FANPAGE CZY GRUPA NA FACEBOOKU? CO LEPSZE?

Właśnie… Co lepsze? I jaka jest tak naprawdę różnica pomiędzy tymi dwoma narzędziami i czy w ogóle jakaś istnieje?

Nie trzeba długo się zastanawiać… każda z nas z pewnością doskonale zdaje sobie sprawę, że te obydwa narzędzia Facebooka działają i zachowują się nieco inaczej. Pytanie jednak jakie może się nasuwać to: które z nich jest lepsze?
Żeby uporządkować i skupić wiedzę w jedno, na początek przypomnę Wam jakie są różnice pomiędzy tymi dwoma narzędziami, po czym przejdę do omówienia pozytywów strony oraz grupy na Facebooku.

Kto wygra?

Sprawdźmy to!

Fanpage na Facebooku vs Grupa na Facebooku – różnice

Na swoim fanpage wszystkie posty, jakie wstawiasz Ty, czy ktoś inny z Twojego zespołu, kto ma dostęp do konta firmowego, udostępnia je na tym fanpage jako Twoja firma. Może to być zatem nazwa Twojej firmy lub też Twoje imię i nazwisko jako marka osobista. W dodatku stronę tą (fanpage) budujesz i rozwijasz poprzez zbieranie likeów.

Jeśli chodzi o grupę na Facebooku, oczywiście może ona nazywać się tak jak Twoja firma czy marka, natomiast w momencie, kiedy wstawiasz w tej grupie post, nie będzie on wystawiony przez stronę Twojej firmy lub marki, ale przez Ciebie, przez Twój własny osobisty profil na Facebooku. Co więcej- grupę na Facebooku budujesz i rozwijasz dzięki jej członkom.

FANPAGE

1️⃣ Nie uruchomisz kampanii, nie puścisz reklamy swojego produktu czy usługi, jeśli nie będziesz posiadała Fanpage. Jeśli chcesz więc nawiązywać kontakt z klientami poprzez np. re marketing, budować swoją grupę odbiorców, czy też sprzedawać produkty lub usługi poprzez reklamy- musisz mieć swój Fanpage!

2️⃣ Co więcej, masz dostęp do analizy działań na swoim Fanpage, co też pozwala Ci na dopasowywanie strategii itp. W statystykach (Insights) możesz dowiedzieć się np. który post robi furorę pod względem likeów, który przyciągnął największy ruch, możesz sprawdzić zaangażowanie użytkowników na Twojej stronie w skali miesiąca, czy nawet jednego dnia i wiele, wiele więcej.

Ale uwaga- grupy na Facebooku mają już też swoje własny analizy/ raporty, jednak są one bardzo słabo rozwinięte, chyba że używasz narzędzia ze strony Grytics.

3️⃣ Fanpage na Facebooku to jedyne miejsce, w którym możesz tak naprawdę zaprezentować swoją firmę na Facebooku. Bo gdzie indziej? Co więcej, jeśli np. nie działasz jako marka osobista, ale chcesz publikować posty jako Twoja firma, cóż… znów- musisz mieć Fanpage, by móc to robić.

4️⃣ W grupie najważniejsza jest społeczność. To miejsce, w którym ludzie zbierają się by dzielić się czy porozmawiać o tym, co ich interesuje. ALE … tak, zgadza się, ludzie również mogą teraz wstawiać posty na Twoim Fanpage, jednak Facebook dba o to, by nikt tego nie robił lub by po prostu nie były one tak widoczne- także… nic tu po nas.

GRUPA:

Budowanie społeczności jest bardzo ważne dla Twojego biznesu i Twojej strategii marketingowej i właśnie do tego stworzone są grupy.

Jednak potrzebujesz jakiegoś fajnego tematu, niszowego i takiego, który będzie użyteczny i interesujący dla członków grupy i uwaga- tematem nie możesz być TY! Grupa jest po to, żeby budować społeczność w imię… w imię tematu który ich nurtuje, ciekawi, dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami, przemyśleniami itp. itd.
Pamiętaj! Nie stwarzaj grupy tylko dlatego, że masz ludzi, którzy Cie uwielbiają i kochają.

Stwórz grupę, która służy jakiemuś tematowi, a dzięki któremu Twoi potencjalni klienci pomyślą sobie: ej, chcę należeć do tej grupy, to jest temat, który mnie inetersuje!

1️⃣ Argumentem „ZA” grupą na Facebooku jest lepsza widoczność w „Aktualnościach”. Co prawda sprawdza się to w momencie gdy członkowie Twojej grupy są bardzo zaangażowani. Kontent, który umieszczany jest w grupie, jest lepiej widoczny w aktualnościach, a w dodatku członkowie grupy będą otrzymywać powiadomienia o nowych postach, komentarzach czy likach.

To jednak nie wszystko!

Dużo grup na Facebooku prowadzonych jest tak, jakby były zarazem Fanpagami. Prawdopodobnie dlatego, że ludziom wydaje się, że dzięki temu uzyskają większy ruch i częściej będą wyświetlani na górze aktualności.

Prawda jest jednak taka, że… grupy potrzebują interakcji, konwersacji- w skrócie mówiąc- człowieka a nie robota i jeśli będziesz traktować grupę tak jak fanpage- przygotuj się na, że żołnierze algorytmów zrobią z tym porządek i cóż- zdecydowanie na Twoją niekorzyść.

Tak więc pamiętaj- w grupie bądź człowiekiem!

2️⃣ Kolejnym dużym plusem mówiącym za grupą jest to, że możesz ją ustawić na prywatną, a nawet sekretną (ciiiii)!  A co za tym idzie? Daje Ci to kontrolę nad tym, kto się ma w niej znajdować i kto ma prawo do postowania, komentowania i kto ma widzieć wszystko, co dzieje się wewnątrz.

3️⃣Kolejny argument za grupą- system tagowania! A konkretniej możliwość powitania nowych członków, którzy dopiero co dołączyli do Twojej grupy. Już nie musisz zastanawiać się, którzy członkowie to „świeżaki”, a którzy z nich to „starszaki”- wystarczy, że po prawej stronie grupy znajdziesz informację o tym, ilu nowych członków dołączyło w tym tygodniu i klikniesz w przycisk: „Napisz post”. Facebook automatycznie wpisze w tenże post, wszystkich nowych członków grupy, a Ty wystarczy tylko, że przywitasz ich po swojemu jak należy. Fajne, prawda?

4️⃣ I ostatni argument- system modułów, dzięki któremu możesz uporządkować treści w grupie. Wszystko dzięki nowemu typowi grupy- edukacja społecznościowa- w niej właśnie możesz tworzyć moduły i segmentować treści, które udostępniasz odbiorcom- kursy online, nagrania, dokumenty, ebook.

______________________________

CO WIĘC JEST LEPSZE??? I CO POWINNAŚ  MIEĆ?

To zależy 😂

🔶 A tak poważnie- jeśli Twoim założeniem i planem jest rozwój firmy na Facebooku- do tego potrzebujesz nic innego jak- Fanpage, głównie z powodu reklam, o których wspomniałam wyżej. NATOMIAST jeśli masz biznes, który nadaje się do prowadzenia jakiejś społeczności i której możesz nadać konkretny temat, wokół którego gorliwie będą udzielać się jej członkowie, ale również i Ty- dobrze byś miała i Fanpage i grupę. Dlaczego i to i to? Myk tkwi w linkowaniu. Dzięki temu właśnie, ludzie będą mogli dowiedzieć się i znaleźć Twoja grupę na stronie Twojego Fanpage. Pamiętaj jednak o tym, o czym wspominałam wcześniej- oba te narzędzia pracują inaczej, dlatego też traktuj je odpowiednio dla ich przeznaczenia.

🔸Fanpage jest miejscem, gdzie zaciekawiasz odbiorców swoim kontentem, produktem, sobą.

🔸Grupa za to jest miejscem, gdzie tworzysz już konkretną społeczność z osób, które już Cię znają z Fanpage, to miejsce, dzięki któremu wiążesz ludzi konkretnym tematem i w dodatku członkowie tej grupy mogą sami tworzyć angażujące posty.

______________________________

Pochwal się w komentarzu: masz Fanpage, a może i to i to? Napisz o tym!

Nadal nie jesteś pewna, co byłoby dla Ciebie lepszym rozwiązaniem?

Napisz do nas na maila 📩: kontakt@embraceyourlife.pl 📩, a pomożemy Ci w wyborze i doradzimy, co przyniosłoby Tobie lepsze rezultaty.

Życzę Ci miłego dnia 💞,

Mega Czarniecka

Project Manager w embraceyourlife.pl – Mentorki Marketingu i Zwiększania Sprzedaży Online

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-10-03T21:33:49+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

BEZPŁATNA SERIA VIDEO DOSTĘPNA
DO 4 LISTOPADA!

Warsztat online dla osób przedsiębiorczych, które wierzą, że poza 5-cioma zmysłami istnieje znacznie większy świat, rządzony prawami natury – i są otwarte zgłębiać jego tajemnice.

Loading...