Prowadzisz konto biznesowe na Instagramie? Promujesz swoją markę, produkt, usługę i zależy Ci na rozgłosie, sprzedaży i zaangażowaniu obserwatorów? Dowiedz się z tego artykułu, czym są własne hashtagi, czy są one skuteczniejsze niż te „popularne” hashtagi, kiedy je stosować oraz jak je tworzyć?

Hashtagi są nadal jednym z najlepszych sposobów na rozwinięcie konta na Instagramie.

Hashtagi na Instagramie mają w sobie tą fajną moc, że potrafią dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zwiększyć zaangażowanie i rozwój marki. Warto jednak byś pamiętała, że mimo iż istnieje nieskończona ilość hashtagów, należy używać ich w sposób strategiczny, czyli tak , aby Twoje treści były dostarczane i widziane przez odpowiednie osoby.

Zbyt popularne (np. #happy, #love) lub spamujące hashtagi (#followme #like4like), nie pomogą Twojej marce, mało tego- mogą nawet nieco zaszkodzić, ponieważ w ten sposób możliwe, że przyciągniesz na swój profil lub profil marki boty i spam… a nie trzeba chyba wspominać, że nie dokładają się one wtedy do budowania cegiełki zaufania i wiarygodności Twojej marki.

Jednak te bardziej ogólne hashtagi na Instagramie często pomagają zostać odkrytym i zauważonym przez zupełnie nową publiczność. Jeśli więc ludzie już Cię zauważą i pokochają Twoje treści, w tym miejscu zbudowanie Twojego własnego hashtagu marki może okazać się być naprawdę sporym atutem dla Twojej firmy, ale o tym poniżej:

#1 Wydarzeniowe hashtagi

Hashtagi dotyczące danych wydarzeń, bardzo pomagają zbliżyć do siebie ludzi i potencjalnych obserwatorów. W przeciwieństwie do hashtagów, które możesz udostępniać przez cały rok, hashtagi wydarzeń największą skuteczność mają wtedy, gdy używane są w określonym i przeznaczonym dla nich terminie (chyba, że dotyczą wspomnień). Dobrze jest stosować je w miesiącach lub tygodniach poprzedzających dane wydarzenie.

Skoro mówimy o Instagramie i świecie social media, tak więc za przykład niech nam posłuży hashtag #SMMW19, który jest hashtagiem wydarzenia dla corocznej konferencji Social Media Marketing World. Co taki hashtag wydarzenia potrafi zdziałać? Cóż… Ten hashtag daje szansę uczestnikom, prelegentom, sprzedawcom, pozostałym interesariuszom na „połączenie się” jeszcze przed wydarzeniem- mało tego- także daje ludziom możliwość na pozostania w kontakcie zwłaszcza, jeśli nie byli w stanie zdobyć czyichś informacji kontaktowych. Hashtag z imprezy (wydarzenia) pomaga również uczestnikom poczuć się częścią społeczności i daje im więcej możliwości nawiązania kontaktu z innymi uczestnikami i prelegentami.

Co ważne jest przy tworzeniu hashtagu wydarzenia?

By zachować prostotę. Im prostszy- tym ludzie chętniej go zapamiętają i udostępnią.

Jeśli wydarzenie, które tworzysz je coroczne, dobrze, byś dodawała do hasthagu również i rok. Lub jeśli jest to druga lub trzecia edycja wydarzenia- dopisz numer edycji.

#2 Hashtagi dla budowania branż usługowych

Hashtagi wydarzeń mają na celu głównie budowanie szumu i rozpoznawalności, natomiast hashtagi branż usługowych służą głównie zbliżeniu społeczności.

Jeśli Twoi klienci są zadowoleni z oferowanych przez Ciebie usług i wiedzą, że masz swój hashtag marki, najprawdopodobniej podzielą się swoją opinią, doświadczeniem lub wynikami używając przy tym właśnie Twojego hashtagu marki. Jest to naprawdę skuteczne w pozyskiwaniu nowych klientów!

Pamiętaj jednak, aby do zbudowania zasięgu tego hashtaga mieć sporo cierpliwości. Używaj go regularnie i naucz Twoich odbiorców, aby sami go stosowali.

TIP!

Powiedzmy, że stworzyłaś grupę, z którą przerabiasz dany materiał lub z którą przeprowadzasz pewien kurs. Użyj unikalnego hashtagu, który łączyć będzie wszystkich tych uczestników i Ciebie np. #społeczność(twoja_marka), #4edycja(nazwa_kursu+nazwa_marki) itp. Jest to łatwy sposób na zbudowanie silnego poczucia wspólnoty wśród grupy. Taki… nazwijmy go „dedykowany” hashtag ułatwi Tobie też wgląd w to, jak radzą sobie Twoi uczestnicy (tak, w tym miejscu hashtagi na Facebooku również mogą okazać się przydatne) lub też co o Tobie piszą- może będzie akurat coś, czym będziesz mogła pochwalić się na swoim profilu!

WAŻNE:

Jeśli już zbudujesz swój własny hashtag marki, lub tzw. dedykowany hashtag, staraj się udostępniać go regularnie. Jeszcze lepiej, jeśli umieścisz go w swoim bio na Instagramie.

#3 Hashtagi produktów

Kto nie lubi wygrywać? Chyba każdy czerpie z tego przynajmniej trochę radości, prawda? Dobrym sposobem na wypromowanie swojego produktu, jest konkurs!
Co się za tym kryje? Powiedzmy, że właśnie wydajesz swój nowy produkt/usługę i oczywiście zależy Ci na tym, by dowiedziało się o nim jak najwięcej ludzi…  Co robisz? Na swoim Instargamie (w poście i na InstaStories) poinformuj swoich odbiorców, że mają szansę otrzymać np. produkt, próbkę, bonus, jeśli tylko użyją na swoim profilu Twojego hashtagu produktu wraz z opisem np. dlaczego tak lubią Twoją markę.

Zasada WIN- WIN -> ludzie uwielbiają wygrywać, a Ty za to masz mnóstwo darmowej treści generowanej przez użytkowników i roznoszonej po Instagramie w wiele różnych zakątków, do której samej ciężko byłoby Ci się dostać.

Wiemy już, jak tworzyć i kiedy udostępniać własne hashtagi, a gdzie je umieszczać? O tym możesz przeczytać w jednym z naszych artykułów klikając TUTAJ

To tylko kilka sposobów na to, jak, dlaczego i kiedy stosować własne hashtagi. Gdy zaczniesz to robić regularnie, sama zyskasz więcej pomysłów na to, gdzie, kiedy i dlaczego jeszcze.

Pozdrawiamy!

Honorata Lubiszewska
Sylwia Sikorska

Mentorki Biznesu i Zwiększania Sprzedaży, Inwestorki, Stare Dusze