCZOWYCH W YOUTUBE

Trochę jak badanie rynku- w tym wypadku jest to raczej przyjemniejsze badanie i zdecydowanie szybsze, które możesz wykonać właśnie teraz.
A jak?
Już mówimy!

a) Najpierw wygeneruj listę propozycji słów kluczowych.

Pierwszym krokiem jest wygenerowanie dużej listy potencjalnych słów kluczowych.
Aby taką listę stworzyć, możemy skorzystać z funkcji wyszukiwania w YouTube.

➡ Wszystko, co musisz zrobić, to: przejść do YouTube i wpisać słowo lub frazę związaną z Twoim tematem, a YouTube przekaże Ci kilka słów kluczowych związanych z tym, co wpisałaś. Np.: po wpisaniu frazy: rozwój osobisty, dodatkowo wyskoczą Ci kolejne słowa klucze tj. „rozwój osobisty audiobook, rozwój osobisty motywacja, rozwój osobisty książki, rozwój osobisty od czego zacząć itp.”

Te sugerowane słowa kluczowe to Twoja podstawa i są w tej chwili- jakkolwiek paradoksalnie by to nie brzmiało- KLUCZOWE!

Dlaczego❓

Ponieważ są to frazy, które ludzie faktycznie wpisują w YouTube. Naprawdę nie musisz zastanawiać, czy są one popularne, czy nie. Jeśli YouTube Ci je wyświetla, to tak- naprawdę są popularne- na 200%- tu naprawdę nie ma się co kłócić z algorytmami Youtube 😇

b) Kolejnym „podkrokiem” jest wyszukanie popularnego wideo w swojej niszy:

Jak zapewne wiesz, optymalizacja słów kluczowych jest  najważniejszą częścią SEO w YouTube. Jeśli więc film ma dużo wyświetleń, jest szansa, że film zostanie zoptymalizowany wokół popularnego słowa kluczowego.

Ok, a więc jak to zrobić❓

  1. Przejdź na kanał Twojej „konkurencji” lub kanału powiązanego z Twoją niszą, biznesem.
  2. Gdy masz już ten kanał, wejdź w zakładkę „Wideo”, które są udostępnione na tym kanale i posortuj filmy wg filtra „Najpopularniejsze”. Po posortowaniu, zobaczysz filmy tego kanału, które mają największą oglądalność.
  3. Następnie wybierz te wideo z listy, które najbardziej jest podobne tematycznie do Twojego filmu lub/i nawet kanału.
  4. Sprawdź, które słowa kluczowe zoptymalizowano pod kątem tego wideo. To jest naprawdę łatwe i przyjemne. Ważne słowa klucze to te, których użyto w tytule, opisie i tagach wideo.

❗WSKAZÓWKA❗
Aby zobaczyć użyte tagi  (słowa klucze) przy wideo, polecamy skorzystać z rozszerzenia VidIQ Chrome. Naprawdę genialne narzędzie!

Powyższe 2 „podkroki” a) i b) są pomocne też i tym osobom, które jeszcze nie mają żadnego swojego filmu na Youtube.

c) Trzecim „podkrokiem” jest znalezienie słów kluczy w raporcie „Źródła wizyt” ->

->Aby do niego przejść musisz otworzyć w prawym górnym rogu „Twój profil” -> Studio Twórców-> Anatylics (Analityka)-> Źródła wizyt->…. .

Ten raport (np. po kliknięciu w „Źródle wizyt”: „Wyszukiwarka w Youtube”) pokazuje wszystkie słowa kluczowe wyszukiwane przez użytkowników YouTube w celu znalezienia Twoich filmów.

W wielu przypadkach są to słowa kluczowe, o których już wiesz (ponieważ ustawiałaś je sama przy swoich filmach).

Ale czasami znajdziesz garść słów kluczowych, o których naprawdę… naprawdę nigdy byś nie pomyślała. Przekonaj się sama!

Końcowy etap badania: ZNAJDŹ NAJLEPSZE SŁOWO KLUCZOWE Z LISTY

OK, więc po wygenerowaniu dużej listy słów kluczowych nadszedł czas, aby wybrać najlepszy z listy, najbardziej zależy nam na tych, które nie mają tak dużej konkurencji, ale i odnoszą się do Twojej niszy. Jest to SZCZEGÓLNIE ważne, jeśli Twój kanał nie ma tak wielu subskrybentów.
Jeśli np. wybierzesz konkurencyjne słowa kluczowe, wideo zostanie zagubione w wynikach wyszukiwania wielu innych filmów i kanałów, a cóż- tego chyba nie chcesz, skoro tu jesteś, prawda?

A więc chcemy znaleźć słowa kluczowe, które nie mają dużej konkurencji.

❓Jak sprawdzić, które to słowa❓

Wszystko, co musisz zrobić, to wpisać w wyszukiwarkę Youtube pojedynczo, każdą frazę ze swojej utworzonej listy, wyszukać ją i sprawdzić wyniki, czyli liczbę filmów powiązanych z tą frazą- liczba ta wyświetla się na samej górze nad filmami w postaci np. około 48,000 wyników (Tak wiemy, brzmi trochę jak mozolna i długa praca, ale przekonaj się sama, jaką frajdę sprawia analizowanie takich wyników i tego, co ludzie wyszukują, jakie zachowania użytkowania Youtube są widoczne itp.).

Liczba ta (czyli te nasze 48,000 z przykładu) reprezentuje całkowitą liczbę filmów w YouTube na ten temat. Im wyższa jest ta liczba, tym bardziej konkurencyjne jest słowo kluczowe.

Jaki przedział wyników będzie dla Ciebie najlepszy?

Każda branża jest inna, więc ciężko jest powiedzieć, jaki zakres liczb jest odpowiedni,po prostu skup się na wyborze słów kluczowych,które mają niską konkurencję dla Twojej niszy, porównuj i baw się tym.

2: OPTYMALIZACJA WIDEO NA YOUTUBE

Oto jak wydobyć największą wartość SEO z Twojego filmu:

TADAM:   WYPOWIEDZ W WIDEO SWOJE docelowe słowo kluczowe

Tak jest, to może być trochę zaskakujące, ale YouTube potrafi słuchać, mało tego… nawet słyszy to, co jest mówione w filmie. Jeśli więc wspomnisz o swoim docelowym słowie kluczowym w  filmie, to tak- Youtube je „usłyszy”. A ponieważ faktycznie wideo DOTYCZY słowa kluczowego, w którym Twój film jest zoptymalizowany, YouTube lepiej zrozumie, że Twój film dotyczy tego słowa klucz, a to prowadzi do… do zwiększenia Twojego SEO ✌

a) Tytuł Filmu

Tytuł filmu powinien mieć co najmniej 5 słów. W ten sposób możesz uwzględnić w nim swoje pełne słowo kluczowe, które już przecież dobrze znasz.

❗WSKAZÓWKA❗
Dobrze jest umieszczać słowa klucze na początku tytułu wideo- przyczyni się to może nie do jakiegoś super extra wzrostu SEO, ale na pewno wyjdziesz na tym na plusie w pozycjonowaniu 💪

b) Opis

Twój opis filmów jest bardzo ważny. Pomaga on YouTube i Google zrozumieć kontekst Twojego filmu. Im lepiej obie te platformy „rozumieją” Twój film, tym wyższy stopień pozycjonowania (i częściej też Twoje filmy będą pojawiać się na pasku bocznym tzw. „Sugerowane wideo”).

Oto podstawowe wskazówki przy tworzeniu opisu:

➡ Dodaj słowo kluczowe w pierwszych 25 słowach

➡ Zrób opis na co najmniej 250 słów

➡ Uwzględnij swoje słowo klucz 2-4 razy w opisie

c) Tagi

Tagi nie są kluczowe i najważniejsze… ale pomagają, dlatego też warto im się przyjrzeć.

Przykład tego, jak używać tagów do filmów:

  1. Pierwszy tag powinien być słowem docelowym (przykład: „Youtube SEO”).
  2. Dodajemy też kilka odmian tego słowa lub frazy (Przykład: „Optymalizacja wyszukiwarki Youtube”)
  3. Na koniec tworzymy kilka tagów innych tematów, które obejmuje moje wideo (Przykład: „Content marketing”,”linkowanie”, „branding”)

W skrócie: wystarczy dodać kilka słów kluczowych, aby pomóc YouTube i Google dowiedzieć się, o co chodzi w Twoim filmie.

Trafne tagi pomogą Ci też w częstszym pojawianiu się Twoich w bocznym obszarze YouTube tj. „Sugerowane wideo”

Nie bój się więc używać tych samych tagów, z których korzystają Twoi konkurenci. Jest to naprawdę najlepsza taktyka, która naprawdę działa!

____________________________________________________________

To jak, wdrażasz wiedzę od teraz, czy będziesz czekać aż ktoś inny zajmie Twoje miejsce w rankingu Youtube?

UWAGA, W NASTĘPNYM TYGODNIU JESZCZE WIĘCEJ WIEDZY– poznasz kolejne dwa kroki związane z SEO Youtube i promowania swojego kanału.

Jeśli masz pytania dotyczące pozycjonowania na Youtube lub też w Google, pisz do nas śmiało na 💌 kontakt@embraceyourlife.pl 💌.

A może znacie jeszcze jakieś inne sposoby na poprawę swojej pozycji na Youtube lub znacie inne narzędzia ułatwiające analizę swoich danych? Podziel się z nimi poniżej w komentarzu 😍
Owocnego dnia! ❤

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-06-13T21:18:26+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

WARTOŚCIOWE?

Będzie nam miło, jeśli się tym podzielisz:
Loading...