Content is king?! Czyli o dzisiejszym Content Marketingu słów kilka…

Na pewno już gdzieś kiedyś słyszałaś, że:

🔷CONTENT IS KING.🔷

Cóż. Nic w tym złego nie ma. Cała prawda. Tylko, że już nieco NIEAKTUALNA.

Content był kiedyś najważniejszym aspektem w marketingu. Treść, którą przekazujemy była chyba najważniejsza ze wszystkiego, co tyczy się marketingu.

🔹Jednak od pewnego czasu to nie content, ale context jest najważniejszy (w jakim treść jest przekazywana).
🔹Inaczej mówiąc- kontent (treść) będzie dobrze zrozumiany tylko wtedy, jeżeli będzie przekazany w odpowiednim kontekście.

🔵Czym jest ten context (kontekst)?

Kontekst jest sytuacją, w której się znajdujemy. To te wszystkie zewnętrzne elementy, które składają się na to, jak rozumiemy dany przekaz i jak ten przekaz do nas trafia.

Co to za podstawowe elementy i na co dziś powinnaś zwracać uwagę przy tworzeniu treści?
🔸Right channel- powinnaś wiedzieć, gdzie najlepiej będziesz mogła skomunikować się ze swoim odbiorcą, jakim kanałem/ jaką ścieżką najprędzej i najskuteczniej do niego dotrzesz
🔸Right person- czyli charakteryzuje Twojego użytkownika, kim on jest, co dla niego jest interesujące, może też jaka jest jego historia zakupu na Twojej stronie?- innymi słowy- jakie są jego działania online, dzięki którym możesz wysnuć wnioski na temat tego, co może go zainteresować
🔸Right message- gdy już wiesz, kim jest Twój użytkownik i co chce on osiągnąć, musisz pomyśleć o tym, jakie rodzaje treści, sprawią, że Twój odbiorca/ potencjalny klient będzie chciał z nich skorzystać by w końcu kupić Twój produkt lub usługę
🔸Right time- musisz znaleźć odpowiedni moment na to, by przekazać odpowiednią treść odpowiedniej osobie
🔸Right situation- musisz znać sytuację, w jakiej znajduje się Twój odbiorca, np. może Twojemu odbiorcy urodziło dziecko, wziął ślub, kupił nowy samochód, dom?

😲 Co ciekawe…. 😲

Obecnie otrzymujemy tyle informacji, ile człowiek w średniowieczu przez ponad 1 miesiąc.

A spraw do załatwienia mamy przez jeden tydzień tyle, co w średniowieczu ludzie mieli przez całe swoje życie.

Czemu służy ta informacja?
Kluczem jest zrozumienie nas samych.
Powyższe porównanie obrazuje to, co dzieje się z dzisiejszym światem…
…światem marketingu również.

Jesteśmy ciągle bombardowani informacjami, powiadomieniami, co powoduje, że stajemy się nadaktywni, ciągle pobudzeni, a przez co zaczynamy czuć się tym wszystkim zmęczeni, znudzeni i bezradni.

Wiesz, że jesteśmy porównywani do złotej rybki.
A wiesz dlaczego?

Nie dlatego, ze potrafimy spełniać 3 życzenia… (choć zapewne byłaby to ciekawa umiejętność)…
Ale dlatego że…

Dlatego, że podobnie jak ta złota rybka, my, użytkownicy mediów społecznościowych mamy zdolność skupienia uwagi przez – UWAGA… aż do 7 sekund.

7 SEKUND

Wydawać by się mogło, że mrugnięcie okiem trwa dłużej.

Dlatego też nie same treści są teraz najważniejsze, ponieważ odbiorców nie interesuje to, co Ty jako twórca treści, dla nich tworzysz. Jest teraz tego dużo za dużo.
 Musisz więc nauczyć się umiejętnie opakowywać te treści w odpowiedni kontekst.
___________________________________________

A CO MOŻE CI W TYM POMÓC?

O tym więcej przeczytasz w kolejnym artykule, który pojawi się na naszym blogu już wkrótce. 

ŚLEDŹ nas uważnie!

______________________________________________________________________________________________________

A Ty? Czemu do tej pory poświęcałaś więcej swojej uwagi?

❓Context vs content❓

Podziel się swoim doświadczeniem z content marketingiem w komentarzu 👏

😍

W razie pytań, napisz do nas na💌 kontakt@embraceyourlife.pl 💌

Dobrego dnia,

Mega Czarniecka, Project Manager w embraceyourlife.pl – Mentorki Marketingu i Zwiększania Sprzedaży Online


DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-11-13T13:30:34+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

Loading...