Czy miewasz czasem wrażenie, że Twoi odbiorcy widzą Ciebie i Twoje działania… Czasem nawet słyszą to, o czym do nich mówisz, ale kompletnie Cię nie słuchają. Jakbyś nie miała głosu, albo Twój głos miał nikłą siłę przebicia?

Nie piszemy tego przypadkowo. Przez pierwszy rok budowania marki embraceyourlife.pl same tak się czułyśmy. Było nas sporo wszędzie, ale jednocześnie dzień kończyłyśmy z wrażeniem, że trafiamy w próżnię.

Jeśli jesteś jedną z takich osób, która dzieli się wartościowymi treściami już jakiś czas, ale one nie trafiają do serc Twoich odbiorców, ten artykuł jest dla Ciebie. W treści podamy Ci kilka powodów, dlaczego nie masz siły przebicia i sposobów, jak to zmienić.

Dlaczego nie masz siły przebicia?

Przekonaj się, czy nie popełniasz poniższych błędów, a potem dowiedz się, jak sprawić, aby Twoi odbiorcy w końcu zaczęli Cię słuchać – podążając za Twoimi pomysłami i aktywnie uczestniczyli w życiu i rozwoju Twojej marki.

Być może…

1. Nie zdecydowałaś, do kogo konkretnie mówisz…

…więc uznajesz, że każdy powinien Cię słuchać, tymczasem nie ma dookoła Ciebie nikogo zainteresowanego. Ludzie się pogubili w tym, do kogo faktycznie kierujesz swój komunikat, więc uznali, że nie jest on także dla nich.

2. Nie mówisz swoim głosem

Jeśli dużo się inspirowałaś czyimiś działaniami i po tym stwierdziłaś, że też możesz promować się z danego tematu, to może się okazać, że w czasie tych inspiracji zapomniałaś, jak to jest kreować i realizować swoje własne pomysły. Przez to ludzie mogą od razu wyczuć brak przekonania w Twoim głosie oraz brak autentyczości.

3. Nie zmierzasz do brzegu.

Poruszasz zbyt wiele wątków, które nie są ze sobą wzajemnie połączone i z całego słowotoku nie wynika nic konkretnego. Przez to ludzie mają też wrażenie że tracisz ich czas.

4. Robisz z igły widły.

Podnosisz prosty temat do rangi życia i śmierci, próbując przez to zwrócić na siebie uwagę. Zamiast zyskać uwagę, tracisz ją – ludzie nie traktują Cię już poważnie.

5. Mówisz, nie słuchając.

Bazujesz swój komunikat na tym, co Tobie się wydaje albo co sobie wymyśliłaś, a nie na faktycznej analizie potrzeb Twojej grupy odbiorców.

6. Wybierasz zły czas.

Mówisz w czasie, gdy inni zajęci są sobą.

7. Nie ma w Twoim przekazie niczego odkrywczego, albo wskazującego na odmienny punkt widzenia, który mógłby Cię wyróżnić.

8. Nie wiesz, co mówisz lub to co mówisz jest nieadekwatne.

9. Nie robisz tego, o czym mówisz.

Musisz być przykładem dla Twoich odbiorców i stosować to, czego uczysz. Jeśli stosujesz się tylko do zasady

szewc bez butów chodzi

Twoi odbiorcy nigdy nie zaczną Ci ę słuchać i wspierać.

Jak zyskać siłę przebicia i w końcu stać się słyszalną dla Twoich odbiorców?

1. Nie przeładowuj swojej argumentacji.

W zamian za to zdecyduj się na jeden punkt widzenia w jednym temacie. Kiedy przyjdzie odpowiedni moment, jasno i prosto przedstaw swoje zdanie.

2. Mów do zainteresowanych tematem.

Jeśli masz zbyt wiele tematów, w jakich chcesz się wypowiadać, podziel miejsca komunikacji na różnych odbiorców. Mów do innych na Facebooku, a do innych na Instagramie. Jasno zakomunikuj tę zmianę na swojej stronie www w widocznym miejscu. Mimo wszystko jednak nie staraj się być wszędzie i mówić do wszystkich, bo może się okazać, że odbiorcy nie uznają Cię za autorytet w żadnej dziedzinie.

3. Zastanów się, a potem powiedz, co naprawdę myślisz i czujesz.

Skup się na swoim wewnętrznym głosie i doborze słów w najbardziej naturalny dla siebie sposób.

4. Jeśli coś jest nieistotne, nie roztrząsaj tego.

Zamiast tego przekieruj uwagę na coś, co naprawdę ma znaczenie dla innych ludzi i może im pomóc w dokonaniu ważnej zmiany.

5. Zacznij słuchać i pytaj o zdanie.

Nie ma nic lepszego, niż zapytać swoją grupę docelową o jej potrzeby oraz spojrzenie na dany temat. Im częściej pytasz, tym częściej dostajesz konkretne odpowiedzi.

Pamiętaj, że jakość odpowiedzi zależy od jakości pytań.

6. Wskaż odmienny punkt widzenia lub świeższą perspektywę.

Nie staraj się powtarzać tego, co już w małym palcu mają Twoi odbiorcy, ponieważ przez innych zostało to opisane kilkadziesiąt razu. Wskaż inny punkt widzenia albo świeższą perspektywę w zakresie jakiegoś tematu. To sprawi, że wyrwiesz ludzi z letargu i zmusisz do myślenia.

7. Wypowiadaj się tylko w tematach, w których czujesz się, jak ryba w wodzie i które sama na codzień poruszasz lub znasz z własnego podwórka.

8. Bądź tym, o czym mówisz.

Inaczej ujmując: Stosuj to, czego uczysz. Bądź dla ludzi chodzącycm przykładem, że to, o czym mówisz działa.

Mam nadzieję, że powyższe punkty pozwoliły Ci otworzyć oczy na to, jak zyskać uwagę swoich odbiorców i sprawić, aby faktycznie Cię słuchali, a nie tylko słyszeli i przechodzili obok obojętnie.

Pamiętaj, że jeśli ktoś decyduje się poświęcić Ci chwilę swojego czasu, jednocześnie obdarza Cię on kredytem zaufania. Możesz zachować go na długo i wciąż zwiększać, albo bardzo szybko stracić. Miej pewność, że zasługujesz na każdy grosz.

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY