Youtube SEO- jak pozycjonować filmy? 4 kroki cz.2

Niedawno zapoznałyśmy Cię z 2 krokami (jeśli jeszcze nie zapoznałaś się z nimi, możesz przeczytać o nich tu ), dzięki którym Twoje wideo będzie szybować wyżej w pozycjonowaniu na Youtube. Ale jak dobrze wiesz, zostały nam jeszcze 2 wskazówki.

Dziś skupimy się na 1 z nich.

Na ostatni krok jeszcze zachowaj chwilę cierpliwości- być może, że będzie ona dla Ciebie kluczowa, ponieważ dotyczyć będzie ona promocji, ale najpierw… najpierw trochę pomęczymy Cię raportami, analizami i… nie nie- spokojnie, nie będzie tak strasznie 😎💪

Ah, po prostu przejdźmy do tego 3 KROKU, który zbliży Cię do podium w wyszukiwarce Youtube.

____________

Przy okazji zapraszmah do subskrybowania naszego kanału
http://bit.ly/SubskrybujEmbraceYourLife
____________

🔝Zaczynamy!🔝

3: Opublikuj wideo o tzw. “wysokiej retencji”

Bez owijania, prawda jest taka:

Jeśli chcesz, żeby Twoje filmy znalazły się w pierwszych rzędach wyszukiwarki, musisz zrobić wszystko, żeby ludzie oglądali, oglądali i…. oglądali.

Liczba Twoich filmów, które ludzie oglądają, jest znana jako „Utrzymanie uwagi odbiorców” (Audience Retention).

W prawym górnym rogu wybierz swoje konto> Studio twórców.

Po lewej stronie wybierz Analytics> Utrzymanie uwagi odbiorców

Aby zobaczyć dane dotyczące utrzymania uwagi odbiorców dotyczące konkretnego filmu, kliknij nazwę filmu.

Jeśli Twój film będzie utrzymywał użytkowników na YouTube, YouTube wynagrodzi Cię za to i umieści Twój film wyżej w wynikach wyszukiwania. (W końcu YouTube chce, aby ludzie pozostali na platformie, aby klikać reklamy, a jeśli pomożecie im w osiągnięciu tego celu, będą promować Twój film wideo).

Pytanie brzmi: W JAKI SPOSÓB tworzyć wideo, które sprawi, że ludzie będą z zaangażowaniem je oglądać? (Znany również jako “wideo o wysokiej retencji”)

Filmy o dużej retencji NIE wymagają drogiej kamery ani mikrofonu. Naprawdę nie musisz nagle iść do sklepu po najwyższej jakości sprzęt. Tak długo, jak film jest wartościowy i interesujący do oglądania- tak też i nie przestawaj tego robić!

Co jest najważniejsze❓

Jeśli Twój film nie ma żadnej wartości to-> odbiorcy nie chcą tego oglądać, bo po prostu jest to dla nich nudne lub nieinteresujące, a więc-> spada wyświetlanie i przebywanie odbiorców na Youtube-> cóż, już chyba wiesz, prawda? Youtube, niestety, ale Cię nie wynagrodzi … bez względu na to, jak zoptymalizowany jest SEO.

W przeciwieństwie do Google – który może korzystać z backlinków (czyli linków prowadzących na witryny docelowe) i innych sygnałów w celu oceny jakości treści – YouTube wypada tu trochę gorzej, bo takich wygód nie ma. Dlatego polega on na  tzw. „Utrzymaniu uwagi odbiorców”, który jest powiązany z tzw. „Raportami dotyczącymi interakcji” (znajdziesz je w sekcji „Analytics”), które YouTube wykorzystuje w swoim własnym algorytmie.

A więc co takiego, co możesz znaleźć w tychże raportach, sprawia, że Twoje wideo znajdzie się wyżej w wyszukiwarce Youtube❓

1️⃣Komentarze wideo
Jeśli ktoś zostawi komentarz pod wideo, wysyła on automatycznie mocną wiadomość do YouTube, że prawdopodobnie podobał mu się film (lub przynajmniej poświęcił trochę czasu na oglądanie tego filmu).

Dlatego: zachęcaj swoich widzów do komentowania Twojego filmu (i odpowiadaj na otrzymane komentarze).

2️⃣“Subskrypcje” po obejrzeniu filmu

Jeśli ktoś subskrybuje Twój kanał po obejrzeniu Twojego filmu, który wysyła OGROMNY sygnał do Youtube, że masz naprawdę za** ekhm… tzn. niesamowity film.

Najlepszy sposób na zdobycie większej liczby subskrybentów YouTube? Poproś ludzi o zasubskrybowanie- tak, to działa- takie proste, że aż trochę szokujące, co? 😅

3️⃣Udostępnienia

Ile osób udostępnia Twój film w serwisach społecznościowych takich jak Twitter czy Facebook?

Pomyśl o tym w ten sposób: ludzie nie udostępniają bzdurnych filmów, prawda?

Kiedy więc YouTube widzi, że ludzie rozpowszechniają informacje o Twoim filmie, myśli: “Wow, to musi być niesamowity kawałek treści!”-> a więc UP UP UP i lecisz do góry w wyszukiwarce!

4️⃣Współczynnik klikatności CTR

Gdy ktoś wyszukuje Twoje słowo kluczowe (które znasz dzięki poznanym Ci krokom z poprzedniego artykułu) w serwisie YouTube, w który wyświetlony film kliknie? W Twój czy … czy może w film kogoś innego?

Procent osób, które klika w Twój wynik (Twoje wideo), jest określany jako “współczynnik klikalności” (CTR).

Oczywiście im wyższy jest Twój CTR, tym lepiej (inaczej mówiąc- tak, właśnie tego chcesz, czyli klikalności właśnie w Twój wynik!)

Jak się okazuje, YouTube zwraca BARDZO szczególną uwagę na to zachowanie użytkowników.

Jeśli YouTube zauważy, że wiele osób klika Twój wynik, myśli: “Musimy dać temu filmowi szansę na więcej!”.

Haczyk? Jeśli ludzie omijają Twoje wideo, obniżą przez to Twoją pozycję w wyszukiwarce.

Najlepszy sposób na zwiększenie CTR?

Twórz przyciągające i ciekawe miniatury (tzw. thumbnail) i tytuły filmów!

5️⃣Kciuk w górę/ kciuk w dół

Tu chyba nie trzeba nic wyjaśniać 😇😅

6️⃣Długość filmu

Im dłuższy film, tym lepiej dla Ciebie i Twojego SEO.

Dłuższe filmy przewyższają krótsze filmy w wyszukiwarkach YouTube i Google.

Jak długi powinien być Twój film wideo❓

Ok, długość długością, ale pamiętaj o tym, że wartość oddana w filmie też ma znaczenie, dlatego musisz sama znaleźć ten złoty środek i przekazać odpowiednią ilość wiedzy w odpowiednim do tego czasie. Koncentruj się po prostu na tworzeniu najlepszego filmu jaki tylko można sobie wyobrazić.

Z drugiej strony, nie przejmuj się też, że Twój film jest zbyt długi. Jeśli jest ciekawy i dający tzw. „mięso”, ludzie BĘDĄ go oglądać!

_______________________________

Najfajniejszą częścią wszystkich tych statystyk jest to, że możesz śledzić je wszystkie na YouTube Analytics, masz je całkowicie za darmo, w zasięgu Twojej ręki i… umówmy się- nie są one aż tak przerażające, prawda?

Tym bardziej, że jak sama widzisz- możemy z nich wyciągnąć wiele dobrego dla Twojego biznesu i rozwoju marki.

Dzięki tym statystykom właśnie możesz zobaczyć jak sobie teraz radzisz i co możesz zrobić by z czasem ulepszać swoje wideo, czy nawet cały kanał.

_______________________________

OK.

Na dziś to tyle z naszej strony 😇

Twoim zadaniem jest teraz stworzenie filmu o dużej retencji i… wysłaniu go w świat… a o tym jak to zrobić- już w następnej i ostatniej już części dotyczącej promowania swojego wideo!

Jeśli masz pytania dotyczące pozycjonowania na Youtube lub też w Google, pisz do nas śmiało na 💌 kontakt@embraceyourlife.pl 💌.

Powodzenia! ❤

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-06-18T22:44:22+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

WARTOŚCIOWE?

Będzie nam miło, jeśli się tym podzielisz:
Loading...