3 ważne rzeczy, które przyciągną klientów i wzmocnią ich lojalność

… czyli o Marketingu 3.0 słów kilka.

Brzmi poważnie, ale zapewniamy Cię- będzie lekko, przyjemnie i konkretnie.
Dowiesz się, co możesz zrobić:

  • by to klienci przychodzili do Ciebie ( a nie Ty do nich)
  • by zostawali u Ciebie na znacznie dłużej… i dłużej…
  • i do tego, by to oni wtulali kolejnych konsumentów w Twoje ramiona.

To co? Zabieramy się za konkrety! 😉

Od pewnego czasu po świecie marketingu krąży takie pojęcie jak „prosument” (którego twórcą jest Toffler)- czyli konsument i producent w jednym.
Innymi słowy- konsument produkuje, wytwarza, wymyśla produkt, który sam później kupuje.

Przykład?
Nike pozwolił swoim klientom stworzyć własne buty (przy odpowiednich zastrzeżeniach i warunkach), a więc:
Klient z pomysłem -> Klient tworzy obuwie przez odpowiednie do tego narzędzia dostępne w przeglądarce -> akceptacja modelu przez Nike-> zakupienie zaprojektowanych butów przez Klienta i wyrób produktu dla Klienta (twórcy)-> zadowolony Klient ze spersonalizowanymi butami Nike.

Tworząc markę i zastanawiając się, jaką pozycję ta marka będzie miała należy myśleć o wartościach, które będzie reprezentować, jakie korzyści będzie czerpać nasz konsument z przynależności do Ciebie- do Twojej marki.

W momencie tworzenia własnych butów Nike, Klient staje się oryginalną jednostką- w końcu ma on jedyne w swoim rodzaju buty!
Czasy, kiedy masowa produkcja była czymś bardzo popularnym i powszechnie przyjętym- zaczynają się mocno zmieniać. Dlaczego? Ponieważ ważniejsze dla dzisiejszych pokoleń są: zachowanie minimalizmu, oryginalności i możliwość dzielenia się własnymi wartościami z innymi.

Co więc zrobić, by przyciągnąć klientów?

1. Zaangażować konsumenta

Oni mówią, my słuchamy.
Nie bój się prosić o pomoc swoich klientów- oni właśnie czekają na to, byś zadała im pytanie: co ulepszyć, co poprawić?
Klient ma szansę wypowiedzieć się na temat Twojej marki, bo został przez Ciebie o to poproszony?
Super! O to chodzi! Dlaczego?
Wykorzystujesz w ten sposób aktywność swoich konsumentów, a do tego zwiększasz ich zaangażowanie. A jak im jeszcze za to podziękujesz… Wow! Wtedy zaczyna się magia!

Powiedzmy, że upiekłaś ciasto dla kogoś bliskiego- włożyłaś w to dużo pracy, zaangażowania i czasu. Bliska osoba docenia to, dziękuje Ci i w dodatku mówi, że to najlepsze ciasto jakie jadła. Kto najprawdopodobniej zrobi ciasto przy następnej okazji?
Ty! Bo zapamiętałaś to miłe uczucie, gdy druga osoba była wdzięczna, zrobienie przyjemności tej konkretnej osobie będzie przyjemnością także i dla Ciebie- już raz tego doświadczyłaś, więc pewnie będzie tak i przy kolejnej okazji!

Pamiętaj tylko o jeszcze jednym: SŁUCHAJ co mówi Twój klient i WDRAŻAJ to. Czyli nie tylko pytaj i dziękuj za opinie, czy porady. Ulepszaj swoje produkty i usługi w oparciu o to, co właśnie usłyszałaś.

2. Odpowiedzieć na problemy społeczne

Nie mówię o tym, że masz zaraz zakładać fundację, czy tworzyć ogromny program wsparcia ochrony środowiska- choć to na pewno mile widziane.
Mam na myśli to, byś pokazała konsumentom, że Twoja marka poprzez dostarczanie produktów czy usług, troszczy się o problemy społeczne czy ekologiczne, globalne (nawet w najmniejszym stopniu, jednostkowo). Tak jak Żywiec Zdrój sadzi drzewa, H&M przetwarza stare ubrania w nowe modele, tak i inne marki zbierają datki dla dzieci z domów dziecka, czy przekazują 1% dochodu na wyposażenie szpitali itd.
Lubimy marki, które działają zgodnie z naszymi wartościami i zainteresowaniami i coraz częściej lubimy by nasze poszczególne działania pozytywnie oddziaływały na życie nasze i innych- chcemy zmieniać świat na lepsze. Z tym wiąże się kolejny aspekt, a mianowicie…

3. Zaspokoić potrzeby duchowe

Ludzie czują potrzebę realizacji, chcą zmieniać świat, wprowadzać coś nowego. Konsumenci zaczęli zwracać uwagę na co innego przy kupowaniu. Społeczeństwo przechodzi z „mieć” na „być”. Szukają odpowiedzi na pytanie: Dlaczego? Co daje mi ta marka, jakie korzyści? Czy działa zgodnie z moimi wewnętrznymi przekonaniami i wartościami? Itd.
Saga przywołuje wartość jaką jest rodzina, Coca Cola – przyjaźń, wolność i dobrą zabawę, Allegro poprzez świąteczne kampanie reklamowe- marzenia, wygodę i niezależność- czy już wiesz, o co mi chodzi?
Ważne jest więc, by wartości Twojej marki były dokładnie opracowane- dzięki temu utrzymasz klienta. Jeśli jest on wierny wartościom, które wyznaje też i Twoja marka- dlaczego miałby odchodzić od Ciebie i szukać gdzie indziej, skoro wszystko czego potrzebuje ma u Ciebie?

Spraw więc, by Twoja marka rozwijała się na równi z człowiekiem, by miała wartości, czuła i realizowała się i sprawiała, że świat będzie lepszy i piękniejszy 🙂

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-04-17T08:01:44+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

BEZPŁATNA SERIA VIDEO DOSTĘPNA
DO 4 LISTOPADA!

Warsztat online dla osób przedsiębiorczych, które wierzą, że poza 5-cioma zmysłami istnieje znacznie większy świat, rządzony prawami natury – i są otwarte zgłębiać jego tajemnice.

Loading...