10 składowych, zwiększających świadomość o Twojej marce online i ekspertyzie w grupie docelowej

Chcesz szybko wypozycjonować się w swojej ekspertyzie i stać się znana w grupie osób będących Twoimi potencjalnymi klientami? Jeśli marzysz o tym, aby dogonić lub przegonić konkurencję, która już jakiś czas efektywnie promuje się online, pamiętaj o tych 10-ciu działaniach, na które składa się efektywne promowanie marki przez internet.

Pod każdym z wymienionych elementów znajdziesz nasze komentarze i podpowiedzi, jak skuteczniej je stosować.

1. Widoczność – w odpowiednich miejscach

Każda dobrze kojarzona osoba lub firma w świecie online jest widoczna. Jeśli zdecydowałaś się promować swoją markę przez swoją osobę – to nieuniknione. Musisz się pokazywać. Co więcej – musisz pokazywać się w odpowiednich miejscach – mówiąc wartościowe i ciekawe rzeczy.

Pomyśl:

– Gdzie powinnaś być widoczna, aby zauważyły Cię osoby z Twojej grupy docelowej? Rozważ zarówno wydarzenia oraz miejsca w świecie online, ale także offline.

Gdy już zdecydujesz się na odpowiednie miejsca, zadbaj o to JAK będziesz widoczna. Czyli w jakiej pozycji siebie przedstawisz.
Pamiętaj, że nie musisz być wszędzie. Bardzo wiele osób popełnia ten błąd. Rozprasza swoją uwagę i zamiast skupić się na odbiorcach, skupia się na tym, gdzie jeszcze się pojawić. Wystarczy Ci regularne dawanie wartości w grupie na FB albo w artykułach, albo przez video czy LIVE.

Dokonaj wyboru, a gdy już go dokonasz, nie zapomnij o kolejnych składowych…

2. Częstotliwość – jak często dajesz wartość

Ludzie pragną odpowiedzi. Szukają ich wszędzie tam, gdzie mogą dostać dużo, szybko i konkretnie. Nie oznacza to w cale, że tanio.
Jeśli chcesz, aby Twoja firma rozwijała się szybko przez promocję w internecie – nie możesz zapominać o tym kroku. To, jak często dajesz wartość, ma znaczenie.

I przez wartość nie mamy na myśli kolejnego wpisu o Twoim wspaniałym produkcie, albo zmianach na Twojej stronie www. Ludzi to nie obchodzi. Jeśli ktoś chce mieć piękne włosy, to chce mieć je piękne na wczoraj. I lepiej powiedz im, jak ma o te włosy dbać na co dzień – zanim zastosuje Twój produkt albo rozwiązanie. Jeśli ktoś chce mieć lepsze relacje w firmie albo w związku – chce je mieć lepsze na stałe. Powiedz tym osobom, jak to zrobić.

Im częściej będziesz podsuwać odbiorcom rozwiązania, tym częściej będą oni reagowali na Twoje CTA (call-to-action).

Dobrze będzie, jeśli stworzysz serię artykułów albo serię video i oficjalnie ogłosisz częstotliwość publikacji. To nie tylko utrzyma Twoją motywację, ale także przyzwyczai odbiorców do cyklicznego wracania na Twoje kanały online.

3. Regularność – czy zależy Ci na odbiorcach?

Zobowiązanie, to dopiero początek. Pamiętaj o tym, aby to zobowiązanie realizować. Jeśli regularnie dajesz wartość – pokazujesz swoim odbiorcom, że faktycznie zależy Ci na nich, a nie tylko na sukcesie kolejnej Twojej kampanii promocyjnej.

Regularnie dawaj wartość i regularnie informuj o nowych konkursach, zniżkach czy kampaniach sprzedażowych. Masz do tego prawo – jeśli sprawdzasz się cały czas w regularnym dostarczaniu swojej ekspertyzy.

4. Użyteczność

Rozważmy temat użyteczności Twoich treści. Wcześniej wspomniałyśmy już, że odbiorców nie interesuje zbytnio (przynajmniej na początku Twojej ścieżki rozwoju w internecie – jeśli nie masz tysięcy wejść miesięcznie) informacja o zmianach na stronie.

Tworząc każdą treść zastanów się, jak bardzo użyteczna ona będzie NA TERAZ dla Twojego potencjalnego klienta. Co z tego, co umieścisz będzie mógł TERAZ zastosować dla siebie i od razu wdrożyć?

Czy ta informacja – w gąszczu miliona informacji w świecie online – jest dla niego naprawdę znacząca?

Nie zawracaj ludziom głowy pierdołami i nie zabieraj ich czasu. Pamiętaj, że po drugiej stronie jest człowiek, który ma swoje życie i dopóki nie szuka wsparcia, którego możesz mu udzielić albo produktu, który możesz mu dostarczyć – nie obchodzi go to, kim jesteś.

5. Unikalność

Jak wyróżniasz swoją markę na tle konkurencji? Czy jest w niej coś magnetycznego? Czy prezentujesz inne spojrzenie? Czy Twoja osobowość, albo produkt przyciągają? Czy Twoje treści są na tyle ciekawe i potrzebne, aby zostać z nimi na dłużej i podzielić się z innymi?

Czasem boimy się być inni niż wszyscy, bo wydaje nam się, że skoro u innych coś działa, to nie trzeba tego „ulepszać”.

Może się jednak okazać, że ludzie pokochają Twoją markę jeszcze bardziej, jeśli ujawnisz w Twoich treściach więcej swojej osobowości, wierzeń i przekonań.

70% rzeczy, które czytasz na naszych kanałach – możesz znaleźć u innych osób uczących marketingu i promocji online. Z jakiegoś jednak powodu wciąż tutaj wracasz, prawda?

Co będzie tym unikalnym wyróżnikiem, przez który odbiorcy będą chcieli wracać do Ciebie? Może to, że mówisz szybko i konkretnie? Albo to, że masz w sobie dużo spokoju i kojący głos? Ponad wszystkie cechy, jakimi się wyróżnisz – nie zapomnij o tym, aby treści także wystawały przed szereg.

Niech będą wyjątkowe – bo skupione na Twoim odbiorcy.

6. Cena

Cena Twoich produktów lub usług kwalifikuje to, jakich klientów będziesz przyciągać. Jeśli zdecydujesz się konkurować ceną na Twoim rynku – może się okazać, że będziesz jedną z wielu przegranych osób.

Cena musi być jednak adekwatna do wartości, którą dostarczasz. Jeśli chcesz pozycjonować się na dobrze opłacalnego eksperta, pamiętaj, aby:

– to, co dostarczasz działało i było wartościowe
– zbadać ceny na rynku
– ustalić swoje ceny w pierwszej dziesiątce zbadanego rynku
– przeanalizować, czy Twoje ceny sprawdzają się w wybranej przez Ciebie grupie docelowej

To poważny temat… Może się okazać, że ustaliłaś za wysokie stawki względem obranej przez Ciebie grupy docelowej.

Przykład.

Powiedzmy, że kierujesz swój coaching do matek wychowujących samotnie swoje dzieci. Ale większość swojego komunikatu opierasz na historiach i przykładach matek szukających pracy – dając im obietnicę znalezienia pracy i polepszenia jakości życia po pracy z Tobą w jakiejkolwiek formie.

Czy te kobiety będą mogły pozwolić sobie na Twój program odnowy za tysiąc złotych i więcej? Z dużym prawdopodobieństwem – nie.

Jak się możesz zorientować, nie cena jest tutaj źródłem problemu, tylko sposób komunikacji.

7. Obietnice i efekty

Twój produkt lub usługa muszą działać.

Zdobycie pierwszego klienta nie jest sztuką nie do opanowania. Gdy już go masz – zadbaj o to, aby ta osoba osiągnęła efekt, o jaki jej chodziło – a następnie poproś ją o referencje. Nic nie będzie lepiej sprzedawało, niż efekty Twoich klientów.

No i sama stosuj to, czego uczysz lub co sprzedajesz. Twoja marka nie będzie wzbudzała zaufania, jeśli nie żyjesz tym, co głosisz.

8. Dostępność

Jeśli chcesz wypozycjonować się, jako ekspert – nie możesz unikać kontaktu z Twoimi odbiorcami. Dodatkowo – jakość tego kontaktu będzie miała znaczenie.

Ludzie mówią innym o tym, co zapamiętali na Twój temat najbardziej – czy tego chcesz, czy nie. Spraw, aby zapamiętali kontakt z Tobą jak najlepiej. Nie sprzedawaj do cyfr. Sprzedawaj do ludzi.

9. Społeczność

Buduj wokół swojej marki lub osoby zaangażowaną społeczność – taką, która będzie się wzajemnie wspierała albo pomoże Ci głosić Twoją ideę – bo też w nią wierzy.

I pozwól, że obalimy pewien mit lub wyobrażenie, które możesz mieć obecnie na temat budowania własnej społeczności.

Nie potrzebujesz dużej grupy fanów, kilkunastu tysięcy lajków na Fanpage i tysięcy subskrybentów na YouTubie, aby z sukcesem budować wspierającą się społeczność. Bez wielkiej społeczności Twoje zyski nadal mogą być zadowalające, a sieć poleceń stabilnie rosnąca.

Jak tego dokonać?

Wystarczy, że skupisz się na jakości pozyskiwanych kontaktów, a nie ilości. Zamiast wpuszczać każdego do swojej grupy, weryfikuj osoby, które mogą do niej należeć. To taki szybki przykład.

W rzeczy samej – jeśli spojrzysz na nasze liczby z początku 2018 roku, zauważysz, że nie są one powalające. Około 3 tysięcy lajków na FB, grupa licząca niecałe 1000 osób i kilkanaście subskrybcji na kanale YouTube. A jednak, w naszej skrzynce codziennie lądują zapytania o możliwość rozwoju nowej marki albo wsparcie kogoś w sprzedaży online. Właśnie dlatego, że stawiamy na jakość pozyskanych kontaktów i obsługi.

Na co Ty chcesz postawić w rozwoju swojej firmy online? To ważna decyzja do podjęcia już przed Twoją kolejną kampanią sprzedażową.

10. Rozpoznawalność

Wzmacniaj swoją pozycję przez pojawianie się w nowych miejscach i przez realizację nowych pomysłów. Zawsze bądź o krok przed swoją konkurencją.

Aby to było dla Ciebie możliwe, musisz patrzeć przed siebie, dokładnie znać i skrupulatnie realizować strategię rozwoju swojej firmy przez Internet – a także offline.

Jeśli chcesz być o krok przed konkurencją i świadomie kreować swoje rezultaty, zwiększając sprzedaż przez internet – napisz do nas z zapytaniem o współpracę na:

kontakt@embraceyourlife.pl

Na wszystkie maile odpowiadamy osobiście.

Z radością wesprzemy Cię w rozwoju 🙂

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY

 

DOŁĄCZAM DO GRUPY
2018-02-09T13:40:11+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

BEZPŁATNA SERIA VIDEO DOSTĘPNA
DO 4 LISTOPADA!

Warsztat online dla osób przedsiębiorczych, które wierzą, że poza 5-cioma zmysłami istnieje znacznie większy świat, rządzony prawami natury – i są otwarte zgłębiać jego tajemnice.

Loading...