Reklama w internecie to temat, który jest bardzo znaczący dla promowania Twojej firmy przez internet.

W tym artykule, nie tyle, powiemy Ci, ile masz wydawać i gdzie się reklamować. Raczej pokażemy Ci mechanizm myślenia i stosowania reklamy internetowej dla Twojego biznesu.

Dlaczego warto się reklamować?

My osobiście robimy to, ponieważ mamy świadomość pewnej zależności. Patrzymy na reklamę jak na inwestycję, a nie na koszt.

Bardzo często kiedy rozmawiamy z naszymi klientami, czy studentami i przedstawiamy im podstawowe miesięczne „koszty” promocji w internecie takie jak m.in.: autorespodner, kreator stron, serwer, reklama… widzimy pewnego rodzaju obawę. Z drugiej strony, kiedy uczymy ich naszego podejścia do tych wydatków, zaczynają w pełni zrozumienia inwestować w swój biznes.

Bo widzisz, jeśli wydajemy (powiedzmy) złotówkę na reklamę, ale z niej wraca do nas 1,50, to za każdym razem reklama  jest dla nas inwestycją.

I to udaną inwestycją, gdzie możesz spodziewać się minimalnych zysków na poziomie 50 % :)

Jeśli jesteś jeszcze po tej stronie: „o matko nie da rady jakoś za darmo promować biznesu?” lub „budowanie listy klientów jest za drogie” – to właśnie teraz jest ten moment, w którym wręcz czas zmienić podejście.

Dlaczego?

Ponieważ patrząc z perspektywy radości inwestowania w swoją firmę, zaczynasz przykładać rękę do jej prawdziwego rozwoju i rozkwitu.

Najważniejszą zasadą inwestowania w reklamę jest testowanie i doprowadzenie do tego, aby każda wydana złotówka przyniosła Ci przynajmniej 0,50 groszy zysku.

Powody dla których do tej pory możesz tracić na reklamie!

Może ich być wiele… Jednym z nich może być po prostu fakt, że wszystko co wiesz do tej pory na temat reklamy w internecie jest kłamstwem.

Tak. Takim małym, „brudnym” kłamstwem jest fakt, że najwięksi, którzy uczą tego, jak kierować ruch na strony i jak go zdobywać – czyli, jak i gdzie się reklamować, pomimo, że robią na ten temat szkolenia – najczęściej sami nie mają dobrych wyników lub robi to dla nich ktoś zatrudniony do tego zadania. Serio…

I to nie Twoja wina, że nie wiesz jak ustawić reklamę i jak znaleźć odpowiednią grupę docelową, pomimo tego, że być może już się tego uczyłaś.

Drugim z nich jest to, że działasz po omacku, ponieważ nie wiesz kogo słuchać i co zastosować.

Rozumiemy Cię, kiedy zaczynałyśmy naszą przygodę z Marketingiem Internetowym, miałyśmy podobnie.

Dlatego postanowiłyśmy tym ludziom, którzy nie chcą zupełnie się tego uczyć zaproponować nasze usługi, a tym, którzy chcą dać możliwość poznania przynajmniej postaw w różnego typu raportach, na które nie muszą wydawać setek złotych. Więcej możesz dowiedzieć się TUTAJ

Trzecim powodem jest strach o to, że nie wiesz dokładnie gdzie i ile inwestować, aby uzyskać najlepszą stopę zwrotu.

Gdzie zacząć z reklamą?

Nie zaskoczy Cię pewnie fakt, że napiszemy ponownie o tym, iż jedną z lepszych opcji dla wielu branż, jest promowanie się przy użyciu video. Idąc dalej – płatna reklama video.

Miejscem od którego warto zacząć jest Facebook. Dlaczego? Ponieważ tu właśnie masz szansę przetestować reklamę płatną, nie tracąc na niej. Wystarczy, że nauczysz się jak dobrać  grupę docelową pod reklamę, co współcześnie przy dostępnych narzędziach jest o wiele łatwiejsze. A następnie zrobisz krótkie, 30 sekundowe video, które użyjesz do tej reklamy.

Z jednego z poprzednich wpisów możesz się dowiedzieć, że koszt takiej reklamy waha się od – 0,02 d0 0,05 groszy za odtworzenie. Cena śmieszna, a więc nawet podejmując ryzyko, że za pierwszym razem coś zrobisz nie tak, nie musisz obawiać się utraty setek złotych na reklamę .

Pamiętaj aby cały czas patrzeć na wszystko jak na inwestycję w rozwój firmy. Wypróbuj tę możliwość inwestując na początek 10-20 zł i testując możliwości i grupę, którą wybierzesz.

Dla kogo jest reklama w internecie?

Dla każdego, kto chce rozwijać swój biznes. Dla tych, którzy chcą pozyskiwać konkretnych i wartościowych klientów.

Dla ludzi, którzy myślą o swoim biznesie w kategoriach długofalowych. I wreszcie dla świadomych przedsiębiorców szukających dodatkowych możliwości promocji.

Jaki budżet na reklamę zaplanować?

Wszystko zależy od tego jak szybko chcesz budować swój biznes. I oczywiście od tego, ile jesteś w stanie zainwestować. Na początku zacznij od kwoty nie mniejszej niż 300 zł miesięcznie. Jest to minimalna kwota na start, która pozwoli Tobie na docieranie do minimum paru grup reklamowych.

Pamiętaj, że przynajmniej 50% kwoty zarobionej na czysto, która przychodzi do Ciebie z inwestycji w reklamę, reinwestuj ponownie w reklamę.

Co to oznacza?

Jeśli wydasz 300 zł na reklamę w miesiącu „A” i dzięki temu zarobisz 450 zł, to w miesiącu „B”, Twoja inwestycja w reklamę powinna wynieść 375 zł.

I tak z miesiąca na miesiąc, bez przerwy!!! Oczywiście tylko wtedy, kiedy zależy Ci na rozwoju firmy i powiększaniu skali zarobków ;)

Podsumowując

  1. Zacznij inwestować w reklamę już dziś
  2. Korzystaj z narzędzi, które pomogą Ci określić grupy reklamowe
  3. Zrób testy reklamy video na Facebook za 10-20 zł.
  4. Inwestuj minimum 300 zł miesięcznie w reklamę
  5. Za każdym razem reinwestuj zarobione pieniądze
  6. Baw się przy tym dobrze
  7. Pamiętaj, że to inwestycja z dobrą stopą zwrotu

Wszystkiego co najlepsze!
Sylwia Sikorska, CEO @ Embrace Your Life