Prowadzenie social media to nie lada wyzwanie, z którym zmierza się obecnie większość firm na całym świecie. Nie wystarczy już tylko mieć produkt, dobrze go opisać i sprzedać. Teraz marketing wszedł na wyższy poziom. Tak samo, jak na wyższy poziom wchodzą odbiorcy – kupujący.

Dlatego dziś zapoznasz się z 3 podstawowymi błędami, których należy unikać, by Twoi stali klienci zostali przy Tobie na jeszcze dłużej oraz by lista nowych przybierała na swej wielkości.

3 PODSTAWOWE BŁĘDY:

Nie myślenie tak, jak myśli klient

Fakt jest taki – Twój potencjalny Klient w mediach społecznościowych przesiaduje na tychże właśnie mediach bo: nudzi mu się, potrzebuje inspiracji, potrzebuje z kimś porozmawiać i tak dalej i tak dalej-a gdzie miejsce dla Ciebie? A dokładniej na zakup Twojej usługi, czy produktu? Cóż – zamiar zakupu jest dość niski- bo prawda jest taka, że zazwyczaj nie specjalnie szuka on produktów lub usług. Ale to nie znaczy, że nie chce kupić, prawda?

CO ZROBIĆ?

Tak więc, daj mu to czego chce, a nawet to, czego jeszcze nie wie, że chce. To, czego szuka Twój potencjalny Klient musi być interesujące, wartościowe, rozrywkowe i edukacyjne, coś co zaspokoi jego potrzeby. Buduj zaufanie i wiarygodność. Rozwijaj relacje i unikaj „głupich” błędów w mediach społecznościowych.

  • Opracuj awatary klientów/persony
  • Zrób ankietę lub porozmawiaj ze swoimi obecnymi klientami osobiście i dowiesz się, co możesz dla nich jeszcze zrobić w swoich mediach społecznościowych, by lepiej im służyć.

Klienci na to czekają, chcą być w centrum zainteresowania i dlatego z chęcią pomogą Ci odkryć ich wyzwania, a może nawet i znaleźć na nie rozwiązania! Gdy już wiesz wszystkie te rzeczy, możesz opracować strategię treści, która naprawdę służy Twoim idealnym klientom. My korzystamy z tego bardzo często, przy tworzeniu oferty. Nie jest to nic złego- po prostu poznajesz swojego klienta, a w końcu zaczynasz myśleć jak on i mówić jego językiem – a właśnie do tego dążysz, prawda?

  • Czerp inspiracje od innych! Sprawdź, jak to robią liderzy branży w Twojej niszy! Prześledź ich treści, zwracając uwagę na to, co i w jaki sposób przyciągają do siebie klientów

Promocja produktów usług i jeszcze raz usług. I jeszcze raz produktów.

Co post, to informacja o Twoim produkcie lub usłudze? Zależy Ci na sprzedaży, więc robisz wszystko by pokazać co masz lub co potrafisz?

Uwaga, bo tym możesz zanudzić swojego odbiorcę, a nawet i odstraszyć.

Bo cóż innego może pomyśleć sobie klient, jeśli codziennie nagminnie wrzucasz kontent związany tylko z Twoimi produktami/usługami, jak nie to, że desperacko chcesz je po prostu „wcisnąć”? Może dlatego robisz to w taki sposób, bo Twój produkt nie jest taki jak go opisujesz, może ma jakiś defekt, a może nie jest kompletnie dopasowany do potrzeb kupującego- tak- właśnie takie wątpliwości mogą się pojawić w głowie Twojego klienta.

CO ZROBIĆ?

  • Patrz punkt 1- czyli dowiedz się, kim są Twoi klienci, podpytaj, co lubią robić, co ich interesuje.
  • Wrzucaj content, który inspiruje, edukuje, a może pokazuje pewien lifestyle – doskonale robi to np. Nike na swoim Instagramie czy Pintereście.
  • Nie zapominaj- to nie Twój produkt, czy usługa są najważniejsze w sprzedaży. Ludzie muszą polubić Ciebie, ale musisz im pokazać, że jesteś dla nich i że to właśnie Ty jesteś po to, by rozwiązać ich wyzwania i wprowadzić trochę słońca do ich życia.

Brak strategii

Brak strategii, to najczęściej też i brak sformułowanej misji i wizji, ustalonego celu i planu działań ani określonej grupy docelowej. Czyli tak naprawdę wszystko dzieje się przypadkowo i bardzo możliwe, że też i z mniejszym zaangażowaniem.

Strategia pomoże Ci określić cele komunikacyjne, które z kolei mogą doprowadzić do zwiększenia świadomości marki czy zwiększenia konwersji.

CO ZROBIĆ?

  • Opracuj własną strategię mediów społecznościowych.
  • Wdrażaj ją, utrzymuj i śledź efekty.

Mega Czarniecka,
Project Manager w embraceyourlife.pl