4 sposoby na lepszą organizację swojego czasu

▶️ Zbyt mało godzin w ciągu dnia byś mogła zająć się prowadzeniem swojego biznesu?
▶️ Nigdy nie masz czasu na to by zająć się marketingiem?
▶️ Nie mówiąc już o prowadzeniu bloga? Kanału na Youtube? Podcastu?

🔜 Daj nam kilka minut, a poznasz 4 wskazówki dotyczące strategii zarządzania czasem,

dzięki którym będziesz w stanie zrobić więcej niż dotychczas.

______________________________________________

______________________________________________

1️⃣ Ustaw „deadline” każdej czynności, którą masz wykonać.

Znasz tą dziwną zależność, że np. czasami, gdy naprawdę się spieszysz, jesteś w stanie zrobić sobie 3 wypasione kanapki na śniadanie w przeciągu 5 minut, podczas gdy w weekend te same 3 kanapki zrobisz w prawie godzinę?
Prawdą jest to, że często zadania, które mamy do wykonania, zajmą nam tak długo, jak długo pozwalamy sobie na ich wykonanie.

✔️ Tak więc ustalaj te „ostateczne terminy” wszystkiemu co tylko możliwe. Nie tylko tym dużym projektom czy zadaniom, ale też i małym drobnostkom- nawet typu zmywanie garów po obiedzie- 5 minut, sprawdzanie co się dzieje na „ściance” Facebook’a- 7 minut, napisanie postu z konkretną wartością- 15 min, itp, itd.

✔️ A do odmierzania czasu polub koniecznie swój minutnik w telefonie.
Z pewnością go nawet pokochasz, gdy okaże się, że wyrabiasz się w czasie, a czasem nawet przed i widzisz ile satysfakcji sprawia Ci oszczędzanie czasu. Możesz potraktować to trochę jak zawody z samą sobą i czasem- gra jest warta świeczki, bo nagrodą jest więcej czasu dla rodziny, na relaks i inne przyjemności

2️⃣ Zapisz swój plan na cały miesiąc.📆

Akurat jest początek miesiąca, więc dobrze byłoby byś wiedziała, jakie cele  i plany musisz zrealizować w przeciągu kilku nadchodzących tygodni.

Nie powinnaś trzymać wszystkich swoich planów w głowie, bo nie dość, że umieszczasz tam to wszystko jak leci, bez odpowiedniej kolejności, to i jeszcze bez dokładności, nakazu wykonania, a czasem i bez pamięci, więc ostatecznie na koniec miesiąca wychodzi, że z rzeczy zaplanowanych w głowie- wykonanych masz 10%.

📆 Dlatego zapisuj, najlepiej w kalendarzu lub w notatniku przeznaczonym tylko i wyłącznie na Twoje zapiski dotyczące planów. Same używamy ogromnego kalendarza, którego każdego miesiąca uzupełniamy o kolejne zadania i cele. Uczymy też tego nasze klientki i nie raz mówią nam, że takie planowanie naprawdę działa cuda, nie tylko w biznesie, ale i życiu prywatnym.

3️⃣ Zacznij tworzyć nowe nawyki.

Nie oszukujmy się, jeśli ruszysz z tzw. „grubej rury” i zaczniesz wszystko pięknie i ładnie sobie organizować w czasie, podczas gdy wcześniej niczego takiego nie robiłaś lub robiłaś bardzo rzadko… prawdopodobnie wytrzymasz tak przez tydzień, może półtorej i… i powoli zaczniesz wracać do swoich starych nawyków. Nie, nie mamy zamiaru Cię zniechęcić.

Wręcz przeciwnie.

✔️ Chcemy byś wyrabiała sobie nawyki, które są tymi dobrymi dla Ciebie i Twojego czasu, a żeby pozwolić im się utrzymać… zacznij od małych kroków, które nie będą szokiem dla Twojego organizmu, umysłu i rozumu. Np. zacznij od organizowania sobie w czasie wg powyższych punktów czegoś, co robisz każdego tygodnia. Później dołącz kolejne zadania i kolejne. Nie spiesz się. Bądź za to gotowa na zmiany, które są dla Ciebie dobre.

Co robisz każdego tygodnia? Np.:

Wstawiasz posty na bloga, social media;

Ustawiasz spotkania ze wspólnikami;

Przygotowujesz strategię mailingową, itp.

✔️ Wybierz jedną z tych rzeczy i ustaw ją w odpowiednim czasie w swoim kalendarzu w każdym tygodniu miesiąca czy nawet kolejnych dwóch, pamiętając też o tym, by dać jej tzw. „deadline”.

✔️ Zacznij więc od wyrabiania sobie jednego nawyku dotyczącego np. tworzeniu kontentu na social mediach, a potem dodaj kolejny, kolejny itd.

Po pewnym czasie, bycie tak zorganizowaną stanie się dla Ciebie czymś normalnym i nawet nie będziesz musiała zastanawiać się nad tym co ile zajmie Ci czasu i czy będziesz mogła sobie pozwolić na chwilę z rodziną- po prostu już to będziesz wiedziała, a dodatkowo pokaże Ci to Twój kalendarz.

4️⃣ Grupuj

Może zdarzyć się, że te wszystkie zadania, które sobie rozpisałaś, dotyczą jednego tematu lub motywu, przez co możesz je ze sobą połączyć w jedną grupę zadań i wykonać je w określonym czasie, dzięki czemu:
– utrzymujesz swoją koncentrację, ponieważ Twój mózg skupia się tylko na jednym temacie
– oszczędzasz dodatkowo swój czas;

▶️ O jakich zadaniach mowa?
Spotkania z klientami, ze wspólnikami, wywiady do podcastów, czy wywiady do bloga możesz spróbować wykonać w jeden dzień- jesteś nastawiona wtedy na spotkania z ludźmi, możesz więc ubrać się na tą okazję jak należy, wykonać biznesowy makijaż, przygotować wcześniej odpowiednie materialy, ustalić miejsce spotkań itp. Na kolejny dzień planujesz np. pracę w domu przed komputerem, gdzie nie musisz tracić czasu na szykowanie się do wyjścia, czy szukania miejsca parkingowego, ponieważ masz spotkanie w kawiarni w samym centrum miasta.

✔️Dzięki takiemu grupowaniu zadań, możesz wykonać ich zestaw np. w jeden tydzień, podczas gdy wykonując każde z nich oddzielnie, zajęłoby Ci to kilka dni, jak nie tygodni.

______________________________________________

______________________________________________

Za nami 4 wskazówki dotyczące strategii zarządzania i organizowania własnego czasu.

👀 Jesteśmy ciekawe, jakie Ty masz sposoby na organizację swojego czasu? 👀

Czy są to któreś z wymienionych przez nas, czy masz może swoje własne niezawodne sposoby?

💪 Podziel się z nami i innymi czytelnikami i napisz w komentarzu. 💪

W razie wszelkich pytań pisz do nas na 💌: kontakt@embraceyourlife.pl

Pozdrawiamy ciepło,

Mentorki Marketingu i Zwiększania Sprzedaży Online

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-07-31T19:52:32+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

BEZPŁATNA SERIA VIDEO DOSTĘPNA
DO 4 LISTOPADA!

Warsztat online dla osób przedsiębiorczych, które wierzą, że poza 5-cioma zmysłami istnieje znacznie większy świat, rządzony prawami natury – i są otwarte zgłębiać jego tajemnice.

Loading...