Godzina 7:00 rano czy 19:00 wieczorem?

Poniedziałek, czy może czwartek?

Kiedy jest ten właściwy moment na wrzucenie postu na Instagramie?

To pytanie zadaje sobie wielu „zwykłych” użytkowników, jak i marketerów. Jaka jest odpowiedź?
 
Cóż… TO ZALEŻY.
 
Dlaczego „zależy”?
Ponieważ każde konto na Instagramie (i publikowane przez niego treści) jest inne i praktycznie każde takie konto ma inną grupę odbiorców, która różnie korzysta z dobroci Instagrama. To właśnie m.in. utrudnia gromadzenie dokładnych i wiarygodnych informacji na temat tej platformy. Co nie znaczy, że takowych informacji nie ma i o nich się nie dowiesz.

Do tego przejdziemy właśnie teraz.

Musisz tylko być świadoma tego, że te statystyki nie są „wyrocznią” i nie musisz się ich pilnować od A do Z. Potraktuj je bardziej jako ogólny pogląd odnośnie najlepszego czasu na zamieszczenie zdjęć, czy filmów na swoich kontach.

GODZINA

Przede wszystkim, by trafiać w „złotą godzinę” musisz analizować działania Twoich odbiorców. O czym też nieco niżej.
Teraz skupmy się jednak na wspomnianych wyżej statystykach… Robili je różni mądrzy ludzie, którzy się na tym znają, więc pozwól, że pominiemy szczegóły. Najważniejsza informacja dla Ciebie, to fakt, że piszemy o Polskim rynku.
Najlepszy czas na publikowanie odnosi się do przerwy obiadowej (od 12:00 do 14:00) lub też do wieczorów (od 19:00 do 21:00);  jednakże ze wskazaniem na te drugie. Pamiętaj też przy tym o strefie czasowej, jeśli prowadzisz biznes za granicą.

DZIEŃ

Podobnie jak i z godzinami, wybór odpowiedniego dnia tygodnia jest równie ogromnym wyzwaniem. Niektóre badania sugerują, że ŚRODY i CZWARTKI  zyskują najwięcej interakcji, przy czym znów warto pamiętać – to wszystko zależy od Twoich odbiorców i Twojego profilu.
Co mam na myśli? Możesz uzyskać lepszą interakcję w weekendy, jeśli Twoje konto jest skierowane do Twoich przyjaciół i rodziny, jednak lepiej nie próbuj tego, jeśli zależy Ci na przyciągniecie uwagi firm, które przeważnie w weekend są zamknięte (szczególnie w niedziele niehandlowe).

Według badań, posty weekendowe otrzymują mniej ruchu niż posty w dni robocze. Jeśli jednak koniecznie musisz opublikować post w weekend, najlepiej unikać niedzieli, która wg statystyk, otrzymuje nagrodę za najniższe osiągi w zaangażowaniu użytkowników Instagrama.

Z naszego doświadczenia wynika, że warto się tym bawić. Co czasem nawet oznacza wrzucanie postów codziennie, aby dokładniej przeanalizować, kiedy interakcje są częstsze. A – i pamiętaj, że piszemy tutaj o postach, nie stories na Instagramie. To zupełnie inny temat 😉

NA WŁASNĄ RĘKĘ

Przejdźmy teraz z ogólnych statystyk na te, które są Twoje, Twoje i tylko Twoje.
 
A konkretnie – jeśli jesteś właścicielem firmy lub masz konto z dużą liczbą zaangażowań, możesz skorzystać z narzędzia analitycznego Instagrama (które jest wbudowane już w aplikację i konta biznesowe), a które pozwala śledzić, która pora dnia i dni tygodnia wywołuje najwięcej interakcji.
 
Oprócz ram czasowych i dni, możesz także poznać inne szczegóły na temat swoich obserwujących. Instagram podaje lokalizację i wiek Twoich odbiorców, a mogą Ci pomóc zrozumieć, jaki rodzaj treści będzie dla nich najlepszy.
 
Jeśli Instagram jest jednym z Twoich głównych kanałów komunikacji z Twoimi odbiorcami, warto też, byś sama utworzyła sobie wykres danych w arkuszu kalkulacyjnym (np. w Arkusze Google) z takimi informacjami jak like, komentarze, ilość obserwujących (by zobaczyć kiedy jest ich największy przyrost), itd., a dzięki czemu po pewnym czasie wyklaruje się kto, co, jak i dlaczego.
 
Pochwal się w komentarzu poniżej, co wyszło z Twoich obserwacji i analizy Twojego konta na Instagramie?
Przy okazji – obserwuj nasze konto tutaj: https://www.instagram.com/embraceyourlife.pl/
Ściskam ciepło,
Mega Czarniecka,
Project Manager w embraceyourlife.pl