Są takie aspekty content marketingu, których nie powinnaś lekceważyć, jeśli chcesz wznosić swoją markę na wyżyny rozpoznawalności. Nie ma więc na co czekać. Przestrzegaj tych 10 przykazań przez rok, a zobaczysz, jak bardzo wzrośnie Twoja rozpoznawalność w sieci. Serio, serio!

  1. Nie będziesz mieć strony bez bloga

    Poważnie myślisz o promocji i marketingu swojej marki przy użyciu internetu? Jeśli więc jakimś cudem jeszcze nie podłączyłaś do swojej strony www BLOGA, zrób to teraz! Naprawdę uważasz, że wystarczy Ci tylko strona albo sklep internetowy, aby utrzymywać się na powierzchni Google, dla którego liczy się (po pierwsze) treść i (po drugie) jakość treści? Jeśli marzysz o tym, aby szybować – nie daj się zatopić.

  2. Nie będziesz wzywać społeczności na daremno

    Będąc obecną w mediach społecznościowych, na pewno już nie raz zauważyłaś, że różni ludzie w różny sposób próbują „ożywić” swoją społeczność, zachęcając do jakiegoś wyznaczonego działania. Tylko, że co raz częściej ta społeczność w cale nie reaguje. Co nie znaczy, że nie jest aktywna. Jest – tylko na swój sposób. Jeśli ktoś często daje wpisy w mediach społecznościowych lub na blogu, to nie powinien wymagać wprost lajka pod każdym wpisem. Bez przesady. Gdybyś miała od tych samych osób wciąż lajki i komentarze, mogłabyś zacząć się obawiać, że masz stalkerów (prześladowców).

    Oszczędzaj więc wezwania do akcji i stosuj je tylko wtedy, gdy są naprawdę uzasadnione. Zacznij je wdrażać, jako część Twojej strategii marketingowej – niech to wezwanie będzie wyjątkowe i niedostępne dla wszystkich.

  3. Pamiętaj, aby w obiecany dzień wpis wypuścić

    Zobowiązałaś się w każdy wtorek i czwartek wypuszczać wpisy? To dlaczego wypuszczasz je w środę i sobotę? Gdy oficjalnie zobowiązujesz się do działania – realizuj swoje obietnice. A jeśli coś Ci wypadło – wyjątkowo – poinformuj o tym na wszystkich swoich mediach. I podaj datę, kiedy nadrobisz zaległości.

    I nie ważne, czy jesteś początkującą blogerką/ vlogerką. Nawet jeśli po drugiej stronie czeka jedna osoba, to właśnie tej jednej osobie należą się wyjaśnienia. Gdy tego nie zrobisz – nie bądź zaskoczona, że poczytność Ci spada.

  4. Czcij każde udostępnienie i komentarz

    W content marketingu chodzi o szczere budowanie relacji z Twoimi odbiorcami przez możliwość jaką same sobie tworzymy – czyli przez dawanie wartości w różnych postaciach. A skoro chodzi o budowanie relacji, to znaczy, że nie wolno Ci zostawić ŻADNEGO komentarza ani udostępnienia bez echa.

    Podziękuj w formie komentarza pod udostępnieniem wszystkim, którzy w ostatnim miesiącu sherowali Twoje posty. Podziękujesz mi potem za skok zasięgu na Facebooku.

  5. Nie rezygnuj

    W tej zabawie w dawanie wartości poza budowaniem relacji chodzi o wytrwałość. Wiesz, że większości bardzo popularnych marek modowych, kulinarnych, parentingowych lub lifestylowych zajęło aż 5-7 lat, aby osiągać rekordową ilość odsłon?

    7 lat regularnego pisania lub realizacji video, rozumiesz? Nie rezygnuj. Nigdy nie wiesz, gdzie Cię to zaprowadzi, ale jeśli teraz myślisz o odpoczynku od bloga, to nie rób tego. Daj sobie dzień, może dwa, ale na pewno nie kila miesięcy, bo ta kula śniegowa, którą tworzysz może szybko stopnieć, jeśli jej dobrze nie popchniesz.

  6. Nie staraj się pisać wszędzie

    Są takie portale, dla których się pisze. Niektórzy piszą, bo bardzo chcieli, innych o to poproszono. Może chciałabyś być tam, gdzie Cię nie ma i rozumiem to, ponieważ to idealny sposób na promocję siebie jako marki. Ale jeśli liczy się dla Ciebie prestiż, to musisz zrozumieć, że nie możesz być wszędzie tam, gdzie się świeci.

    Jeśli będziesz wszędzie, szybko się opatrzysz. Po 3 miesiącach będziesz nazywana „Znów ona, nic nowego”. Zadbaj o świeżość swojej marki, bądź tylko tam, gdzie naprawdę warto. Bądź rzadziej, ale konkretniej.

  7. Nie kradnij pomysłów

    Nie ma nic gorszego, niż czytanie kopii kopii. Masz tak, że jak widzisz stronę albo wydarzenie podobne to tego, którym było głośno 3 miesiące temu, to już wiesz, że nie możesz spodziewać się niczego nowego? Nie bądź jedną z tych osób, która na siłę chce się wyróżniać, a przez to jest jedną z wielu, która próbowała swoich sił w…

    Miej na siebie wizję. Pomysł to za mało.

  8. Nie mów źle o konkurencji

    To chyba przykazanie nie tylko content marketingu, ale biznesu w ogóle. Jednak – często zdarza mi się trafić na wpisy na Facebooku, w których ktoś jedzie po konkurencji (nie podając nazwy wprost) tak ostro, że jedyne co wypada zrobić, to tylko życzyć, aby karma nie wróciła jeszcze w tym wcieleniu.

    Nie pisz ani nie mów źle o konkurencji (przynajmniej publicznie). Zamiast tego zastanów się, jak możesz z konkurencją współpracować. Jak możecie wspólnie linkować swoje wpisy dla zwiększania zasięgu. Może ktoś nie ma w cale większej ilości lajków od Ciebie, ale za to prowadzi swoją stronę o lata świetlne dłużej. A skoro prowadzi ją po dziś dzień i wciąż dodaje nowe wpisy – oznacza to, że ma czytelników.

    Zanim więc następnym razem powiesz źle o konkurencji, zastanów się, jak jej czytelnicy mogą stać się też Twoimi czytelnikami.

  9. Nie miej ciśnienia na popularność 

  10. Dawaj wartość bez oczekiwań

    Wiesz, jaki jest sekret budowania marki w internecie? To proste – Brak oczekiwań. Jeśli zaczęłaś swoją przygodę z promocją marki z ciśnieniem na popularność, argumentując to sobie np. „Jeśli ona mogła, to ja tym bardziej”, albo „Ja też tak chcę/ Ja potrafię lepiej” – zapomnij o sukcesie w tej dziedzinie. Piszę to i mówię nie po raz pierwszy i prawdopodobnie nie po raz ostatni.

    Miałyśmy już dziesiątki potencjalnych klientów, którzy przychodzili do nas właśnie z taką intencją – zaistnienia na wczoraj. I co? I nic z tego nie wychodziło. Ani współpraca, ani ich dalsze działania w pojedynkę.

    Dlaczego?

    Ponieważ nie ma w tym prawdziwej pasji i zaangażowania w chęć pomocy innym za pomocą swoich usług lub produktów. A to właśnie jest domena osób, którym się udaje. Nie tych, którym się udało raz i potem szybko spadli ze świecznika.

Zastosujesz? A może już stosujesz? Daj znać w komentarzu, chętnie poznamy Twoje obecne działania

Pozdrawiam,

Honorata Lubiszewska

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY