Kiedy byliśmy dziećmi, istniały dla nas 2 słowa, które od razu przykuwały naszą uwagę i wpływały na naszą wyobraźnię. Pamiętasz je?

Pewnego razu…

Te słowa pozwalały nam wchodzić do świata wspaniałych przygód, poznawać niezastąpionych przyjaciół, odkrywać i doświadczać nieznanego. Bajki i historie nie wciągały nas tylko dla rozrywki, ale przede wszystkim dla wartościowych lekcji. Np o tym, aby podążać za marzeniami mimo wszystko, pomagać słabszym w potrzebie, dzielić się z innymi i nie dać się zjeść potworom.

I oto jesteśmy, w dorosłym świecie. Jednak – czy coś się zmieniło? Nadal – historie potrafią być dla nas inspiracją, przyciągnąć naszą uwagę, nauczyć nas czegoś lub przypomnieć ważną lekcję i pchnąć do działania.

Czy już teraz rozumiesz, jak ważne jest używanie historii w interakcji z Twoimi odbiorcami, którzy są gdzieś tam, po drugiej stronie monitora?

Oto 5 rodzajów historii, które powinnaś zastosować w swoich działaniach promocyjnych po to, aby jeszcze bardziej angażować Twoich odbiorców.

Nr #1: Osobista podróż

Twój biznes, projekt lub produkt istnieją m.in. dlatego, że masz już jakieś doświadczenie związane z branżą w jakiej działasz. Opowiedz o tym, jak do tego doszłaś. Może to była decyzja o tym, aby rozwiązać jakiś problem? Albo po prostu idea, która pojawiła się w Twojej głowie pewnego dnia?

To jest rodzaj historii, który odbiorcy uwielbiają, i z którym chcą się utożsamiać.

Ten rodzaj historii szczególnie pomocny może być przy promocji nowego produktu czy projektu. Poza uwzględnieniem korzyści dla innych czy mocnych stron projektu, możesz pokazać swoją ludzką twarz i przekonać, dlaczego to właśnie Ty jesteś osobą, z którą warto pracować lub która ma odpowiednie doświadczenie, pozwalające na rozwiązania czyjegoś problemu.

Nr #2: Pokonywanie przeszkód

Wszyscy uwielbimy historie bohaterów, którzy radzą sobie z przeciwnościami, prawda? Czy Ty lub… któryś z Twoich klientów, przezwyciężyliście jakiś wielki – życiowy lub biznesowy – problem? Oczywiście, że tak – wszyscy mamy taką historię. Często tylko nie doceniamy się na tyle, aby uważać, że ta historia może być dla kogoś inspiracją.

Kiedy dzielisz się swoją historią pokonywania przeszkód, Twoi czytelnicy – ponownie – mogą w tej historii odnaleźć cząstkę siebie.

I kto wie – może ten problem, który pokonałaś lata temu, jest tym, przez który teraz ktoś próbuje przejść? A Twoja historia, Twój przekaz, mogą pomóc tej osobie rozwiązać go szybciej, niż by się spodziewała?

Nie zwlekaj. Podziel się taką historią.

Nr #3: Bajka

Jak dobrze wiemy, bajka to krótka historia, która uosabia np. zwierzę, jakiś przedmiot, cokolwiek – po to, aby przekazać ważną wiadomość, morał lub puentę.

Wszyscy znani autorzy, liderzy, mówcy motywacyjni, czy coachowie, stosują pewien rodzaj bajki lub po prostu wymyślonej historii – właśnie po to, aby nauczyć nas pewnej lekcji.

Może Ty sama swoim dzieciom opowiadasz bajki na dobranoc, które wnoszą do ich świata coś pięknego i uczą ich na temat wartości? Dlaczego więc nie podzielisz się tymi bajkami na swoim blogu? Lub w trakcie kolejnego wystąpienia?

Dorośli też mają w sobie wewnętrzne dziecko.

Nr #4: Inspirująca historia

Czy wiesz, że książka “Balsam dla duszy” Jacka Canfielda została sprzedana w ponad 120 milionach egzemplarzy? Jaki było powód takiego sukcesu?

Ludzie chcą być inspirowani. Pożądają odkrywać w tego rodzaju historiach, że niemożliwe nie istnieje – i że wszystko, o czym oni marzą – też jest do zrealizowania.

Nr #5: Ostrzegająca historia

Jednym z największych ludzkich motywatorów jest nasze pragnienie unikania bólu. Właśnie dlatego zawsze, kiedy włączasz wiadomości o 20:00, wygląda na to, że wali się świat.

Większości ludzi wydaje się przecież, że bycie świadomym tego, co złego może się wydarzyć, uchroni ich przed złymi doświadczeniami.

No więc, może jest coś, czego możemy się nauczyć z tych wszystkich negatywnych zdarzeń?

Czy posiadasz jakąś historię lub informacje, które mogą uchronić Twoich odbiorców przed stratą pieniędzy lub czasu? Nie zatrzymuj tego dla siebie.

Podsumowanie

No dobrze – masz to. 5 rodzajów historii, których możesz już teraz używać w każdym swoim następnym wpisie na blogu, video, webinarze lub przemówieniu czy nawet – spotkaniu networkingowym.

Ale to nie koniec. Mamy dla Ciebie zadanie domowe.

Wypisz na kartce papieru wszystkie elementy, wartości, cechy, zalety z Twojego życia, które są warte ubrania w historię. To są więc wszystkie te początki, które sprawiły (zapoczątkowały) u Ciebie jakąś zmianę.

Napisz też na tej samej kartce wszystko to, co czyni Cię wyjątkową. Może jakieś hobby? Może wyjątkowa umiejętność? Może po prostu Twoje dzieci i styl życia? Zarzyj wszystko, co przyjdzie Ci do głowy.

Zaraz po tym, kiedy stworzysz sobie takie listy, zaczniesz zauważać, jak nawet jedną z wymienionych możesz przełożyć i zastosować w swoim kolejnym wpisie na blogu.

Stwórz go więc i koniecznie podziel się nim tutaj, w komentarzu poniżej lub wyślij do nas maila z tym wpisem, wiadomość na facebooku. Serio. Nie zwlekaj!

Pamiętaj, im więcej pokazujesz siebie i swojej ludzkiej twarzy w Twoim biznesie (szczególnie online), tym więcej osób będzie w stanie Cię zrozumieć, zrozumieć Twój przekaz, Twoje działania, Twoje emocje. Dzięki temu – co raz więcej z nich będzie chciało do Ciebie wracać.

Mamy nadzieję, że właśnie teraz zainspirowałyśmy Cię do działania.

A jeśli jeszcze nie poznałaś jednej z naszych historii, koniecznie kliknij w zakładkę O NAS.

Ściskamy!