Jak działa tunel sprzedaży w internecie?

Czyli…. Najprościej pisząc – jak sprzedawać swoje usługi albo doświadczenie i ekspertyzę przez internet?

Abyś mogła sprawnie zabrać się do działania, musisz najpierw zrozumieć podstawowy schemat, od którego wychodzi większość przedsiębiorców z sukcesem pozyskujących swoich klientów online.

Poniżej znajdziesz zarys wraz z opisem poszczególnych elementów:

 

#1 – PRODUKT O DUŻEJ WARTOŚCI (INFOPRODUKT)

Jest to porcja wiedzy w formie przystępnej dla odbiorcy, której on pożąda i poszukuje w tej chwili dla rozwiązania swojego palącego problemu. Jednocześnie jest to rozwiązanie problemu odbiorcy, które możesz dać już teraz – zupełnie za darmo. Może to być jakaś jedna technika, sposób, informacja o tym CO zrobić, aby rozwiązać problem.

Infoprodukt może mieć różne formy:

  • .PDF
  • .mp3
  • video
  • mail
  • warsztaty na żywo
  • zamknięta grupa

#2 – SQUEEZE PAGE – STRONA LĄDOWANIA

Jest to strona www, na której ląduje Twój odbiorca, poszukując w internecie rozwiązania swojego problemu. Na tej stronie dowiaduje się on, co musi zrobić, aby uzyskać od Ciebie bezpłatne rozwiązanie w formie infoproduktu. Najczęściej wezwaniem do akcji jest zaproszenie do podania maila przez odbiorcę.

#3 – AUTORESPONDER

Narzędzie służące gromadzeniu maili Twoich odbiorców (podanych w formularzu zapisu, który też generujesz w autoresponderze) w celu wysyłki im maili automatycznie po zapisie (podaniu maila) – poza Twoją obsługą. Jest to narzędzie, które ustawione raz działa dla Ciebie tak długo, jak to zaplanujesz z góry.

W autoresponderze możesz ustawić cały cykl maili, które będą wychodziły do zapisanych osób, w taki sposób, aby kierować ich do zakupu Twojego produktu płatnego (albo w inny sposób kierowały do działania mającego na celu sprzedaż).

Najbardziej popularne autorespondery to:

  • GetResponse
  • Mailchimp
  • AWeber
  • Active Campaign
  • ConvertKit

#4  – STRONA PODZIĘKOWANIA

Strona www, na której lądują Twoi odbiorcy po podaniu na stronie Squeeze Page swojego maila. Dzięki integracji formularza zapisu (z autorespondera) z wymienionymi stronami, możesz jednocześnie przekierować odbiorcę po zapisie na stronę podziękowania oraz wysłać mu e-mail.

W tym samym czasie więc na stronie podziękowania oraz przez maila dostarczasz swój infoprodukt (albo informujesz, jak i kiedy można go odebrać).

Dla utrwalenia i lepszego zobrazowania Tobie podstaw działania tunelu sprzedażowego w internecie, zobacz poniższe nagranie:

Pamiętaj jednocześnie, że jest to tylko podstawowy schemat, który można rozbudowywać według swojej strategii sprzedaży oraz dla potrzeb Twojego produktu płatnego. Zaznaczamy także, że bez strategii całościowej dla Twojej marki, nawet najlepszy tunel sprzedaży będzie działał tylko przez chwilę. Wiele osób tworzących swoje tunele sprzedaży nie ma długofalowych efektów, przez brak pomysłu na całościowy model biznesowy i dalsze prowadzenie klienta.


DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU

ABY REGULARNIE OTRZYMYWAĆ WIEDZĘ DOT. PROMOCJI I SPRZEDAŻY WIEDZY I USŁUG ONLINE