Samo stworzenie kursu online od strony technicznej nie sprawi, że w przeciągu tygodnia staniesz się zarabiającą setki tysięcy złotych przedsiębiorczą kobietą. To, co musi się zadziać dla Ciebie przed realizacją kursu online opisałyśmy TUTAJ, na naszym Fanpage. Kliknij TUTAJ i przeczytaj. A kiedy już zrealizujesz te pierwsze kroki i BĘDZIESZ MIEĆ PEWNOŚĆ, że pora i warto zrobić kurs online – przejdź do tego, co mamy dla Ciebie poniżej.

W dzisiejszym artykule dowiesz się dokładnie ile (i będziesz zaskoczona, jak niewiele) pracy czeka Cię przy realizacji DOBREGO, SPRZEDAJĄCEGO SIĘ kursu online. Kursu, który będzie polecany przez jego uczestników kolejnym odbiorcom. Takiego, który da Ci nie tylko większe zyski w biznesie – ale przede wszystkim da Ci ogromną satysfakcję z pracy i będzie na długie lata reklamował dobre imię Twojej marki.

Poniżej znajdziesz skrócony model działania, który naszym klientkom pozwala zarabiać miesiąc w miesiąc 5-cio lub (gdy tylko słuchają uważnie naszych wskazówek) 6-cio cyfrowe kwoty.

3… 2… 1… START.

1. Analiza grupy docelowej

Od tego powinnaś wyjść. W rzeczy samej – od tego nie wychodzi 99% osób promujących swoje kursy online. Większa część z nich dziwi się, że kursy się nie sprzedają. Jeśli jesteś w tym gronie, to mamy proste pytanie do Ciebie…

Stworzyłaś swój kurs na bazie swoich widzimisię, czy zapytałaś odbiorców, czego NAPRAWDĘ potrzebują w zakresie danego tematu? No właśnie ?

2. Stworzenie konspektu kursu

Dopiero, gdy zbadasz potrzeby Twoich odbiorców, poznasz najczęstsze problemy, obiekcje i obawy – teraz jesteś gotowa do stworzenia konspektu kursu, który będzie odpowiadał na te wszystkie rzeczy.

Zacznij od ogólnego zarysu, a potem po prostu wypisz podstawowe, nadal większe kroki, które ktoś musiałby wykonać, aby dojść do danego efektu.
Potem te większe kroki uzupełnij o mniejsze – będące pełną strukturą lekcji i zadań do wykonania.

3. Stworzenie oferty

Już wiesz, czego chcą Twoi odbiorcy, znasz ich obiekcje i wiesz, jak świetny konspekt kursu przygotowałaś. Czy teraz nie jest więc pora na realizację tego kursu? NIE!!! Kolejnym – DUŻYM – błędem osób promujących się online jest zainwestowanie czasu i pieniędzy w realizację kursu online PRZED SPRZEDAŻĄ GO.
Najpierw zbierz grupę pierwszych odbiorców – którzy zapłacą nawet mniejszą cenę, ale będą Twoją grupą beta, potwierdzającą działanie Twoich rozwiązań – a potem zabierz się za dostarczanie treści.

Aby zebrać grupę beta – zdecydowanie potrzebujesz oferty. Na tym etapie nie będzie to trudne. Pamiętaj tylko, aby stosować język korzyści. Jeśli dobrze zrobiłaś ankietę, masz w niej większość treści do swojej oferty ?

4. Dodanie bonusów będących uzupełnieniem kursu

Działasz już online jakiś czas? Masz może jakieś mniejsze kursy, albo nagrania webinarów, które mogą być uzupełnieniem Twojego kursu online? Takie, które jednocześnie odpowiadałyby na obiekcje potencjalnych kupujących?

Powiedzmy, że robisz kurs o tym, jak malować się na co dzień (make up). Obiekcją, jaką może mieć klientka jest fakt, że nie umie sobie sama dobrać kosmetyków do rodzaju swojej skóry. Bonusem (jeśli nie będzie tego w kursie) może być mini-kurs o tym, jak rozpoznać rodzaj swojej skóry i na tej podstawie dobierać kosmetyki.

5. Sprzedaż

Nadszedł ten moment. Pora sprzedaż pierwszą edycję Twojego kursu. Jak to zrobić? Możliwości masz wiele. Możesz zorganizować webinar, wyzwanie, możesz nagrać serię video, możesz zbierać klientów w grupie na FB, możesz puścić reklamę.

Bez względu na to, jak zdecydujesz się sprzedawać (zawsze powinno być to uzależnione choćby od specyfiki Twojej grupy docelowej oraz produktu) – pamiętaj aby kampania sprzedażowa Twojego kursu nie trwała wieczność. I była kierowana tylko do osób, które faktycznie chcą wysłuchać, co masz im do zaoferowania.
Na ten temat prowadzimy 6-cio miesięczny Mentoring, więc na pewno w jednym krótkim punkcie nie da się zawszeć wszystkich wskazówek na temat sprzedaży kursu online. Chciałyśmy jednak dać Ci pogląd na to, jakie masz możliwości i co odpowiada za sukces wielu kampanii sprzedażowych naszych klientek.

6. Tworzenie kursu od strony technicznej

Sprzedaż się powiodła? Jeśli choć jedna osoba kupiła, to pamiętaj – ta jedna osoba Ci zaufała i potrzebuje rozwiązania, które jej obiecałaś. Nie wycofuj się więc z dostarczenia swojego kursu tylko dlatego, że kupiła jedna osoba. KUPIŁA AŻ JEDNA OSOBA. To znaczy, że Twoja sprzedaż działa – musisz tylko poprawić niektóre elementy Twojego tunelu sprzedaży.

Przy okazji – jeśli nie wiesz, co poprawić, a już udało Ci się sprzedaż choć jednej swój kurs online – zapraszamy do kontaktu. Pomożemy Ci zwiększyć skalę Twojej sprzedaży.

Ok. Jak zrealizować swój kurs online od strony technicznej?

Zastanów się – jaki format ma mieć Twój kurs? Nagrania video? Mp3? Maile? Video lub LIVE regularnie w grupie zamkniętej? Każdy sposób jest dobry tak długo, jak dostarcza rozwiązanie z Twojej głównej obietnicy kursu.

Poniżej dowiesz się dokładniej, jak stworzyć swój kurs online od strony technicznej, biorąc pod uwagę dostarczenie przez panel kursanta oraz video.

7. Poinformowanie o terminarzu udostępniania pierwszych lekcji kursu

Pamiętaj, że Twój kurs sprzedałaś przed zrealizowaniem go. Ważne jest więc, abyś poinformowała Twoich odbiorców o tym, że lekcje kursu będą dostarczane we wcześniej wskazanych przez Ciebie terminach. Terminarz możesz wysłać do kupujących mailowo lub umieścić go w grupie zamkniętej na FB.

a) Stworzenie panelu kursanta lub znalezienie gotowego rozwiązania

Rozważając realizację (lub zlecenie realizacji) panelu kursanta – weź pod uwagę tworzenie go na platformie WordPress, z uwzględnieniem wtyczki obsługującej LMS (Learning Menagement System). Takich rozwiązań jest obecnie na rynku bardzo dużo.
Pamietaj jednak, że jeśli nie jesteś z WordPressem zapan brat – nie masz w wypadku sprzedaży kursu przed dostarczeniem zbyt dużo czasu na naukę.
Możesz skorzystać z gotowych platform e-learningowych. Gdy wpiszesz taką frazę w gogle, wyskoczy Ci setki odpowiedzi – nawet polskich rozwiązań.

b) Przygotowanie treści oraz skryptów pod nagrania video/ mp3

– zacznij regularnie przygotowywać sobie treści do każdej lekcji swojego kursu. Jeśli nagrywasz video, możesz mieć gotowy tekst, który przeczytasz korzystając z promptera albo mikrofonu i prezentacji power point.

c) Nagrania za pomocą programów takich, jak:

Decydując się na video, które będzie w formie Twojego głosu z prezentacją, możesz nagrać całość bardzo szybko, korzystając z programu Camtasia Studio 9 lub Screencast-o-Matic. Rozwiązań jest znacznie więcej, wystarczy, że zapytasz osoby doświadczone o to, czego one używają.

d) Montaż lub zlecenie montażu z uwzględnieniem terminarza dostarczania kursu

Pamiętaj, aby nie marnować swojego czasu, który możesz przeznaczyć na kolejną sprzedaż, jeśli wcześniej nie montowałaś video. Montaż zajmuje długie godziny – możesz znaleźć kogoś, kto wyedytuje Twoje nagrania za około 150 zł za 10 minutowe video.
Zlecając montaż – uwzględnij w umowie informacje o terminach dostarczania gotowych nagrań w celu dostarczenia ich w odpowiednim czasie swoim klientom

e) Dostarczenie

Kiedy już masz gotowe nagrania – umieść je w panelu kursanta i poinformuj klientów, że czekają na nich pierwsze oraz kolejne lekcje. Bierz czynny udział w dostarczaniu swojego kursu. Proś swoich klientów o feedback i to, co jeszcze możesz dodać albo poprawić. Dzięki temu kolejne edycje Twojego kursu będą jeszcze bardziej wartościowe.

8. Zebranie opinii

Nie zapomnij o tym kroku. Bądź non stop w kontakcie z Twoimi klientami po to, aby monitorować ich postępy i w odpowiednim czasie poprosić o referencje – lub najlepiej całe studium przypadku. To właśnie Twoi klienci są Twoją najlepszą wizytówką.

9. Ponowna sprzedaż

Jeśli zastosowałaś wszystkie powyższe punkty poprawnie – ponowna sprzedaż tego samego kursu nie będzie problemem – będzie przyjemnością. Jeśli możemy coś zasugerować, to tylko tyle abyś swojego najbardziej wartościowego merytorycznie (i w opinii klientów) kursu nie sprzedawała zbyt często. To będzie utrzymywało jego poziom i rangę.

WAŻNA WSKAZÓWKA… Jeśli Twój kurs online z założenia ma być obszerny – pomyśl o sprzedaży i dostarczaniu każdego modułu osobno. Zdecydowanie jest to do zrobienia, gdy przy tworzeniu konspektu pomyślisz o mini-obietnicy każdego z modułów.

Chcesz poprawić swoje wyniki sprzedażowe i promocyjne przez Internet? Napisz do nas na kontakt@embraceyourlife.pl, abyśmy mogły Ci w tym pomóc.


DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY