Jak wygrać z konkurencją?

Co takiego spójnego mają wszystkie przedsiębiorstwa?

Dokładnie… Konkurencję.

Ok, możesz powiedzieć, że przecież na niektórych rynkach są monopole- konkurencji ani widu ani słychu. Czy na pewno? Konkurencja może mieć wiele postaci- dla lokalnego basenu wcale konkurencją nie musi być inny basen oddalony o 200 km, a np. inne firmy, które oferują rozrywkę, czy sport.

Dobra, to nie artykuł o tym, kto jaką może mieć konkurencję, tylko jak z nią wygrać? A jeszcze bardziej precyzując- jak sobie z nią p

No właśnie, jak?

—————————-

POMYŚL, co pierwsze robisz, jeśli szukasz porady dotyczącej radzenia sobie z konkurencją i sposobami na wygranie z nią.

Wujek Google, prawda?

A w środku mnóstwo porad typu: analizuj, sprawdzaj jak działają, co mają a czego nie, co robią a czego nie, idź zawsze o krok do przodu, wprowadź nowe promocje, wykorzystaj ich słabe punkty, wpisz im złą recenzję na googlu, a z kolei na stronie swojej firmy proś by znajomi pisali same pozytywne itp., itd.

Wszystko fajnie….

… ALE ….

Twoja uwaga kieruje się wtedy na tym, co robi Twoja konkurencja, a czego nie robi, co ma, a czego nie ZAMIAST  skupić się na celach Twojej firmy i tego, co Twoja firma powinna robić, a czego nie, co ma, a co jeszcze potrzebuje mieć, itd. Rozumiesz?
Przyglądając się konkurencji tak dogłębnie, ryzykujesz własnymi osiągnięciami biznesowymi.

A chyba nie taki jest Twój cel, prawda?

CHOCIAŻ…

Czy skupienie się na sobie i swojej firmie jest na pewno dobre? Przecież też znajdziesz porady typu: unikaj kontaktu z konkurencją, nie rozmawiaj z nimi, nie oglądaj się na konkurencję, bo przez to będziesz co chwila odrywana od swoich spraw, a przez to stracisz swoje cenne skupienie!!!

Cóż- ma to poniekąd sens.

JEDNAK… na dłuższą metę te wszystkie działania również mogą okazać się być dla Ciebie szkodliwe.

GDZIE JEST WIĘC ZATEM ZŁOTY ŚRODEK I JAK OBCHODZIĆ SIĘ Z NASZĄ KONKURENCJĄ W SPOSÓB, KTÓRY TOBIE NIE ZASZKODZI, A WRĘCZ DZIĘKI KTÓREMU ZBUDUJESZ ZAUFANIE I SZACUNEK DO TWOJEJ FIRMY?

Wystarczy tylko, byś ją po prostu PRZYTULIŁA (Embrace)!

„Eeeeee, cooo takiego?”

Przytul tzn. poznaj ją- tj, tak po prostu- spróbuj się zaprzyjaźnić, wejść we współpracę, pracować z nią itd., zamiast być tzw. zazdrosnym zgredem, który tylko czyha na potyczkę konkurencji lub też sam tworzy jakiś zacny plan, jakby ją tu zmiażdżyć.

5 razy- DLACZEGO?

Dzielenie się doświadczeniem- bo któż lepiej rozumie Twój biznes, Twoje problemy, obawy, wyzwania itp. niż ktokolwiek inny?… No właśnie… Wyobraź sobie, że wspólnie z konkurencją możesz podzielić się swoimi zwycięstwami i porażkami, co korzystnego Wam to przyniosło, albo jakie macie z tego lekcje? Wyobraź sobie, jak wiele byście mogli z tego wynieść dla siebie.

Rekomendacje- bo nie wszystko jest dla wszystkich: niektórzy wybiorą Ciebie, bo masz takie, a nie inne podejście do klienta, a niektórzy pójdą do Twojej konkurencji, bo po prostu mają do niej bliżej, a nie lubią „marnować” czasu na dojazdy. Ważne byś nie mówiła źle o swojej konkurencji i nie dzieliła się “złymi” rekomendacjami, ponieważ klient może wyczuć, że chciałabyś dopasować jego potrzeby do możliwości Twojej firmy. A klientowi zależy na tym, by to jednak firma była dostosowana do jego potrzeb. Zresztą… czy nawet i z własnego doświadczenia nie masz tak, że gdy usłyszysz jak dana firma mówi i poleca swoją konkurencję Tobie jako klientowi, to jesteś nieco zaskoczona, ale zaczynasz czuć do tej właśnie firmy sympatię? Mało tego- rekomendacje często też działają w drugą stronę na zasadzie tzw. „odwdzięczenia się”- tym bardziej jeśli jesteś zaprzyjaźniona ze swoją konkurencją- może zdarzyć się tak, że w momencie kiedy konkurencja będzie miała klienta, z którego wymaganiami Ty polecisz sobie lepiej- szepnie takiemu klientowi, że Ty również istniejesz!

Starszy brat lub starsza siostra- poznaj osoby odnoszące sukcesy w Twojej branży (które mogą być sklasyfikowane jako “konkurencja”) i ucz się od nich, ulepszając to, co zrobili w swój unikalny, własny sposób. Możesz naprawdę zdziwić się, jak bardzo chętni są do podzielenia się swoim doświadczeniem i opowiedzenia swojej historii.

Wdzięczność po raz drugi- ale tym razem online. Po prostu udostępnij na Twojej stronie daną treść swojej konkurencji, jeśli uważasz, że jest ona dobra i będzie miała wartość dla Twoich odbiorców. Konkurencja będzie czuć się zobowiązana do odwdzięczenia się i bycia miłym, stąd też również udostępnią i Twoje treści u siebie.

Współpraca odbiorców – a może by tak zgodzić się na gościnę na blogu konkurencji, na jej kanale Youtube, webinarze, podcaście? A może by też zaprosić konkurencję do siebie? W ten sposób zarówno i Ty jak i Twoja konkurencja zyskujecie na udostępnieniach i promujesz siebie nawzajem- a co więcej- dajesz większą swoim odbiorcom!


OD CZEGO ZACZĄĆ? Nie zwlekaj i umów się na kawę lub Skype z konkurencją, by omówić być może przyszłą współpracę!

Jeśli na życie patrzymy pozytywnie, dlaczego nie spojrzeć tak też i na swoją konkurencję?

Jakie jest Twoje zdanie?

✅Daj znać w komentarzu i podziel się tym artykułem z innymi… a może nawet i z Twoją konkurencją?

W razie pytań, napisz do nas na💌 kontakt@embraceyourlife.pl 💌

Dobrego dnia,

Mega Czarniecka, Project Manager w embraceyourlife.pl – Mentorki Marketingu i Zwiększania Sprzedaży Online

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-11-05T23:42:02+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

Loading...