Wydaje Ci się, że wiesz już wszystko o tym, w jaki sposób prowadzić swojego Facebooka, aby przyciągał Ci nowych odbiorców i klientów?

A być może teraz zaskoczymy Cię miejscami na Twoim Fanpage, przez które tracisz sporą część ruchu? Sprawdź, czy na pewno wiesz wystarczająco dużo o Facebooku, odhaczając z tym artykułem po kilka miejsc, których nie powinnaś bagatelizować.

Nr #1: Zdjęcie profilowe.

Pomijając dyskusję, czy w zdjęciu profilowym powinno znajdować się Twoja twarz, czy logo Twojej marki, pytanie brzmi… Czy przy swoim zdjęciu profilowym umieściłaś króciutki opis misji (firmy/ bloga/ wstaw co chcesz) oraz odnośnik w formie linku?

Profesjonalni blogerzy, którzy piszą Ci o marketingu, w 90% przypadków nie posiadają odnośnika do swojej strony, przez co tracą ruch! A czy Ty posiadasz taki odnośnik?

Aż 75% odwiedzających Fanpage, powiększają sobie zdjęcie profilowe, aby móc poznać szczegóły. Nie czekaj więc dłużej i dodaj link do opisu przy Twoim zdjęciu profilowym na Fanpage (polecamy również na profilu prywatnym, jeśli używasz go w celach zawodowych).

1

Nr #2: Zdjęcie tła.

To drugie z kolei miejsce, przez które prawdopodobnie ucieka Ci spory % ruchu. Ponownie – jest to miejsce, w którym powinnaś umieścić krótki opis na temat Twojej marki oraz odnośnik w formie linku. Jeśli opis okaże się być długi, umieść link dwa razy – na górze i na dole opisu.

Odznaczone? W takim razie idziemy dalej.

2

Nr #3: Każdy Twój post na Fanpage nie będący odnośnikiem do nowego wpisu na blogu

Czy jesteś jedną z tych osób, która uwielbia dzielić się inspirującymi cytatami w formie grafiki na swoim fanpage? To my się pytamy, dlaczego przy tych obrazkach nie ma w ich opisie linku do Twojej strony?

Sprawdź ile potencjalnie ruchu mogłaś stracić przy tych wszystkich udostępnieniach, które Twoi fani Ci ofiarowali, zwiększając Twój zasięg organiczny…? Nie warto już pewnie nadrabiać dodawania w opisach linków w starych postach. Ale na pewno WARTO pamiętać przy każdym kolejnym.

Nr #4: Wezwanie do akcji

Mamy nadzieję, że nie pominęłaś tego najważniejszego faktu – ustawienia na swoim fanpage przycisku wzywającego do akcji?

Nawet, jeśli dopiero raczkujesz i nie masz pojęcia, jakie wezwanie do akcji zastosować, to z radością informujemy, że jakiś czas temu Facebook zwiększył dostępną ilość przycisków. Nie musisz więc ograniczać się do tego, który przekierowuje na kontakt. Użyj „Dowiedz się więcej„, aby przekierować odwiedzających na Twoją stronę.

3

Nr #5: Kolejność zakładek + dodatkowe aplikacje

A teraz czas na nasze ulubione miejsce na Fanpage, czyli ZAKŁADKI. Masz świadomość, że możesz zmieniać ich kolejność, a dodatkowo używać specjalnych i niestandardowych aplikacji, aby np. zwiększyć swoją sprzedaż lub ilość zapisów na swoją listę subskrybentów?

Na naszym Fanpage znajdziesz więc między innymi nagrania wybranych aydycji radiowych, jakie w każdą środę od godziny 15:00 prowadzimy w RadioPraga.pl

Dodatkowo, znajdziesz też ofertę specjalną sklepu Facebookowego, gdzie oferujemy coś, czego nie ma w e-kursach ani usługach na embraceyourlife.pl

4

Podsumowanie

Jak widzisz, Facebook potrafi zaskoczyć. A przecież nie są to nowości, tylko funkcje dostępne od wielu lat lub miesięcy. Wszystko po to, abyś mogła sprawniej przekierowywać ruch na swoją stronę.

A może masz swoje sprawdzone sposoby na pozyskiwanie większej ilości ruchu na Twoją stronę za pomocą Facebooka i jego zakamarków? Podziel się w komentarzu – nie chowaj tego dla siebie!