Sposobów promocji marki online jest naprawdę wiele. Wszystko zależy od specyfiki Twojego biznesu, oferty oraz grup docelowych, do których te działania chcesz kierować. Możesz więc wybrać wiele – jak my to nazywamy – map promocji.

Od czego więc zacząć, jeśli dopiero stoisz przed zadaniem rozplanowania swoich działań?

Przede wszystkim pamiętaj o tym, że mimo iż działania promocyjne w dużej mierze odbywają się online, nadal musisz działać w zakresie marketingu także offline.

Do tego musisz najpierw zrozumieć promocję offline…

Większość osób budując swoją markę zaczyna, zupełnie niepotrzebnie od takich rzeczy jak: nowe logo, rollupy, wizytówki, gadżety, strona internetowa będąca tylko wizytówką, a wszystko to dla marki, która dopiero startuje jest…. stratą czasu i pieniędzy!

Dlaczego?

Ponieważ nie zarabiasz podczas tych działań żadnych pieniędzy, a zanim wszystko zostanie zrealizowane, mijają tygodnie, a nawet miesiące!

Na samym początku swoich działań, to na czym powinnaś się skupić to… pozyskiwanie klientów.

Mówiąc inaczej – potrzebujesz przepływu gotówki. Aby do tego doszło – kluczowym zadaniem numer jeden jest zidentyfikowanie źródła klientów, którzy chętnie zapłacą za Twoją ofertę – nawet ZANIM powstanie Twój produkt.

Dzięki temu będziesz miała finanse, które dalej możesz reinwestować – przeznaczając je na rozwój swojej marki.

Zanim skomplikujesz sobie sprawę pozyskania klienta, zadaj sobie proste pytanie:

“Jaka jest najkrótsza ścieżka do klienta w tym momencie?”

Czy najkrótszą drogą rzeczywiście jest tworzenie rollupów, szaty graficznej, logo, gadżetów i zamieszczenie reklamy w jakimś magazynie? A może wystarczy reklama na Facebooku do specjalnie wybranych odbiorców z prosto określoną ofertą?

Określ najkrótszą i najbardziej skuteczną ścieżkę doprowadzenia klienta do Ciebie i następnie skup się na użyciu marketingu bezpośredniego, aby dokonać sprzedaży. Nie komplikuj sobie drogi czekając na stronę internetową, budując zautomatyzowany tunel sprzedaży czy nawet aplikację.

Najpierw potrzebujesz klienta.

A potrzebujesz go po to, aby mieć dowód społeczny na to, że Twoja oferta jest pożądana, przydatna i potrzebna innym!!!

Zanim podejmiesz działania nad tworzeniem swojego logo, albo nad stworzeniem gadżetów, które rozdasz przy okazji najbliższych targów czy konferencji – skup się na przygotowaniu konkretnej strategii pozyskania klienta. Nie jest istotne, że Twój produkt jest jeszcze niedopracowany. Wystarczy Ci wersja beta.

Gadżety, rollupy, długopisy, koszulki… To wszystko sprawdzi się, gdy Twoja marka będzie wielka. A wielka stanie wtedy, kiedy zaczniesz od małych, ale konkretnych kroków. Kiedy ludzie zaczną podążać za ideą, którą rozumieją i z którą się identyfikują.

Nikt nie zidentyfikuje się z Twoim logo, jeśli nie ma bladego pojęcia, jakie za tym swoją wartości i czy to logo ma już poważanie i renomę na rynku.

Zacznij od sprzedaży. Zyskaj dowód społeczny i zaufanie odbiorców. Pokaż klientów, którzy Ci zaufali i z czystym sumieniem polecą Cię dalej. Zaoszczędzi Ci to wiele rozczarowań, czasu i pieniędzy.

I jeśli masz wybór pomiędzy nauczeniem się super nowych taktyk, które pojawiły się na rynku tydzień temu, a przyswojeniem sobie strategii sprzedaży online, które są podstawą i fundamentem (bez których żadna magiczna taktyka nie zadziała), z pewnością powinnaś skupić się tym drugim. Dlaczego? Ponieważ te zasady się nie zmieniają na przestrzeni lat.