Na pewno już gdzieś kiedyś słyszałaś, że:

CONTENT IS KING

Cóż. Nic w tym złego nie ma. Cała prawda. Tylko, że już nieco NIEAKTUALNA.

Kontent był kiedyś najważniejszym aspektem w marketingu. Treść, którą przekazujemy była chyba najważniejsza ze wszystkiego, co tyczy się marketingu.

Jednak od pewnego czasu to nie kontent, ale kontekst jest najważniejszy (w jakim treść jest przekazywana). Inaczej mówiąc- kontent (treść) będzie dobrze zrozumiany tylko wtedy, jeżeli będzie przekazany w odpowiednim kontekście.

Czym jest ten kontekst?

Kontekst jest sytuacją, w której się znajdujemy. To te wszystkie zewnętrzne elementy, które składają się na to, jak rozumiemy dany przekaz i jak ten przekaz do nas trafia.

Co to za podstawowe elementy i na co dziś powinnaś zwracać uwagę przy tworzeniu treści?

Odpowiedni kanał – powinnaś wiedzieć, gdzie najlepiej będziesz mogła skomunikować się ze swoim odbiorcą, jakim kanałem/ jaką ścieżką najprędzej i najskuteczniej do niego dotrzesz

Odpowiednia osoba – czyli charakteryzuje Twojego użytkownika, kim on jest, co dla niego jest interesujące, może też jaka jest jego historia zakupu na Twojej stronie. Innymi słowy- jakie są jego działania online, dzięki którym możesz wysnuć wnioski na temat tego, co może go zainteresować

Odpowiedni przekaz – gdy już wiesz, kim jest Twój użytkownik i co chce on osiągnąć, musisz pomyśleć o tym, jakie rodzaje treści, sprawią, że Twój odbiorca/ potencjalny klient będzie chciał z nich skorzystać by w końcu kupić Twój produkt lub usługę

Odpowiedni czas – musisz znaleźć odpowiedni moment na to, by przekazać odpowiednią treść odpowiedniej osobie

Odpowiednia sytuacja – musisz znać sytuację, w jakiej znajduje się Twój odbiorca, np. może Twojemu odbiorcy urodziło dziecko, wziął ślub, kupił nowy samochód, dom?

Co ciekawe…

Obecnie otrzymujemy tyle informacji zewnętrznych, ile człowiek w średniowieczu przez ponad 1 miesiąc.

A spraw do załatwienia mamy przez jeden tydzień tyle, co w średniowieczu ludzie mieli przez całe swoje życie.

Czemu służy ta informacja?

Kluczem jest zrozumienie nas samych. Powyższe porównanie obrazuje to, co dzieje się z dzisiejszym światem…
…światem marketingu również.

Jesteśmy ciągle bombardowani informacjami, powiadomieniami, co powoduje, że stajemy się nadaktywni, ciągle pobudzeni, a przez co zaczynamy czuć się tym wszystkim zmęczeni, znudzeni i bezradni.

Wiesz, że jesteśmy porównywani do złotej rybki. A wiesz dlaczego?

Nie dlatego, ze potrafimy spełniać 3 życzenia… (choć zapewne byłaby to ciekawa umiejętność)… Ale dlatego że…

Dlatego, że podobnie jak ta złota rybka, my, użytkownicy mediów społecznościowych mamy zdolność skupienia uwagi przez – UWAGA… aż do 7 sekund.

7 SEKUND

Wydawać by się mogło, że mrugnięcie okiem trwa dłużej.

Dlatego też nie same treści są teraz najważniejsze, ponieważ odbiorców nie interesuje to, co Ty jako twórca treści, dla nich tworzysz. Jest teraz tego dużo za dużo. Musisz więc nauczyć się umiejętnie opakowywać te treści w odpowiedni kontekst.

A CO MOŻE CI W TYM POMÓC?

O tym więcej przeczytasz w kolejnym artykule, który pojawi się na naszym blogu już wkrótce. 

ŚLEDŹ nas uważnie!

W razie pytań, napisz do nas na: [email protected]

Dobrego dnia,

Mega Czarniecka, Project Manager w embraceyourlife.pl

DLA POCZĄTKUJĄCYCH

STRATEGIA MARKETINGOWA Z KONSULTACJAMI

Dopiero co założyłaś fanpage i chcesz budować markę osobistą? To idealne miejsce, aby rozbujać Twoją markę. Możemy wziąć pod lupę Twoje dotychczasowe działania promocyjne i sprzedażowe, aby dać Ci wskazówki co dopracować, czego kompletnie nie robić lub czego robić więcej. Stworzymy dla Twojej marki strategię marketingową, dzięki której zaczniesz regularnie zyskiwać nowych klientów i zbudujesz społeczność. Wszystko po to, abyś mogła Twój pomysł traktować jak regularny biznes, a nie tylko chwilowe hobby.

WIĘCEJ

DLA ZDETERMINOWANYCH

MENTORING BIZNESOWY DOPASOWANY DO UMIEJĘTNOŚCI

Masz już pierwszych, zadowolonych klientów w swoim portfolio? Brałaś udział w różnych kursach o tym, jak budować społeczność na FB, jak promować się na Instagraime a może nawet wiesz już jak ustawiać reklamę (przynajmniej w podstawowej wersji)? Jeśli czujesz, że masz większy potencjał i chcesz wdrożyć kursy online albo dopracować obecną formę ich sprzedaży – tworząc stabilny model biznesowy – dobrze trafiłaś. Popracujemy z Tobą od 3 do 6 miesięcy, ze skupieniem na efektach. Pomijając pierdoły.

WIĘCEJ

DLA ZAAWANSOWANYCH

DOPRACOWANIE MODELU BIZNESU I ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Sprzedajesz kursy, szkolenia lub usługi przez Internet regularnie? Masz powyżej 50.000 zł przychodu brutto rocznie (lub więcej) i ZDECYDOWANIE potrzeba Ci skoku kwantowego (o przynajmniej jedno zero) bo… Jesteś zestresowana, masz na sobie za dużą odpowiedzialność i zdecydowanie za mało czasu? Podczas współpracy uporządkujemy Twój model biznesowy, usuniemy zbędne rzeczy z kalendarza i listy produktów/ usług, zoptymalizujemy procesy, dopracujemy sprzedaż i cash flow. W jak najszybszym czasie.

WIĘCEJ