Wiele osób pyta nas, co promować przez Internet. Pytają w dwóch przypadkach:

– kiedy nie mają swojej firmy i nie wiedzą, od czego zacząć, ale widzą potencjał

– kiedy mają swoją firmę ale sprzedają usługi

Dzisiaj w tym poście przybywamy z odpowiedzią na odwiecznie powtarzające się pytanie:

CO PROMOWAĆ W INTERNECIE?

„Co” jest najmniej istotne. Zacznij od najważniejszego…

Aby skutecznie promować jakiekolwiek działania, produkty czy usługi przy użyciu internetu (a przez skutecznie, mamy na myśli fakt, że się SPRZEDAJĄ, najlepiej jeszcze przez Twój zautomatyzowany system sprzedaży), najpierw musisz odpowiedzieć sobie na inne pytania.

1. CO jest Twoją pasją?

Aby oferować innym to, co masz; najpierw to, co masz musi być spójne z Tobą i tym, co Cię interesuje. W przypadku, kiedy wpadasz na pomysł, że użyjesz internetu do promocji czegokolwiek, byleby zarobić trochę grosza, to gwarantuję Ci, że skończysz tak szybko, jak zaczynasz.

Skąd to wiemy? Cóż, my też kiedyś zaczynałyśmy. Przechodziłyśmy różne ścieżki i to jest temat na zupełnie inny artykuł (a nawet książkę). Jedno wiemy na pewno – kiedy próbujesz sprzedawać coś, co nie jest spójne z Tobą i Twoją pasją – ludzie tego nie kupują, bo podświadomie wyczuwają brak spójności.

Dodamy więcej. Ludzie nie kupują, ponieważ nie jesteś dla nich autorytetem, który jest w stanie porwać ich za sobą, dzieląc się tym, co oferujesz z entuzjazmem i wiarą, że TO działa.

Zatem, zanim odpowiesz sobie na pytanie, co promować, aby sprzedawać, najpierw daj sobie dużo czasu na zajrzenie w siebie i odpowiedzenie sobie na pytanie, co KOCHASZ robić. „A potem zacznij to robić”.

2. KOMU chcesz polecać to, co masz?

Nasze ulubione pytanie. Statystycznie najczęściej pomijane przez nowych, ambitnych i zbyt łapczywie działających w sieci „marketerów”.

To niewiarygodne, ale większość osób rozpoczynających promocję swojej marki przy użyciu internetu w ogóle nie podejmuje pracy nad jasnym i klarownym określeniem swojej grupy docelowej. Z założenia bowiem (niestety) KAŻDY jest dla nich potencjalnym klientem.

Zatrzymajmy się więc na chwilę przy tym wątku.

Potencjalnie… Czy Pani (1) Jadzia, 50 +, która żyje na wsi, z renty 1000 zł brutto i (chwała dla niej) potrafi obsługiwać Facebook będzie dobrym Klientem na szkolenia z zakresu rozwoju osobistego, w które musiałaby zainwestować 300 zł jednorazowo? Najprawdopodobniej nie, ponieważ 300 zł to dla niej tydzień wyżywienia i spotkania przy ciastku z wnuczkami.

Ale analogicznie… Inna Pani (2) Jadzia 50 +, która żyje w mieście, z renty 3000 zł brutto i wynagrodzenia męża 3000 brutto, uwielbiająca czytać książki i szukająca możliwości kontaktu z nowymi ludźmi, przy tym śmigająca po profilach znajomych na Facebooku, z pewnością nie zawaha się, aby w takie szkolenie za 300 zł zainwestować.

I jeśli jesteś dobrym sprzedawcą lub nauczysz się tego w trakcie rozwoju, to z pewnością jesteś w stanie sprzedać każdej Pani Jadzi. Pytanie, czy Twoja misja to zdzierać z każdego, aby mieć dla siebie, czy pomagać i mieć poczucie spełniania większej misji, dla której każdy z nas jest stworzony.

Od strony Marketingowej różnica jest ogromna:

po pierwsze: w sposobach docierania do odpowiedniej Pani Jadzi, na której bardziej nam zależy
po drugie: w czasie uświadamiania wartości tego co oferujesz Paniom Jadziom (?)

Więc, do kogo Ty kierujesz swoje działania? Jacy ludzie znajdują się w Twojej grupie docelowej, w obrębie branży związanej z Twoją pasją? Czego ci ludzie szukają? Gdzie szukają? Jak szukają? Ile oni zarabiają? Czy będą chcieli płacić za tzw. „know how” czy raczej za produkty fizyczne? Jakie pasje mają ci ludzie? Gdzie spędzają czas wolny? W jakich miejscach się pojawiają?

To tylko niektóre z najważniejszych pytań dotyczących Twojej grupy docelowej.

3. Jaki PROBLEM możesz rozwiązać?

A teraz, kiedy już wiesz, co Cię pasjonuje i kogo może interesować Twój temat, czas na kolejne pytanie. To, co uwielbiasz robić… Jak może to pomagać innym? Jaki problem może to rozwiązać w obrębie branży, z którą wiąże się Twoja pasja i w obrębie grupy docelowej, którą masz określoną?

Jak znaleźć „problem” na który możesz odpowiadać? To proste. Jeśli nie masz jeszcze swojej marki, ale bardzo chcesz stać się autorytetem, rozejrzyj się za tym, jakie PYTANIA najczęściej zadają osoby znajdujące się w potencjalnej grupie odbiorców, do których chcesz kierować swoje rozwiązania.

Stwórz ankietę i wyślij ją do Twoich znajomych, którzy mogą znajdować się w potencjalnej grupie Twoich odbiorców.

Kiedy już masz swoją markę i sprzedajesz usługi, również zorientuj się w problemach i wyzwaniach Twojej grupy docelowej. Pytaj Twoich stałych i nowych klientów i zapisuj to, co jest wspólne.

4. CO PROMOWAĆ w Internecie?

Przechodząc do odpowiedzi na pytanie, które pojawia się w naszych mailach najczęściej… Kiedy już znasz odpowiedzi na wcześniejsze pytania – teraz pora na… STWORZENIE TWOJEGO DARMOWEGO INFOPRODUKTU. To pierwsza rzecz, jaką możesz zrobić, jeżeli zależy Ci na długotrwałym istnieniu w sieci.

Dlaczego darmowego?

Odpowiemy trochę inaczej.

Wiesz, jaki jest najczęściej popełniany przez niedoświadczonych sprzedawców online błąd? Taki, że sprzedają oni „na dzień dobry”.

W Marketingu Internetowym chodzi o budowanie autorytetu i wizerunku. Twoi potencjalni klienci chcą mieć pewność, że nie jesteś kolejnym naciągaczem, który potrzebuje szybko zarobić. Oni chcą mieć pewność, że to co dasz im za darmo ma jakąś wartość i wymagało Twojego zaangażowania (nie tylko kopiuj wklej). Dodatkowo oczywiście muszą sprawdzić, czy mogą to rozwiązanie zastosować u siebie i czy faktycznie działa. Kiedy tak się stanie, to tylko kwestia czasu, aż przyjdą do Ciebie po więcej.

Możesz wyciągnąć wniosek, że „nieważne co” będziesz sprzedawać. To bardzo błędny wniosek. To bardzo istotne co i w jakiej formie będziesz sprzedawać. Ale zanim dokonasz jakiejkolwiek sprzedaży na dużą skalę, musisz zbudować swój własny prestiż i wizerunek. A to wymaga pracy i odpowiedniego sposobu myślenia.

A co z osobami, które mają swoje usługi? Cóż… Nasz ulubiony przykład fryzjera, który ma swój salon gdzieś w Warszawie i ogromny potencjał na więcej. Znajdziesz odpowiedź na to i inne pytania w szkoleniach online, które teraz masz dostępne w jednym miejscu.

Zapraszamy po więcej na naszej stronie!

Ściskamy!