Jeśli szukasz strategii marketingowej LinkedIn dla b2b lub zastanawiasz się nad najlepszymi praktykami LinkedIn b2b, to ten artykuł jest jak najbardziej dla Ciebie.

LinkedIn to platforma, która istnieje już od 2003 roku, jednak tak naprawdę popularność tej platformy dopiero przybiera na liczbach… i efektach.

LinkedIn jest aktualnie w fazie dużego rozwoju [boom] i jest to doskonała okazja do tego, by wykorzystać tę sytuację i  pozyskać więcej klientów na LinkedIn.

A skoro tak się dzieje, to nieładnie byłoby to tak po prostu „olać” i nie przekazać Ci paru ważnych rzeczy dotyczących tej biznesowej, a także zorientowanej na zatrudnienie platformy zwanej LinkedIn ?

Dziś poznasz 4 pierwsze kroki dotyczące strategii marketingowej LinkedIn.

1️. Zoptymalizuj swój profil tak, by zwiększyć własną widoczność.

Ale zanim… pytanie numer 1 do Ciebie: Ale tak szczerze… Naprawdę szczerze…

Kiedy ostatnio aktualizowałaś swój profil na LinkedIn?

Hm… To było jakieś 3 lata temu…?

Czy wiesz, że ok. 99% profili na LinkedIn są nieaktualizowane?

1% ludzi jest na bieżąco ze swoimi aktualnościami! 1%! I to jest mniejszość, w której właśnie powinnaś być.

Co więc robić?

  • Update, update, update! – dołącz linki do swojej strony, dodaj informacje o tym, jak można się z Tobą skontaktować, a teraz dodatkowo możesz mieć wideo w swoim profilu!, dodaj informację o swoim wykształceniu itp.
  • Ah, i co ważne- wstaw zdjęcia naprawdę dobrej jakości, przyzwoite, profesjonalne i odpowiednie do Twojej marki.  I nie, nie mówimy tu o zdjęciach z plaży, z piramidami w tle, czy nawet z grupą swoich znajomych.
  • I na koniec- upewnij się, że Twój nagłówek zawiera słowo klucz, które mówi o tym, czym się tak naprawdę zajmujesz.

Ludzie naprawdę przeszukują LinkedIn w poszukiwaniu… innych ludzi. Kto by pomyślał, prawda?

2️. Powiększ swoje sieci kontaktów.

Czyli powiększaj grono osób, których obserwujesz! Naucz się dodawać ludzi na LinkedIn, zaraz potem jak poznałaś ich np. na żywo na jakimś spotkaniu, wydarzeniu, ale nawet i w sieci, np. na innych platformach społecznościowych.

A teraz UWAGA – mamy naprawdę fajną wskazówkę dla Ciebie.

Jeśli jesteś na jakimś wydarzeniu, szkoleniu, spotkaniu, czy gdziekolwiek, gdzie wiesz, że znajdują się tam Twoi potencjalni odbiorcy, uruchom aplikację LinkedIn i włącz ustawienia lokalizacji, dzięki czemu LinkedIn pokaże Ci innych jego użytkowników, którzy są w pobliżu Twojego miejsca pobytu. Teraz pozostało tylko ich… dodać!

  • Ważne. Upewnij się, że link prowadzący na Twój profil na LinkedIn jest widoczny na Twojej stronie internetowej np. w miejscu „O mnie”, czy „O firmie”, w Twoim emailowym podpisie, czy też innych platformach, z których korzystasz. Jeśli prowadzisz bloga- to też jest świetne miejsce na poinformowanie odwiedzających, że EJ HALO! Jestem też i na LinkedIn- kliknij tu i dodaj mnie do swojej sieci, by mieć ze mną stały kontakt!

No i właśnie – CTA, pamiętasz? O CTA i jak je pisać, omawiałyśmy w jednym z naszym wpisów (jeśli  nie czytałaś- znajdziesz go TUTAJ). Użyj „Call To Action”, czyli wezwanie do działania, właśnie w tym miejscu. KONIECZNIE. Nie zostawiaj swoich odbiorców z ich własnymi myślami i rozterkami- czy zajrzeć w Twój profil, czy też nie.

W CTA poinformuj swoich odbiorców, by napisali do Ciebie na LinkedIn, gdzie Cię znaleźli. Nie dość, że z ciekawości wejdą w twój profil, to też będą czuli, że mają pewne zadanie do wykonania, będą czuli tą powinność. A Ty zyskasz o kolejną osobę więcej.

Przy okazji- napisz też do nas na LinkedIn i daj nam znać, gdzie nas znalazłaś. Nasz LinkedIn znajdziesz TUTAJ

3️. Aktualizuj swoje statusy.

Ale w sposób angażujący użytkowników! Czyli twórz statusy, które rozpoczną dyskusje, zrodzą pytania itp.

Masz teraz ogromną możliwość na zwiększenie swoich zasięgów! Dlaczego? Facebook dla przykładu, jest już przeeeepełniony informacjami, nowościami, nowymi statusami, bla bla bla… a LinkedIn… jest w tym temacie trochę raczkujący. Jednak pamiętaj, że LinkedIn rośnie i możliwość łatwego zwiększenia swoich zasięgów może nie być już taka łatwa za rok, czy dwa. Jest to więc idealny czas. Czas dla Ciebie!

4️. Buduj relacje

Bądź pro aktywna w budowaniu relacji, czyli przejmuj inicjatywę!

Niech wejdzie Ci w nawyk komentowanie treści innych osób, których obserwujesz, ale nawet i tych których nie znasz. Poprzez takie zachowanie w sieci, puszczasz też sygnał, że angażujesz się i interesujesz, tym co dzieje się lub jest związane z Twoimi potencjalnymi klientami. Poza tym, jeśli będziesz angażować się w ich posty, statusy itp., będą oni odczuwali potrzebę odwzajemnienia się w każdym momencie, kiedy będą widzieli Twoje posty.

Dziś poznałaś 4 pierwsze kroki, które pomogą Ci zwiększyć zasięgi na LinkedIn. W kolejnym artykule podzielimy się innymi takimi wskazówkami.

A Ty jak do tej pory pracowałaś nad rozwijaniem swojej sieci kontaktów na LinkedIn? Podziel się z nami swoim doświadczeniem w komentarzu lub napisz do nas na maila: [email protected]

Po więcej szczegółów współpracy zajrzyj tutaj:

DLA POCZĄTKUJĄCYCH

STRATEGIA MARKETINGOWA Z KONSULTACJAMI

Dopiero co założyłaś fanpage i chcesz budować markę osobistą? To idealne miejsce, aby rozbujać Twoją markę. Możemy wziąć pod lupę Twoje dotychczasowe działania promocyjne i sprzedażowe, aby dać Ci wskazówki co dopracować, czego kompletnie nie robić lub czego robić więcej. Stworzymy dla Twojej marki strategię marketingową, dzięki której zaczniesz regularnie zyskiwać nowych klientów i zbudujesz społeczność. Wszystko po to, abyś mogła Twój pomysł traktować jak regularny biznes, a nie tylko chwilowe hobby.

WIĘCEJ

DLA ZDETERMINOWANYCH

MENTORING BIZNESOWY DOPASOWANY DO UMIEJĘTNOŚCI

Masz już pierwszych, zadowolonych klientów w swoim portfolio? Brałaś udział w różnych kursach o tym, jak budować społeczność na FB, jak promować się na Instagraime a może nawet wiesz już jak ustawiać reklamę (przynajmniej w podstawowej wersji)? Jeśli czujesz, że masz większy potencjał i chcesz wdrożyć kursy online albo dopracować obecną formę ich sprzedaży – tworząc stabilny model biznesowy – dobrze trafiłaś. Popracujemy z Tobą od 3 do 6 miesięcy, ze skupieniem na efektach. Pomijając pierdoły.

WIĘCEJ

DLA ZAAWANSOWANYCH

DOPRACOWANIE MODELU BIZNESU I ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Sprzedajesz kursy, szkolenia lub usługi przez Internet regularnie? Masz powyżej 50.000 zł przychodu brutto rocznie (lub więcej) i ZDECYDOWANIE potrzeba Ci skoku kwantowego (o przynajmniej jedno zero) bo… Jesteś zestresowana, masz na sobie za dużą odpowiedzialność i zdecydowanie za mało czasu? Podczas współpracy uporządkujemy Twój model biznesowy, usuniemy zbędne rzeczy z kalendarza i listy produktów/ usług, zoptymalizujemy procesy, dopracujemy sprzedaż i cash flow. W jak najszybszym czasie.

WIĘCEJ