Wiesz, jaki jest największy problem z ustalaniem celów np. według metody S.M.A.R.T? Albo… Może inaczej… Czy osiągnęłaś jakiś cel, podążając za tą metodą? Albo chociaż znasz kogoś, komu się udało?

My nie.

Ale za to znamy sposób, jak ustalać sobie cele, które są do zrealizowania.

Tego samego nauczyłyśmy naszych pierwszych studentów programu Embrace Your Business MAP. Wszystko wskazuje na to, że jedna z kursantek osiągnie swój cel szybciej, niż się spodziewała (ale o tym innym razem).

JAK USTALIĆ CEL, KTÓRY ZREALIZUJESZ?

Największym błędem w ustalaniu sobie celów finansowych, jest skupienie się na pieniądzach.

Brzmi przewrotnie? Właśnie tak! Widzisz… Gdy Twoim celem było nauczyć się jazdy na rowerze, albo samochodem – choć na początku wydawało się to nie do zrealizowania, w końcu – podążając za JASNYMI WSKAZÓWKAMI i sprawdzając się w działaniu – UDAŁO CI SIĘ TO ZREALIZOWAĆ, racja?

Abyś więc mogła zrealizować każdy cel finansowy, też potrzebujesz jasnych wskazówek i działania. To jest coś, co lubimy nazywać systemem zero-jedynkowym.

ZERO – nie zrobione
JEDEN – zrobione

CZY JESTEŚ OTWARTA NA TO, aby wykonać z nami teraz proste ćwiczenie, które wskaże Ci, jak osiągnąć Twój kolejny cel finansowy?

Jeśli tak, zapraszamy Cię do działania.

1) Zidentyfikuj projekt/ produkt/ ofertę/ nad którą obecnie pracujesz

Co jest tym, co możesz albo planujesz sprzedawać w najbliższym czasie? Nad czym pracujesz obecnie, albo odkładałaś już wystarczająco długo w swoim biznesie, co mogłoby pomóc Twoim przyszłym klientom rozwiązać jakiś ważny problem?

2) Wypisz sobie 3 rodzaje celów finansowych:

  • PRZERAŻAJĄCO EKSCYTUJĄCY (Jaka kwota Cię ekscytuje, ale zawsze bałaś się ją wpisać na kartce z celami?)
  • Z NAJNIŻSZEJ PÓŁKI (Jaka kwota będzie Cię zadowalała, choć nie jest to kompletnie szczyt Twoich marzeń?)
  • ŚREDNI NA JEŻA (Jaki cel finansowy jest pomiędzy tymi dwiema liczbami – taki, który osiągnięty pozwoli Ci na dalszy rozwój i będzie Cię motywował do działania?)

Masz to? Gdy już wypisałaś sobie te liczby, pora na kolejny krok.

3) Wyznacz bardzo konkretną datę realizacji

To jest krok, który znają wszyscy. Dla każdego z tych celów powyżej wyznacz JEDNĄ datę realizacji – czyli osiągnięcia tego celu.

4) Usuń z celownika pieniądze i zastąp je ZADANIEM do wykonania

Cele finansowe przysłaniają nam kroki do ich osiągnięcia. Jeśli Twój cel jest duży, Twój mózg znajduje wszystkie możliwe przeciwności, odciągające Cię od tego celu.

Oto pytania, które warto sobie zadać zaraz po ustaleniu celu finansowego:

Co muszę zrobić, aby to osiągnąć?
Jeśli już raz to osiągnęłam, jakie kroki warto powtórzyć, aby znów to osiągnąć?

PROSTE WYLICZENIA PROWADZĄCE DO DZIAŁANIA:

Załóżmy, że chcesz zarobić 10.000 zł w przeciągu 30 dni. I że masz produkt lub szkolenie, który kosztuje 200 zł. Musiałabyś więc sprzedaż 50 jednostek, aby zrealizować swój cel, tak?

Widzisz, to wciąż nie jest zadanie do wykonania – sprzedać 50 jednostek.

Istnieją kolejne pytania – świetne jakościowo – które warto sobie zadać, aby zrealizować cel 50 sprzedaży. Chociażby…

Jak mogę TO sprzedać w takiej ilości?

Możesz np. skorzystać z płatnej reklamy na Facebooku. Jeśli się na to zdecydujesz, pojawia się pytanie:

Ile powinnam zainwestować w reklamę na FB, aby sprzedać 50 jednostek?

Powiedzmy, że koszt pozyskania jednego klienta wyniesie Cię około 10 złotych (to jest liczba zmyślona na potrzeby tego przykładu. Dokładny sposób obliczenia kosztu pozyskania klienta omawiamy w Embrace Your Business MAP).

W związku z tym:

50 jednostek x 10zł = 500 zł kosztów reklamy.

Na podstawie tych wyliczeń wychodzi, że Twoim zadaniem do zrealizowania jest ustawić zestaw reklam do Twojej grupy docelowej za 500 zł. To może zaprowadzić Cię do zrealizowania celu w jego najwyższym, średnim lub najniższym stopniu.

Oczywiście, każdy biznes jest inny, ma inną specyfikę, liczby i sposób pozyskania klienta. Ale niezmienne pozostaje to, że albo wykonujesz zadanie (1) albo nie (0).

Oto nasz sekret do realizacji celów finansowych. Z powodzeniem korzystają z niego także członkowie naszego programu Embrace Your Business MAP – oczywiście w jeszcze bardziej rozszerzonej formie.

 

Czy  zechcesz podzielić się poniżej swoimi trzema celami oraz odkryciem zadania do wykonania?

 


Jeśli chcesz poznać kolejne elementy tej techniki – zapraszamy Cię do udziału w webinarze:

3 TECHNIKI POZYSKANIA KLIENTA GOTOWEGO NA TWOJE ROZWIĄZANIA

Start 14.09 (czwartek), godzina 20:30.