Jak zwiększyć ruch na Facebooku? #6 wskazówek

Czyli o tym, co lubi Facebook…
A także co nieco o tym, czego nie lubi…

Zapraszam!

________________________________

1️⃣Pierwszy sposób?

Infografika– w przypadku, gdy zależy Ci na naprawdę szybkim wzroście ruchu na Facebooku.

Jeśli jednak chcesz by ruch wzrastał i utrzymywał się stale co miesiąc- sposób drugi?

✅ Zacznij udostępniać artykuły/posty typu „jak”. Z biegiem czasu generują bardziej spójny ruch na Facebooku.

Skąd ta różnica? Infografiki są nieco trudniejsze w pozycjonowaniu w Google, ponieważ nie zawierają dużo tekstu.

Tworząc treści typu “jak”, które często są często wyszukiwane, możesz uzyskać stały ruch w swoich artykułach, co spowoduje więcej akcji tj.: komentarze, like, udostępnienia.

….

No dobrze, wiemy już że dobrze jest skupić się na „jak” artykułach, pytanie jednak brzmi: jak długie (lub krótkie) powinny być nagłówki?

2️⃣Krótkie vs długie posty?

Większość ludzi pomyśli pewnie, że im krócej, tym lepiej… bo w końcu kto w XXI w. kto ma na cokolwiek czas? A co dopiero na czytanie?

Tymczasem okazuje się, że użytkownicy zdecydowanie chętniej klikają w nagłówki, które zawierają od 7 do 9-10 słów. Tak, prawdziwy zaskok! 🙌

3️⃣Jak pisać artykuły?

Punkt po punkcie, czyli tzw. list-based. Argumentów „za” pisaniem artykułów w tn sposób jest naprawdę mnóstwo-sama na pewno też jako czytelniczka różnych artykułów zauważyłaś, że o wiele łatwiej jest czytać taki tekst, gdy jest uporządkowany i tak przejrzysty. Lenistwo? Trzymajmy się może bardziej tego, że po prostu zwracamy uwagę na estetykę 😅
Im więcej punktów, tym lepiej dla Ciebie. Zastanów się sama- bardziej zainteresuje Cię artykuł: „5 sposobów na”, czy może „50 sposobów na”?

Im bardziej szczegółowa i szersza lista, tym lepiej.

Jeśli kiedykolwiek zdecydujesz się na napisanie postu opartego na liście, który zawiera ponad 100 pozycji, istnieje duża szansa, że ​​ludzie podzielą się nim, zakładając, że jest on bardzo szczegółowy, a co za tym idzie- bardziej wartościowy.

4️⃣Czy lepiej jest pisać o nowościach czy treści evergreen?

Z biegiem czasu, treści evergreen (czyli takie, które są aktualne przez większość okresu swojego żywota) zbierają więcej ruchu. Nie tylko dzięki temu, że kiedyś tam zamieściłaś je na Facebooku, ale też i dlatego, że zyskują one wyższą rangę w Google, co z kolei prowadzi właśnie do bardziej spójnego i stałego ruchu.

Nikt przecież nie szuka informacji o wydarzeniach sprzed roku czy sprzed 10 lat.

Artykuły, czy posty, w których piszesz o aktualnych wydarzeniach, nowościach itp., sprawdzają się w krótkim okresie.  A tak jak już wspomniałam na początku- artykuły typu “jak” zapewniają najbardziej spójny i stale wzrastający ruch w wyszukiwarkach.

Wszystko zależy od tego, na czym Ci zależy (tak, jeszcze to słowo dzisiaj padnie przynajmniej raz😂), ale jeśli chcesz uzyskać szybki zastrzyk ruchu i reakcji, stwórz treści dotyczące nowości, najświeżyszych wydarzeń, czy badań.

5️⃣Czy emocje wplecione w post wpływają na reakcję użytkowników w sieci?

Można powiedzieć, że lęk, czy strach przykuwa uwagę- generalnie szybciej rozchodzą się wieści te „mniej pozytywne” niż te, w których pisze się, jak życie jest piękne (z czym się zgadzam w 100%, bez sarkazmu). Jednak, czy chcesz być tak kojarzona? Wierzę, że nie i masz zdecydowanie inny cel, który nie zaszkodzi też innym. I bardzo dobrze się składa, ponieważ…
Owszem, strach jest skutecznym sposobem generowania większej reakcji użytkowników, ale…nie jest to najpotężniejsza emocja (przynajmniej jeśli chodzi o Facebook). Ludzie (tak jak i w rzeczywistym świecie) kochają śmiać się, podziwiać, czuć w sercu radość. I treści, które im tego dostarczają zyskują wiele reakcji. Sama pomyśl- prędzej udostępnisz treść bez żadnych emocji lub taką która jest nasycona strachem lub taką, która jest pełna śmiesznych anegdot?

UWAGA! Ludzie wolą się śmiać o około 3 razy bardziej niż bać się. Chyba to nie jest dziwne, prawda?

🔜I wreszcie…

6️⃣Kiedy publikować?

Pytanie, które często słyszę, a nawet bardzo często- bo w końcu chcemy przecież by jak najwięcej ludzi nas zauważyło! I… na które często odpowiedź brzmi: TO ZALEŻY. 😐

ZALEŻY OD Twojej grupy docelowej, bo np. kobiety będące na uropie macierzyńskim, a kobiety pracujące od 8 do 16 poza domem- będą przesiadywać na social media w odmiennych od siebie czasach. Weekendy osób mieszkających w mieście a mieszkających tych na wsi również będą inaczej upływać w świecie online. Ludzie starsi a ludzie młodsi, dzieci a dorośli, blondynki a brunetki, ludzie w związku, a single… itd., itd.

➡ ALE

Żeby Cię jednak nie wystraszyć z tymi wszystkimi zależnościami i ich ilością (w końcu w punkcie 4 mówiłam o tym, by tego nie robić! Ups!😅😎), podzielę się z Tobą średnimi, na których możesz opierać swoje spostrzeżenia. Być może, że tak będzie Ci też łatwiej wywnioskować, czy Twoi odbiorcy wpisują się w te średnie, czy może musisz jednak wypracować własny czas publikacji.

🔹Jeśli więc zamierzasz pisać tylko jeden artykuł (post) na tydzień- najlepszy do tego będzie wtorek.

🔹Jeśli piszesz wiele artykułów tygodniowo, skup się na poniedziałku, wtorku oraz środzie.

A co do pory dnia …

🔶 pomiędzy 11:00 a 13:00… 🔶

Wynika to z tego, że wielu ludzi dosięga zmęczenie w środku dnia i potrzebują zrobić sobie przerwę.

Dlatego w godzinach popołudniowych zobaczysz wielu ludzi na Facebooku.

Jeśli z kolei przegapisz te kilka godzin na publikację, możesz jeszcze spróbować o około 18:00, kiedy to ludzie wracają z pracy, są zmęczeni i chcą oderwać się od rzeczywistości.

💪WNIOSEK?💪

Zabawa z uzyskaniem ruchu na Facebooku nie jest łatwa i wymaga wiele cierpliwości, obserwacji i wysnuwania własnych wniosków, a w końcu wdrażanie nowych strategii, testowanie ich itd., itd.

Tak jak już kiedyś pisałam, Facebook nie chce by jego użytkownicy opuszczali tą platformę i przechodzili np. na Twoją stronę.

➡Im dłużej ludzie będą przebywać na Facebooku, tym więcej pieniędzy Facebook zarabia (ah ten Mark Zuckerberg!).

✅Właśnie dlatego też Facebook kocha treści wideo.

✅Właśnie też dlatego Facebook lubi, gdy ludzie są aktywni i gdy Ty też dajesz im możliwość na bycie aktywnym.

✅I właśnie też dlatego, jeśli skorzystać z powyższych wskazówek, masz większą szansę na coraz lepszy odbiór ruchu z Facebooka.

_____________________________________

🔷A Ty? Korzystasz z Facebooka do generowania ruchu i zwiększania sprzedaży swoich produktów lub usług?🔷

💗Podziel się w komentarzu!💗

JEŚLI POTRZEBUJESZ POMOCY W MARKETINGU LUB ZWIĘKSZANIA SPRZEDAŻY ONLINE, ZWRÓĆ SIĘ ŚMIAŁO DO NAS NA:

📩kontakt@embraceyourlife.pl.📩

CZEKAMY NA TWOJĄ WIADOMOŚĆ 😍

Miłego dnia,

Mega Czarniecka,
Project Manager w embraceyourlife.pl – Mentorki Marketingu i Zwiększania Sprzedaży Online

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-09-11T20:11:26+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

BEZPŁATNA SERIA VIDEO DOSTĘPNA
DO 4 LISTOPADA!

Warsztat online dla osób przedsiębiorczych, które wierzą, że poza 5-cioma zmysłami istnieje znacznie większy świat, rządzony prawami natury – i są otwarte zgłębiać jego tajemnice.

Loading...