JAK ZWIĘKSZYĆ ZASIĘG ORGANICZNY NA FACEBOOKU? - embraceyourlife.pl

JAK ZWIĘKSZYĆ ZASIĘG ORGANICZNY NA FACEBOOKU?

Zastanawiasz się może, jak teraz po tych wszystkich zmianach, jakie wprowadził Facebook w związku z zasięgiem organicznym i płatnym, masz dotrzeć do swoich odbiorców? I w dodatku… jak najmniejszym kosztem?

Dobrze trafiłaś!

Jeżeli chcesz mieć spokojną głowę i móc myśleć mniej więcej tak:

„Facebook niech sobie działa jak chce, ja i tak wiem, co mogę zrobić, żeby nie tracić na zasięgu i przy okazji zaoszczędzić pieniądze- oj Mark Zuckerberg, ze mną nie tak łatwo…💪

… to właśnie W TEJ CZĘŚCI ARTYKUŁU znajdziesz na to 6 PRZYDATNYCH WSKAZÓWEK 🙌
🔜 *** Kolejne sześć przedstawimy w drugiej części już niedługo- śledź nas więc uważnie! ***

Zanim jednak do nich przejdziemy- 2 ważne informacje dotyczące Facebooka , które pomogą Ci lepiej zrozumieć przesłanie wskazówek:
a) Jeżeli Twoje posty uzyskują sporo like, komentarzy czy tzw. share- będą one wyświetlane wyżej na stronie głównej Facebooka, co prowadzi do uzyskania większego zasięgu.
b) Im większe zaangażowanie odbiorców na Twój post uzyskujesz właśnie teraz, tym bardziej prawdopodobne jest to, że Twoje przyszłe posty będą uzyskiwały jeszcze większy zasięg. Innymi słowy, jeżeli np. wstawisz post, a Pani Zosia go polubi, to przy następnym razie umieszczania przez Ciebie posta na Facebooku, możesz spodziewać się, że Pani Zosia zobaczy go jedna z pierwszych, ponieważ już wcześniej dała ona znać Facebookowi, że lubi to, co umieszczasz.

A teraz czas na wskazówki! 💞

1️⃣ Wstaw coś ciekawego, inspirującego, rozrywkowego, czy dającego wiedzę na dany temat.

Uwaga : sprzedaż i wzywanie do akcji omijaj w tym punkcie bardzo szeroko- skup się na tym, by przyciągnąć do siebie ludzi poprzez podanie im wartość i pokazanie, że jesteś prawdziwym człowiekiem (a nie botem lub wirusem) oraz, że jesteś dla nich przyjaciółką- przyjaciele przecież dają sobie rady i wskazówki, pocieszają dobrym słowem, albo dzielą się ciekawą wiedzą. Zrób to samo dla swoich odbiorców- traktuj ich jako bliskich, znajomych, którym chcesz pokazać i dać to, co najlepsze, pomocne, ciekawe, czy poprawiające humor.
Ah i co ważne- żadnych linków. ŻADNYCHSkup się na wartości, którą dajesz wprost od siebie, bez użycia kanałów typu: Youtube i bez przekierowywania na własny blog. O tym też będzie w poniższych wskazówkach.
Jeśli krok pierwszy masz już za sobą, możesz przejść do kroku drugiego, czyli:

2️⃣ Zacznij wstawiać więcej treści promocyjnych.
W tym momencie możesz już zachęcać swoich odbiorców, czy klientów (np. do kupna) poprzez wzywanie do akcji typu: sprawdź to, odwiedź moją stronę internetową, kup, dowiedz się więcej na… itd.
Dlaczego dopiero teraz?
Osoby, które widziały Twój wcześniejszy post, a który okazał się im przydatny lub po prostu wydawał im się zabawny ( i co ważne- zobaczyli, że „wow, ona przekazuje jakąś wartość, a nie tylko próbuje mnie „namówić” na kupno tego, czy tamtego- extra!”)- zaczynają odczuwać większą sympatię do Ciebie i więź z Tobą. A tak jak pisałyśmy wyżej- Facebook to doskonale odczytuje, stąd też kolejne Twoje posty są im wyświetlane niemalże w pierwszej kolejności na stronie głównej Facebooka. Dlaczego Facebook tak nam pomaga? HA, pytanie, kto tu komu pomaga . Facebook, tak jak i inne portale społecznościowe, funkcjonują dlatego, że ludzie są aktywni na ich serwisach, jest ruch i jest życie- dlatego im większe zaangażowanie zbierasz od ludzi, tym Facebook bardziej Cię lubi, bo cóż- pomagasz mu żyć i istnieć i się rozwijać 

3️⃣ Wzbogać swoje treści.
Jedna drobna wskazówka, czy krótka myśl „na dziś” mogą nie wystarczyć. Nie bój się dać od siebie więcej. I naprawdę czegoś konkretnego, coś co ludzie potraktują jako bardzo wartościowe.
Dlaczego? Ludzie są bardziej skłonni do angażowania się w treść wysokiej jakości i do wynagradzania Cię za Twój wysiłek i chęci za pomocą like, komentarza itp.
A co jeszcze ciekawsze- każda z nas na pewno się kiedyś się spotkała z tym, że gdy ktoś pisał:
„Bla bla bla…, a ogólnie to więcej dowiesz się na moim blogu, więc kliknij w link poniżej…” – zapewne pierwsza myśl, jaka przychodziła do Twojej głowy to:

„Ah, nie chcę przechodzić na inną stronę, skoro już jestem na Facebooku i w zasadzie chciałam tylko sprawdzić co nowego w świecie słychać. Ah, to już po prostu ominę ten post- trudno… zacznę scrollować dalej w poszukiwaniu ciekawych treści umieszczanych przez innych.”

Tak dokładnie- nie lubimy, kiedy nagle po kliknięciu w podany link, nagle nasze telefony zaczynają wariować (bo próbują otworzyć inną niż Facebook aplikację np. Chrome) lub w komputerze otwiera nam się kolejna setna już podstrona.
Nie i koniec kropka.
Nie lubimy.
Tak więc kolejna wskazówka to:

4️⃣ Umieszczaj treści bezpośrednio na Facebooku– jeśli np. masz swojego bloga, nie umieszczaj link do niego w każdym poście, tylko daj wartość tu, na Facebooku, bezpośrednio.
Oj tak, nie dość, że ludzie nie lubią zbytnio opuszczać Facebooka po to, by zobaczyć jedną rzecz poza nim, to jeszcze bardziej nie lubi tego sam Facebook.
Podsumowując: ogranicz linkowanie w swoich postach!

5️⃣ Mniej postów, ale lepszej jakości.
Czyli… nie zasypuj swoich odbiorców 9817496 różnymi postami w przeciągu tygodnia.
🔸Raz, że to po prostu zacznie być dość denerwujące- w końcu gdzie tylko się nie ruszą, to będziesz Ty.
🔸Dwa, przez to też zmniejszysz ich ciekawość i zaangażowanie w posty.
🔸Trzy, czy naprawdę masz aż tyle pomysłów (ba!, a przede wszystkim czasu), by umieszczać aż tyle jakościowych!, ciekawych, inspirujących postów? Jeśli tak, to naprawdę extra- jednak miej na uwadze dwie pierwsze uwagi podane wyżej.
🔸Cztery, im więcej postów wrzucasz, tym większą stwarzasz konkurencję swoim własnym postom, które już widnieją od pewnego czasu na Twoim fanpage i które mają się przecież całkiem dobrze. I co więcej, zasięg będzie rozłożony na te wszystkie 9817496 posty, co powoduje od razu jego zmniejszenie przypadające na jeden taki post.

6️⃣ LEĆ NA ŻYWO/IOŁ
A tak naprawdę mamy na myśli to, byś pokazała się „live” na Facebooku. Oglądalność i zaangażowanie zwiększa się wtedy niesamowicie mocno i dlatego też Facebook będzie Cię za to wynagradzać większym zasięgiem. Fajnie? Oczywiście, że fajnie!
HACZYK Twoje nagranie musi być naprawdę wartościowe, po to, by Twoim odbiorcom w ogóle opłacało się poświęcić ich czas na oglądanie właśnie Ciebie- przecież w tym czasie mogą obejrzeć wideo Anny Lewandowskiej, która pokazuje, jak ćwiczyć poprawnie w domu bez użycia handelek, albo obejrzeć filmik DIY, w którym pokazane jest, jak przykleić równo obrazek do ściany bez użycia poziomicy.

To była lista 6 wskazówek, które mamy nadzieję,że będziesz wdrażać powoli na swój fanpage.
Kolejnych 6 wskazówek przekażemy Ci już niedługo!

Daj znać w komentarzu, co zmienisz w swoim działaniu przy umieszczaniu postów 
Pozdrawiamy!

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-05-14T15:12:48+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

WARTOŚCIOWE?

Będzie nam miło, jeśli się tym podzielisz:
Loading...