Strategia marketingowa: zmień fanów w ambasadorów Twojej marki

Nic tak nie cieszy podniebienia, jak tiramisu. I nic tak dobrze nie sprzedaje B2B i B2C, jak lojalny ambasador Twojej marki. W końcu – skoro ktoś uwielbia Twoje wpisy, bo wie, że są wartościowe – w związku z tym – zdecydował się lajkować i udostępniać wszystko, co masz na swoich mediach społecznościowych… To dlaczego nie miałabyś tego wykorzystać do zwiększenia sprzedaży swoich usług B2B?

Zanim zaczniesz wykorzystywać Twoich lojalnych obserwujących, najpierw musisz ich w jakiś sposób zachęcić i nagrodzić.

Czynienie z fanów ambasadorów to jedna z ważniejszych strategii służąca zwiększaniu świadomości potencjalnych klientów na temat Twojej marki. Wystarczy, że spojrzysz na takie firmy, jak Wilkinson, którego ambasadorem został Łukasz Jakóbiak. Lub Vistula, czy Huawei, których ambasadorem jest Robert Lewandowski… Ich zadaniem jest nic innego, jak zwiększenie świadomości na temat danych produktów do ich społeczności.

Zastanów się więc na początek, czy masz już swoich wiernych fanów i czy ci fani mają znajomych, który mogą być Twoją grupą potencjalnych klientów. A następnie… Wykorzystaj te 5 sposobów, dzięki którym będziesz mogła z fanów stworzyć swoich ambasadorów:

 No. #1: Nagradzaj

Każdy, kto kiedykolwiek miał psa lub ma dziecko – wie, że najlepszym sposobem na wyróżnienie „pożądanego zachowania” jest nagrodzenie. W związku z tym, jeśli Twoi fani wykazują większe, niż przeciętne zaangażowanie – nagradzaj ich.

Nagrody mogą być małe, począwszy od odwzajemnienia obserwowania na różnych mediach społecznościowych lub komentowanie pod ich zdjęciami i postami. Mogą być też większe, typu: prośba o opinię w danym temacie pod Twoim postem (z oznaczeniem tej osoby).

No. #2: Nagradzaj jeszcze bardziej

Gdy ktoś jest przy Tobie od dawna i nie tylko obserwuje, ale także stosuje wiedzę, jaką udostępniasz lub korzysta z produktów, które sprzedajesz, możesz też rozważyć kolejny etap – jakim jest wręczanie upominków.

Mogą to być mniejsze prezenty (ale pokazane na forum) rzeczowe lub udostępnienie jakiegoś kursu. Jeśli natomiast oferujesz tylko usługi, wspaniałą nagrodą może być dla kogoś zaproszenie do uczestnictwa w procesie realizacyjnym. Pomyśl o tym, a potem nagradzaj i nie bój się o tym mówić na forum.

No. #3: Pozwól innym tworzyć treści za Ciebie

Nawet jeśli ktoś uwielbia lajkować Twoje wpisy, to nie często znaczy to, że będzie je rozprzestrzeniał organicznie. Może te osoby chcą mieć pewność, że mają większy udział w rozwoju siebie dzięki Twojej marce? W takim razie idealnym sposobem na zaspokojenie ich potrzeby będzie zaproszenie ich do tworzenia treści na Twoim blogu.

UWAGA: nie myśl o tym w sposób „Ile mogę stracić”, ale „Ile mogę zyskać”. Jeśli Twój odbiorca buduję równocześnie swoją społeczność, możesz sama zyskać nowych potencjalnych klientów, a także zdobyć zaufanie tych, który obserwują Ciebie od długiego czasu i czekali na Twój kolejny krok w rozwoju.

No. #4: Poznajcie się osobiście

Z pewnością zgodzisz się, że nieodzownym krokiem do uczynienia z Twoich fanów, Twoich ambasadorów jest spotkanie się z nimi osobiście? Nie tylko pozwoli Ci to poznać ich bliżej, ale w końcu będziecie mogli omówić różne perspektywy współpracy. Nigdy do końca nie wiadomo, jakie zaplecze posiada Twój fan.

Może stworzycie razem webinar dla swojej społeczności?

Może wybierzecie się razem na spotkania networkingowe, aby polecać się wzajemnie?

Może wystąpicie na swoich scenach lub zorganizujecie wspólnie warsztat lub szkolenie?

Możliwości jest wiele – wszystko zależy od tego, jak bardzo otwarte głowy na wspólny rozwój macie i jakie jest wasze podejście mentalne do biznesu prowadzonego w ten sposób.

No. #5: Partnerstwo strategiczne

Nie ma to, jak relacje biznesowe na naprawdę wysokim poziomie. Znasz takie biznesy, które mają Twoją wymarzoną społeczność? Zastanów się, w jaki sposób możesz zawrzeć z nimi partnerstwo strategiczne na zasadzie podziału zysków.

Wypisz sobie mocne strony Twojej marki i korzyści (płynące od Ciebie), jakie przy połączeniu sił z tą drugą stroną, może wam przynieść współpraca. A potem nie zastanawiaj się dłużej, tylko działaj i pozyskuj. Na pewno zdajesz sobie sprawę, że wpłynie to nie tylko na wzrost Twojej sprzedaży, ale także na postrzeganie Twojej marki i świadomość o marce wśród większego grona odbiorców.


A teraz pytania do Ciebie

  • Czy do tej pory próbowałaś pozyskiwać partnerów strategicznych? W jaki sposób? Czy efekt Cię zadowalał?
  • Jeśli nie pozyskiwałaś nigdy partnerów, to z jakiego powodu? Czy to kwestia Twoich przekonań, czy doświadczenia z przeszłości? A może masz inne powody?

Pamiętaj, że najlepsze dyskusje, a także wiele rozwiązań dzieje się zawsze poniżej, w polu komentarzy. Czekamy na Twój.

 

2016-05-09T17:51:42+00:00

Nie krępuj się, dodaj KOMENTARZ

Loading...