Prowadzisz biznes? W dodatku promujesz go online? Mało tego – ważnym miejscem do jego promocji i umieszczania kontentu jest dla Ciebie Instagram?

To zapewne nurtuje Cię tzw. odwieczne pytania, które brzmią:

  • Gdzie powinnaś umieścić swoje hashtagi na Instagramie?
  • Czy powinnaś je wpisywać w podpisie zdjęcia?
  • Czy może jednak powinnaś umieścić je w komentarzu dopiero po wstawieniu zdjęcia?
  • Czy to ma znaczenie?
  • Która metoda jest lepsza w dotarciu do większej ilości ludzi?

Jakie odpowiedzi na te wszystkie zadane pytania?

Odpowiedź jest jedna i zarazem bardzo prosta.

To, gdzie umieszczasz hashtagi na Instagramie…

NIE MA ZNACZENIA

Tak.
Po prostu.
Koniec kropka.

Jedyny mały wyjątek od reguły (której de facto nie ma) pojawia się w momencie używania bardzo popularnych hashtagów, czyli tych z milionami postów lub więcej typu: #praca #polskadziewczyna #wakacje

Na czym polega ten wyjątek?

Cóż – jeśli chcesz koniecznie je umieścić (choć sama zapewne wiesz, że możesz znaleźć nawet mniej „popularne”, a zdobywające więcej zasięgu), to umiejscowienie hashtagów ma znaczenie. I tak więc: lepiej umieścić je w podpisie niż w komentarzu.

Dlaczego?

Ponieważ posty na Instagramie pojawiają się w wyszukiwarce chronologicznie w oparciu o czas, w którym wpis był udostępniany,a nie po tym, kiedy został dodany hashtag. Innymi słowy, jeśli używasz tych bardzo popularnych hashtagów, każda sekunda jest ważna do osiągnięcia zaangażowania. Dodając je w komentarzu, tracisz te 30-40 sekund (a to już bardzo dużo) zanim opublikujesz cały komentarz z hashtagami pod wystawionym już postem.

Jeśli natomiast korzystasz z hashtagów, którym przypisane jest mniej niż milion postów i będziesz chciała dodać je w komentarzu- te 30-40 sekund opóźnienia, nie będą Cię kosztować tak mocno jak w przypadku tych bardzo popularnych hashtagów.

Nie ma większego znaczenia, czy umieścisz hashtagi w opisie postu, czy komentarzu, Twój post zbierze bardzo podobny zasięg. Wszystko tak naprawdę zależy od Twojego poczucia estetyki, preferencji lub też kaprysu.

O jakiej estetyce w wpisywaniu hashtagów mi chodzi?

Niektórzy nie chcą, by w krótkim opisie zaraz widoczne były hashtagi, dlatego, by nie wstawiać je w komentarz (bo po prostu tego nie lubią), oddzielają opis od hashtagów spacjami i kropkami, gwiazdkami, czy nawet „//”.

Jest to całkiem ciekawy sposób na to, by nie rozpraszać odbiorcy hashtagami, tylko dać mu możliwość skupienia się na tym, co masz faktycznie do przekazania w opisie.

Oczywiście, od pewnego czasu, Instagram „przycina” opis już po kilku linijkach, więc przy dłuższym opisie i tak hashtagów nie widać. Dopiero po rozwinięciu opisu, są one widoczne. A to czy widoczne będą od razu po paru zdaniach opisu, czy będą one oddzielone kropkami, spacjami itp.- zależy już tylko od Ciebie.

Innym sposobem na Twoje #hashtagi jest umieszczenie swoich „markowych” (lub kto woli „firmowych”) i związanych z kampanią hashtagów w opisie. W komentarzu natomiast wpisać wtedy można pozostałe hashtagi. Ten manewr też wiąże się z estetyką, ponieważ nie każdy lubi, gdy opis wydłuża się o kilka lub kilkanaście linijek przez dużą ilość hashtagów. Inna sprawa- odbiorcy nieświadomie rejestrują Twoje firmowe hashtagi, które są od razu widoczne- a to też może sprawić, że będą Cię lepiej pamiętać i kojarzyć.

Gdzie umieszczasz swoje hashtagi? Dbasz o walory estetyczne, czy może w Twojej branży uważasz, że są one zbędne i dlatego nie zwracasz uwagi na to, gdzie Twoje hashtagi wylądują?

Podziel się w komentarzu linkiem do swojego insta-konta

W razie pytań, napisz do nas na? [email protected] ?

Dobrego dnia,

Mega Czarniecka, Project Manager w embraceyourlife.pl

DLA POCZĄTKUJĄCYCH

STRATEGIA MARKETINGOWA Z KONSULTACJAMI

Dopiero co założyłaś fanpage i chcesz budować markę osobistą? To idealne miejsce, aby rozbujać Twoją markę. Możemy wziąć pod lupę Twoje dotychczasowe działania promocyjne i sprzedażowe, aby dać Ci wskazówki co dopracować, czego kompletnie nie robić lub czego robić więcej. Stworzymy dla Twojej marki strategię marketingową, dzięki której zaczniesz regularnie zyskiwać nowych klientów i zbudujesz społeczność. Wszystko po to, abyś mogła Twój pomysł traktować jak regularny biznes, a nie tylko chwilowe hobby.

DLA ZDETERMINOWANYCH

MENTORING BIZNESOWY DOPASOWANY DO UMIEJĘTNOŚCI

Masz już pierwszych, zadowolonych klientów w swoim portfolio? Brałaś udział w różnych kursach o tym, jak budować społeczność na FB, jak promować się na Instagraime a może nawet wiesz już jak ustawiać reklamę (przynajmniej w podstawowej wersji)? Jeśli czujesz, że masz większy potencjał i chcesz wdrożyć kursy online albo dopracować obecną formę ich sprzedaży – tworząc stabilny model biznesowy – dobrze trafiłaś. Popracujemy z Tobą od 3 do 6 miesięcy, ze skupieniem na efektach. Pomijając pierdoły.

DLA ZAAWANSOWANYCH

DOPRACOWANIE MODELU BIZNESU I ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Sprzedajesz kursy, szkolenia lub usługi przez Internet regularnie? Masz powyżej 50.000 zł przychodu brutto rocznie (lub więcej) i ZDECYDOWANIE potrzeba Ci skoku kwantowego (o przynajmniej jedno zero) bo… Jesteś zestresowana, masz na sobie za dużą odpowiedzialność i zdecydowanie za mało czasu? Podczas współpracy uporządkujemy Twój model biznesowy, usuniemy zbędne rzeczy z kalendarza i listy produktów/ usług, zoptymalizujemy procesy, dopracujemy sprzedaż i cash flow. W jak najszybszym czasie.