Kiedy publikować na Instagramie?

🔹Godzina 7 rano czy 7 wieczorem?

🔹Poniedziałek, czy może czwartek?

 
Kiedy jest ten właściwy moment na wrzucenie postu na Instagramie
 
To pytanie zadaje sobie wielu „zwykłych” użytkowników, jak i marketerów.
 
A jaka jest odpowiedź
 
Cóż…
🔹TO ZALEŻY🔹
 
 
Dlaczego “zależy”?
Ponieważ każde konto na Instagramie (i publikowane przez niego treści) jest inne i praktycznie każde takie konto ma inną grupę odbiorców, która różnie korzysta z dobroci Instagrama.
To właśnie m.in. utrudnia gromadzenie dokładnych i wiarygodnych informacji na temat tej platformy.
 
Co nie znaczy, że takowych informacji nie ma i o nich się nie dowiesz.
Do tego przejdziemy właśnie teraz.
Musisz tylko być świadoma tego, że te statystyki nie są „wyrocznią” i nie musisz się ich pilnować od A do Z- potraktuj je bardziej jako ogólny pogląd odnośnie najlepszego czasu na zamieszczenie zdjęć, czy filmów.
 
 

GODZINA

Przede wszystkim, by trafiać w „złotą godzinę” musisz analizować działania Twoich odbiorców- o czym też nieco niżej.
Teraz skupmy się jednak na wspomnianych wyżej statystykach- najlepszy czas na publikowanie odnosi się do przerwy obiadowej (od 11 do 13) lub też do wieczorów (od 7 do 9) – jednakże ze wskazaniem na te drugie.
Pamiętaj też przy tym o strefie czasowej, jeśli prowadzisz biznes za granicą.
 
 

📆DZIEŃ📆

Podobnie jak i z godzinami, wybór odpowiedniego dnia tygodnia jest równie ogromnym wyzwaniem.
Niektóre badania sugerują, że 📆 ŚRODY i CZWARTKI 📆zyskują najwięcej interakcji, przy czym znów warto pamiętać- to wszystko zależy od Twoich odbiorców i Twojego profilu.
Co mam na myśli? Możesz uzyskać lepszą interakcję w weekendy, jeśli Twoje konto jest skierowane do Twoich przyjaciół i rodziny, jednak lepiej nie próbuj tego, jeśli zależy Ci na przyciągniecie uwagi firm, które przeważnie w weekend są zamknięte (szczególnie w niedziele niehandlowe).
 
📆Według badań, posty weekendowe otrzymują mniej ruchu niż posty w dni robocze.
🔹Jeśli jednak koniecznie musisz opublikować post w weekend, najlepiej unikać niedzieli, która wg statystyk, otrzymuje nagrodę za najniższe osiągi w zaangażowaniu użytkowników Instagrama.
 
 

💪NA WŁASNĄ RĘKĘ💪

Przejdźmy teraz z ogólnych statystyk na te, które są Twoje, Twoje i tylko Twoje.
 
📊 A konkretnie- jeśli jesteś właścicielem firmy lub masz konto z dużą liczbą zaangażowań, możesz skorzystać z narzędzia analitycznego Instagrama (które jest wbudowane już w aplikację i konta biznesowe), a które pozwala śledzić, która pora dnia i dni tygodnia wywołuje najwięcej interakcji.
 
📊 Oprócz ram czasowych i dni, możesz także poznać inne szczegóły na temat swoich obserwujących.
Instagram podaje lokalizację i wiek Twoich odbiorców, a mogą Ci pomóc zrozumieć, jaki rodzaj treści będzie dla nich najlepszy.
 
Jeśli Instagram jest jednym z Twoich głównych kanałów komunikacji z Twoimi odbiorcami, warto też, byś sama utworzyła sobie wykres danych w arkuszu kalkulacyjnym (np. w Arkusze Google) z takimi informacjami jak like, komentarze, ilość obserwujących (by zobaczyć kiedy jest ich największy przyrost), itd., a dzięki czemu po pewnym czasie wyklaruje się kto, co, jak i dlaczego.
 
________________________________________________
 
Pochwal się w komentarzu poniżej, co wyszło z Twoich obserwacji i analizy Twojego konta na Instagramie?💞
________________________________________________
 
Masz pytania? Napisz do nas na💌 kontakt@embraceyourlife.pl 💌
 
Ściskam ciepło,
Mega Czarniecka,
Project Manager w embraceyourlife.pl – Mentorki Marketingu i Zwiększania Sprzedaży Online

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-12-04T13:31:32+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

Loading...